Zobacz też:
- Równość autofilla. Riot ogłasza zmianę autofilla!
- Równość autofilla testowana już na niektórych serwerach
Czym jest równość autofilla?
Są to zmiany związane z autofillem, które przede wszystkim miały one dotyczyć redukcji sytuacji, w których w jednej drużynie pojawia się wiele osób z autofillem, podczas gdy przeciwny team nie ma żadnego takiego gracza.
Równość autofilla na jednej linii
Rozważana jest też opcja wprowadzenia takiego matchmakingu, by gracze z autofillem grali na tej samej pozycji przeciwko sobie – co miałoby jeszcze bardziej zwiększyć sprawiedliwość w grach rankingowych.
Testy na serwerach live
Równość autofilla jest testowana na serwerach live od patcha 10.4.
Równość autofilla
- Przed testami: 11,4% przypadków gier z nierównym autofillem (tj. autofill tylko w jednej drużynie).
- Po testach: 0,97% przypadków gier z nierównym autofillem.
Riot Scruffy ocenił ten spadek jako bardzo duży – prawie całkowicie eliminuje to nierówność autofilla z gry.
Czas oczekiwania na grę zwiększył się jedynie o kilka sekund – co jest dobrą wiadomością, jako że znaczne opóźnienie gier stanowiło dużą wątpliwość w kontekście tej zmiany.
Równość autofilla jest teraz rozszerzana na kolejne regiony.
Równość autofilla na jednej linii
- Przed testami: 59% przypadków gier z nierównym autofillem na jednej linii (tj. osoba z autofillem grała na osoby bez autofilla na linii).
- Po testach: 21% przypadków gier z nierównym autofillem na jednej linii.
To również olbrzymi spadek. Ta zmiana jednak dużo gorzej wpłynęła na czas oczekiwania na grę lub na jakość matchmakingu (większe różnice MMR w obrębie drużyny) – dlatego wymagane są kolejne prace z nią związane.
Zmiana ta zostanie wprowadzona dopiero po tym, jak równość autofilla trafi na serwery live i jej stan będzie stabilny.