League of Legends r.

Równość autofilla trafi na serwery live globalnie! Co z autofillami na tej samej linii?

O równości autofilla słyszymy już od pewnego czasu. Jak zmieniła się sytuacja po testach na serwerach live?

Zobacz też:

Czym jest równość autofilla?

Są to zmiany związane z autofillem, które przede wszystkim miały one dotyczyć redukcji sytuacji, w których w jednej drużynie pojawia się wiele osób z autofillem, podczas gdy przeciwny team nie ma żadnego takiego gracza.

Równość autofilla na jednej linii

Rozważana jest też opcja wprowadzenia takiego matchmakingu, by gracze z autofillem grali na tej samej pozycji przeciwko sobie – co miałoby jeszcze bardziej zwiększyć sprawiedliwość w grach rankingowych.

Testy na serwerach live

Równość autofilla jest testowana na serwerach live od patcha 10.4.

Równość autofilla

  • Przed testami: 11,4% przypadków gier z nierównym autofillem (tj. autofill tylko w jednej drużynie).
  • Po testach: 0,97% przypadków gier z nierównym autofillem.

Riot Scruffy ocenił ten spadek jako bardzo duży – prawie całkowicie eliminuje to nierówność autofilla z gry.

Czas oczekiwania na grę zwiększył się jedynie o kilka sekund – co jest dobrą wiadomością, jako że znaczne opóźnienie gier stanowiło dużą wątpliwość w kontekście tej zmiany.

Równość autofilla jest teraz rozszerzana na kolejne regiony.

Równość autofilla na jednej linii

  • Przed testami: 59% przypadków gier z nierównym autofillem na jednej linii (tj. osoba z autofillem grała na osoby bez autofilla na linii).
  • Po testach: 21% przypadków gier z nierównym autofillem na jednej linii.

To również olbrzymi spadek. Ta zmiana jednak dużo gorzej wpłynęła na czas oczekiwania na grę lub na jakość matchmakingu (większe różnice MMR w obrębie drużyny) – dlatego wymagane są kolejne prace z nią związane.

Zmiana ta zostanie wprowadzona dopiero po tym, jak równość autofilla trafi na serwery live i jej stan będzie stabilny.