r.

RiotGhostcrawler o polityce Riotu

Czemu nie dostaliśmy wciąż trybu sandboxowego? Dlaczego tyle czekamy na rzeczy, których od Riotu chcemy najbardziej? Z jakiego powodu częściej nerfią bohaterów niż buffują? Zobacz, co na ten temat powiedział Rioter.

Pytanie: Mógłbyś wyjaśnić, dlaczego zazwyczaj ignorujecie naszą ideę buffowania słabych bohaterów, żeby dorównali silniejszym, zamiast nerfienia silnych, żeby byli równo ze słabymi? Na przykład nerf Sivir zamiast buffowania innych ADC. Dlaczego zawsze utrzymujecie balans nerfami?

Właściwie to wolimy buffować bohaterów, ponieważ wiemy, że to bardziej przypada Wam do gustu. Bywa to niewykonalne, szczególnie, że nerf dotyka jednego bohatera, a żeby otrzymać ten sam efekt, musielibyśmy buffować dużo więcej bohaterów. Za tym idą też niechciane bugi i nowe problemy z balansem, a mamy mało czasu na naprawy w ciągu jednego patcha lub dwóch, więc minimalizowanie zmian jest dobrym pomysłem.

Niektórzy bohaterowie są także trudni do ogrania lub brakuje im strategicznej tożsamości (jakiegoś sposobu, by odróżnić ich od im podobnych) i w takim wypadku sądzimy, że gracze będą sfrustrowani i stracą frajdę, jeśli damy im trochę mocy bez naprawienia takich problemów. W tym przypadku bohaterów lubimy potraktować aktualizacją.

 

Pytanie: Zauważyłem u was pewien patent. My, gracze, chcemy X. Riot: robienie X, Y i Z jest trudne/nie chcecie tego. Użytkownicy: chcemy tylko X, nie Y i Z. Riot: [cisza]. Czy zgadzasz się z tym i widzisz, jakie to dla nas frustrujące? Przykładem może być aktualizacja HUD-a i tryb sandboxowy.

Chcemy Wam dostarczyć rzeczy, o które prosicie. Czasem zaprojektujemy lub wprowadzimy je w innej formie, która jest według nas lepsza, ale cel pozostaje ten sam.

Na początku myślałem, że sugerujesz, iż powinniśmy pracować tylko nad rzeczami, o które prosicie. Częścią naszych pragnień jest dostarczanie rzeczy, o których nawet nie wiedzieliście, że ich chcecie, ale możecie się ucieszyć. Ekscytował nas Bard, Black Market Brawlers, klip z Jinx i Masterowanie Bohaterów, bo mieliśmy nadzieję, że Wam się spodobają, a nie dlatego, że domagaliście się ich na forach. Wielu pracowników (w tym ja) popełnia błąd mówienia “nie, naprawdę tego nie chcecie” i wypadamy protekcjonalnie. Naszą rolą jest udowodnienie Wam, że rzeczy, nad którymi pracujemy, są tego warte, gdy Wy gracie i możecie je wypróbowywać.

Część z [ciszą] jest podchwytliwa. Popełnialiśmy błąd zdradzania Wam rzeczy zbyt szybko lub mówienia o nich za mało. Ostatnio dużo się naradzaliśmy odnośnie tego, jak to naprawić. Może prawidłową strategią będzie przejrzystość naszych działań i zdradzanie Wam nawet długoterminowych projektów, mając nadzieję, że nie przestraszycie się przewidywaną długością oczekiwania.