r.

Dynamiczna kolejka – jakie zmiany planuje Riot?

Lyte zapowiada zmiany, jakie czekają system rankingowy! Co Riot zamierza w nim poprawić?

Wyciągając wnioski z testów przeprowadzonych na serwerach Północnej Ameryki oraz Turcji, podczas których drastycznie wzrosła liczba gier w przedsezonie, twórcy gry postanawiają wprowadzić kilka znaczących zmian.

Riot dostosowuje się do potrzeb graczy!

W odpowiedzi na prośby osób, które chcą grać z przyjaciółmi, powstał tryb rankingowy DynamicznyJedynym warunkiem będzie utworzenie drużyny z osób, u których różnica w dywizji nie przekroczy jednego kręgu. Ten system ma zapewnić krótszy czas oczekiwania, niż poprzednie gry rankingowe Drużynowe.

Najprostszym rozwiązaniem na potrzeby graczy wydawałoby się utworzenie nowego trybu. Mogłoby to mieć jednak przeciwne skutki od zamierzonych, gdyż rozdzielanie graczy mogłoby wydłużyć czas oczekiwania na gry, a także obniżyć ich jakość. Problem dotknąłby szczególnie mniej zaludnionych serwerów, gdzie do wyboru jest tylko tryb Normal Blind i Rankingowe Solo/Duo.

Riot bierze też pod uwagę głosy graczy, którzy uważają, że nowy tryb rankingowy, pomimo swoich socjalnych aspektów, pozbawi znaczenia osiągnięcia graczy w grze solowej. Postanowiono więc w nadchodzących tygodniach uruchomić tryb rankingowy Solo, jednak tym razem bez możliwości gry z partnerem! Jeśli zaś chodzi o gry rankingowe dla drużyn, na chwilę obecną zastąpi je Dynamiczna Kolejka. Lyte zasugerował jednak, że gry drużynowe zorganizowane mogą doczekać się zmian, a ewentualnych informacji należy się spodziewać w ciągu następnych miesięcy.

Sezon_5

W kwestii nagród za grę drużynową wiadomo już, że prawdopodobnie zostaną one przeniesione do trybu Dynamicznego. W ciągu kilku miesięcy powinny pojawić się konkretne informacje. Zaś jeśli chodzi o MMR, wiemy już, że oba tryby (Solo i Dynamic) będą miały osobny licznik; system dobierania przy grach Dynamicznych weźmie jednak pod uwagę nasze wyniki z gry samodzielnej. Dla fanów Twisted Treeline dodam, że system 3v3 na tą chwilę nie będzie podlegał zmianom – możecie więc spać spokojnie!

Wiadomo też, że przez ostatni tydzień system dobierania graczy był nieustannie poprawiany zarówno w grach rankingowych, jak i zwykłych. Zaobserwowane efekty to:

  • Prawie stuprocentowa szansa na dobranie dwóch grup 4-osobowych lub 5-osobowych (początkowo wynosiła ona nieco ponad 80%).
  • Czas oczekiwania dla graczy w najwyższych dywizjach, w tym zawodowych, gwałtownie zmalał i w dalszym ciągu się poprawia.
  • W porównaniu do poprzedniego sezonu, szanse na zwycięstwo dla obu drużyn są bardziej wyrównane.

Warto również dodać, że nowy ekran wyboru postaci został wzbogacony o konieczność ZATWIERDZENIA swojego wyboru – ma to na celu między innymi skrócić czas, który spędzamy w lobby. Podczas gdy gracze będą się do niego przyzwyczajać przez pierwsze dwa tygodnie, Riot wyraził gotowość do wprowadzenia potrzebnych zmian, by zaradzić ewentualnym problemom.

Lyte wspomniał także o nowym ekranie wyboru postaci i podzielił się z nami dodanymi do niego cechami:

  • Wybór Chromy i skórki do warda został dostosowany do nowego interfejsu.
  • Dodano możliwość zakupu skórki do postaci.
  • Przeciwnicy nie zobaczą zamierzonych picków w ostatniej fazie wyboru.
  • Gracze mogą powrócić do listy postaci po wybraniu bohatera.
  • System dobierania weźmie pod uwagę Twoją główną rolę.
  • Poprawiona ścieżka dźwiękowa.
Źródło

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]