League of Legends r.

Riot Support: “Smurfing rujnuje grę innym osobom”

System rankingowy oparty jest na dywizjach i kręgach, które zdobywamy, rozgrywając mecze rankingowe. Gracze zarzucają jednak, że ma on niewiele wspólnego z realnym poziomem gry danej osoby.

Jeden z graczy, który na głównym koncie posiada Diament 2, skrytykował system rankingowy, zarzucając, że musiał rozegrać aż 36 gier na nowym koncie ze 100% win rate, by dostać się tylko do Platyny.

Jego tweet doczekał się odpowiedzi oficjalnego konta Riot Games Support:

Wspinaczka wymaga teraz więcej czasu. Jest to zamierzone.

Support wyjaśnił także, że celem jest zniechęcenie graczy do tworzenia alternatywnych kont tylko po to, by szybko się prześlizgiwać przez drabinkę rankingową.

Zachęcamy graczy do pozostawania na swoich głównych kontach. Smurfing rujnuje grę innym osobom.

Oznacza to, że osiągnięcie lepszej dywizji – nawet jeśli jest ona zgodna z naszym poziomem gry – wymaga obecnie (tj. od sezonu 9) więcej czasu (choć MMR nadal zwiększa się w takim samym tempie). Niektórzy gracze zarzucili, że taka logika nie ma sensu: w końcu skoro musisz rozegrać więcej gier, żeby dotrzeć do swojej dywizji, więcej gier psujesz innym graczom. Riot skupia się jednak na samym mechanizmie zniechęcania: potencjalny smurf ma czuć się zniechęcony do samego rozgrywania meczów rankingowych na drugim koncie przez ich dużą liczbę.

Wpływa to też na regularnych graczy, nie tylko na smurfów: również dla nich oznacza to dłuższą wspinaczkę w drabince.