League of Legends r.

Riot rozważa zmianę sposobu wybierania bohaterów do zmian

Do tej pory postacie do zmian wybierane były głównie na podstawie ich siły w grze. Riot rozważa jednak zmianę tego systemu.

Zobacz też:

Riot Scruffy poinformował o możliwych zmianach sposobu wybierania bohaterów, którzy otrzymają zmiany w danym patchu:

Rozważamy pomysł list “X dni od ostatniej aktualizacji” dla bohaterów, by nieco bardziej skupić się na tych, którzy zostali zapomniani. (Często nie bez powodu – ich stan jest stabilny).

Nadal musimy dopracować trochę szczegółów, by wprowadzać odpowiednie poprawki i nie buffować przypadkowo.

Oznacza to, że powinno być mniej sytuacji, w których dana postać nie otrzymuje żadnych zmian przez wiele miesięcy lub lat, przez co wydaje się nieco przestarzała – nawet jeśli jej poziom w grze jest odpowiedni.

Rioter nie podał jednak, jak długi czas od zmian musi minąć, by twórcy gry się zajęli daną postacią.

Jak to działa obecnie?

Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.

Poniższa tabela przedstawia kryteria, którymi posługuje się Riot, gdy decyduje, która postać powinna dostać wzmocnienie lub osłabienie.

 

Poziom gryOsłabienie, jeśli COKOLWIEK prawdziweWzmocnienie, jeśli WSZYSTKO prawdziwe
Zwykli
(Złoto 1 i poniżej)
>54,5% WR, gdy ban rate poniżej PCB*
DO
>52,5% WR, gdy ban rate powyżej 5 x PCB
<49% WR
Uzdolnieni
(Platyna 4 do Arcymistrza)
>54% WR, gdy ban rate poniżej PCB*
DO
>52% WR, gdy ban rate powyżej 5 x PCB*
<49% współczynnika zwycięstw
Elitarni
(Pretendent)
>45% ban rate<5% pick rate
Profesjonaliści
(5 najlepszych regionów pro e-sportu)
>90% pick rate w obecnym patchu
LUB
>80% pick rate w 2 kolejnych patchach
<5% pick rate

Legenda

  • WR – win rate – współczynnik zwycięstw.
  • Ban rate – współczynnik banów.
  • PCB – aktualna średnia częstość banowania wszystkich bohaterów.
  • Pięć najlepszych regionów e-sportu – według Riotu w czerwcu były to: LPL, LCK, LEC, LCS i LMS. Innymi słowy: Chiny, Korea, Europa, Ameryka Północna i Tajwan/Hong Kong/Makau.

Istnieje kilka wyjątków od tej reguły, które znajdziecie w przytoczonym już wcześniej wpisie na temat sposobu balansowania bohaterów.