r.

Kiedy Riot nerfi lub buffuje postacie? Szczegółowa tabelka

Riot podzielił się z nami swoim sposobem na balansowanie postaci w niedawnym /dev: System wyważania bohaterów. Niedawno opublikowano szczegółową, przejrzystą tabelkę poświęconą temu, jakie kryteria musi spełniać postać, by została osłabiona lub wzmocniona.

Krótkie przypomnienie: oto kryteria, którymi się posługujemy, decydując, których bohaterów wzmocnić lub osłabić. Wciąż jesteśmy otwarci na poprawki. Dokładne wartości mogą zmieniać się z czasem.

Poziom gryOsłabienie, jeśli COKOLWIEK prawdziweWzmocnienie, jeśli WSZYSTKO prawdziwe
Zwykli
(Złoto 1 i poniżej)
>54,5% WR, gdy ban rate poniżej PCB*
DO
>52,5% WR, gdy ban rate powyżej 5 x PCB
<49% WR
Uzdolnieni
(Platyna 4 do Arcymistrza)
>54% WR, gdy ban rate poniżej PCB*
DO
>52% WR, gdy ban rate powyżej 5 x PCB*
<49% współczynnika zwycięstw
Elitarni
(Pretendent)
>45% ban rate<5% pick rate
Profesjonaliści
(5 najlepszych regionów pro e-sportu)
>90% pick rate w obecnym patchu
LUB
>80% pick rate w 2 kolejnych patchach
<5% pick rate

Legenda

  • WR – win rate – współczynnik zwycięstw.
  • Ban rate – współczynnik banów.
  • PCB – aktualna średnia częstość banowania wszystkich bohaterów (dla patcha 9.11 wynosi ok. 7%).
  • 5 najlepszych regionów pro e-sportu – według Riotu aktualnie są to LPL, LCK, LEC, LCS i LMS. Innymi słowy: Chiny, Korea, Europa, Ameryka Północna i Tajwan/Hong Kong/Makau.

Zasada buffów/nerfów postaci posiada kilka wyjątków

Skrócone informacje z /dev: System wyważania bohaterów.

Nowi bohaterowie

  • Reguła ich nie dotyczy do miesiąca po publikacji.

Championi po reworku

  • Reguła ich nie dotyczy do miesiąca po publikacji.

Bardzo popularni bohaterowie

Dbamy o to, by nie karać bohaterów za ich popularność

  • Jedyny wyjątek: wysoki pick rate postaci na najwyższych poziomach gry.

Bohaterowie ze stromą krzywą nauki

  • Współczynnik zwycięstw tych bohaterów zależy od umiejętności graczy.
    • Przykład: Aurelion Sol, Lee Sin.
  • W dobrych rękach ci bohaterowie są zawsze silni.
  • Aby zostali znerfieni, musieliby mieć:
    • A) wysoki pick rate w pro rozgrywce i/lub
    • B) wysoki ban rate wśród graczy elitarnych.

Irytujący bohaterowie

  • Za “irytujące” Riot rozumie m.in. olbrzymią mobilność czy aktualny poziom mocy.
  • W tej sytuacji rioterzy starają się jasno i obiektywnie podchodzić do każdej z takich postaci.
  • Przykładem jest tutaj nerf Riven i zwiększenie jej cooldownu na [E] w aktualizacji 9.10.

Różnice regionalne

  • Dane są sprawdzane globalnie.
  • Riot nie widzi sensu w wyważaniu bohaterów tylko dla jednego regionu.

Ciekawostka: w Riocie nie ma żadnego “zespołu ds. balansu postaci”

Dowiedzieliśmy się tego przy okazji ostatniego /dev: Dołączcie do nas w tym patchu. Z tego, co udało mi się zaobserwować, balansem postaci zajmują się raczej pojedynczy rioterzy, którzy dobierają się w zespoły.