Riot podzielił się z nami swoim sposobem na balansowanie postaci w niedawnym /dev: System wyważania bohaterów. Niedawno opublikowano szczegółową, przejrzystą tabelkę poświęconą temu, jakie kryteria musi spełniać postać, by została osłabiona lub wzmocniona.
Krótkie przypomnienie: oto kryteria, którymi się posługujemy, decydując, których bohaterów wzmocnić lub osłabić. Wciąż jesteśmy otwarci na poprawki. Dokładne wartości mogą zmieniać się z czasem.
Poziom gry | Osłabienie, jeśli COKOLWIEK prawdziwe | Wzmocnienie, jeśli WSZYSTKO prawdziwe |
---|---|---|
Zwykli (Złoto 1 i poniżej) | >54,5% WR, gdy ban rate poniżej PCB* DO >52,5% WR, gdy ban rate powyżej 5 x PCB | <49% WR |
Uzdolnieni (Platyna 4 do Arcymistrza) | >54% WR, gdy ban rate poniżej PCB* DO >52% WR, gdy ban rate powyżej 5 x PCB* | <49% współczynnika zwycięstw |
Elitarni (Pretendent) | >45% ban rate | <5% pick rate |
Profesjonaliści (5 najlepszych regionów pro e-sportu) | >90% pick rate w obecnym patchu LUB >80% pick rate w 2 kolejnych patchach | <5% pick rate |
Legenda
- WR – win rate – współczynnik zwycięstw.
- Ban rate – współczynnik banów.
- PCB – aktualna średnia częstość banowania wszystkich bohaterów (dla patcha 9.11 wynosi ok. 7%).
- 5 najlepszych regionów pro e-sportu – według Riotu aktualnie są to LPL, LCK, LEC, LCS i LMS. Innymi słowy: Chiny, Korea, Europa, Ameryka Północna i Tajwan/Hong Kong/Makau.
Zasada buffów/nerfów postaci posiada kilka wyjątków
Skrócone informacje z /dev: System wyważania bohaterów.
Nowi bohaterowie
- Reguła ich nie dotyczy do miesiąca po publikacji.
Championi po reworku
- Reguła ich nie dotyczy do miesiąca po publikacji.
Bardzo popularni bohaterowie
Dbamy o to, by nie karać bohaterów za ich popularność
- Jedyny wyjątek: wysoki pick rate postaci na najwyższych poziomach gry.
Bohaterowie ze stromą krzywą nauki
- Współczynnik zwycięstw tych bohaterów zależy od umiejętności graczy.
- Przykład: Aurelion Sol, Lee Sin.
- W dobrych rękach ci bohaterowie są zawsze silni.
- Aby zostali znerfieni, musieliby mieć:
- A) wysoki pick rate w pro rozgrywce i/lub
- B) wysoki ban rate wśród graczy elitarnych.
Irytujący bohaterowie
- Za “irytujące” Riot rozumie m.in. olbrzymią mobilność czy aktualny poziom mocy.
- W tej sytuacji rioterzy starają się jasno i obiektywnie podchodzić do każdej z takich postaci.
- Przykładem jest tutaj nerf Riven i zwiększenie jej cooldownu na [E] w aktualizacji 9.10.
Różnice regionalne
- Dane są sprawdzane globalnie.
- Riot nie widzi sensu w wyważaniu bohaterów tylko dla jednego regionu.
Ciekawostka: w Riocie nie ma żadnego “zespołu ds. balansu postaci”
Dowiedzieliśmy się tego przy okazji ostatniego /dev: Dołączcie do nas w tym patchu. Z tego, co udało mi się zaobserwować, balansem postaci zajmują się raczej pojedynczy rioterzy, którzy dobierają się w zespoły.