Błąd z wczytywaniem się gry
O błędzie tym już pisaliśmy jakiś czas temu (zobacz: Błąd z wiecznym wczytywaniem się gry. Co na to Riot?).
Błąd polega na tym, że po etapie lobby gra normalnie przechodzi do ekranu wczytywania. Mecz się jednak nie rozpoczyna – ekran pozostaje czarny (jak na samym początku wczytywania) lub postęp wczytywania zatrzymuje się. Czasami też gracze otrzymują też informację o błędzie, że połączenie z serwerem jest niemożliwe.
W najlepszym wypadku można wyłączyć grę z poziomu menedżera zadań i włączyć ją ponownie, co czasami pozwala na poprawne załadowanie meczu (a czasami można to robić w nieskończoność). W najgorszym – konieczne jest ponowne uruchomienie komputera ze względu na brak możliwości przełączenia okna.
Riot_DarthBatman wyjaśnił, że powodem jest długotrwały błąd typu hazard (ang. race condition; hazard to zmiana sygnału wyjściowego wskutek różnych błędów, przyczynia się do kolejnych błędów), w wyniku czego klient blokował się, kiedy wczytywał się szybciej, niż oczekiwał tego serwer. Możliwe, że jest to konsekwencją pośrednich prac związanych z optymalizacją czasu ładowania z niefortunnym efektem ubocznym w postaci ujawnienia tego blokowania się. Przy takich objawach nigdy nie jest jasne to, czy występuje tylko jeden problem, dlatego Riot będzie kontynuować monitorowanie sytuacji po wdrożeniu poprawki.
W związku z globalnym występowaniem błędu ze strony Riotu Wsparcie gracza w wielu przypadkach ściąga LeaverBustera, jeżeli wynika on właśnie z tego buga.
7 listopada wgrano na serwery live mikropatch, który miał ten problem rozwiązać. Jak się jednak okazuje – nie udało się, gracze wciąż zgłaszają obecność błędu.
Kiedy Riot naprawi ten błąd? Trudno powiedzieć – Riot Scruffy stwierdził jedynie:
Wciąż badamy i pracujemy nad poprawką freezów/crashów ekranu wczytywania gry.
Musimy więc jeszcze poczekać…
Błąd z blokowaniem się kamery
To kolejna rzecz, która przysparza graczom wiele problemów: kamera samodzielnie się blokuje i nie można jej odblokować za pomocą klawisza Y. W tym przypadku wieści są nieco lepsze – Mark Yetter poinformował, że błąd został już zidentyfikowany i zostanie naprawiony.
Znaleźliśmy przyczynę buga z blokującą się kamerą – poprawka wejdzie w patchu 9.23 w następnym tygodniu.
Patch 9.23 jest planowany na środę, 20 listopada.
Samodzielne minimalizowanie się gry
Niektórzy gracze narzekają też na problem z samodzielnym minimalizowaniem się gry, gdy używane są niestandardowe przyciski myszy. Kiedy zostanie rozwiązany? Niestety – na razie nie ma żadnych informacji na ten temat.