r.

Błąd z wiecznym wczytywaniem się gry. Co na to Riot?

Gracze narzekają na błąd, który uniemożliwia dołączenie do gry.

Aktualizacja 7 listopada 2019 r.: Riot Porosite poinformował, że wgrano mikropatch, który miał naprawić błąd. Niestety okazało się, że problem nadal występuje. Zobacz: Riot naprawi błąd z blokującą się kamerą. Bug z niewczytującą się grą jednak nadal nie jest naprawiony.

Na czym polega błąd?

Polega on na tym, że po etapie lobby gra normalnie przechodzi do ekranu wczytywania. Mecz się jednak nie rozpoczyna – ekran pozostaje czarny (jak na samym początku wczytywania) lub postęp wczytywania zatrzymuje się. Czasami też gracze otrzymują też informację o błędzie, że połączenie z serwerem jest niemożliwe.

W najlepszym wypadku można wyłączyć grę z poziomu menedżera zadań i włączyć ją ponownie, co czasami pozwala na poprawne załadowanie meczu (a czasami można to robić w nieskończoność). W najgorszym – konieczne jest ponowne uruchomienie komputera ze względu na brak możliwości przełączenia okna.

Co na to Riot?

Riot_DarthBatman poinformował, że firma jest świadoma problemu i pracuje już nad jego rozwiązaniem. Kilka dni po patchu 9.22 (który wejdzie na serwery live już jutro) powinniśmy zobaczyć mikropatch, który usunie błąd. Nie wiadomo jednak jeszcze, kiedy dokładnie to nastąpi.

Rioter wyjaśnił, że powodem jest długotrwały błąd typu hazard (ang. race condition; hazard to zmiana sygnału wyjściowego wskutek różnych błędów, przyczynia się do kolejnych błędów), w wyniku czego klient blokował się, kiedy wczytywał się szybciej, niż oczekiwał tego serwer. Możliwe, że jest to konsekwencją pośrednich prac związanych z optymalizacją czasu ładowania z niefortunnym efektem ubocznym w postaci ujawnienia tego blokowania się. Przy takich objawach nigdy nie jest jasne to, czy występuje tylko jeden problem, dlatego Riot będzie kontynuować monitorowanie sytuacji po wdrożeniu poprawki.