O współpracy Nielsen Holdings i Riot Games poinformował portal Gamesindustry.
Nielsen zmierzy kluczowe wskaźniki dotyczące ekspozycji marki na LCS-ach oraz LEC-ach w 2019 i 2020 roku. To samo zamierza zrobić dla wybranej grupy lig regionalnych w Azji.
Dyrektor zarządzająca Nielsen Esports, Nicole Pike, została zacytowana przez Gamesindustry:
Ponieważ e-sport ciągle nabiera tempa wśród reklamodawców oraz osób z zakresu marketingu marek, potrzebna jest niezależna weryfikacja odbiorców przez osoby trzecie – ekspozycja marki ma kluczowe znaczenie.
Dzięki temu porozumieniu mamy możliwość pomóc w monetyzacji platformy Riot Games i sprawdzenia tego rosnącego rynku.
Wygląda na to, że dzięki nadchodzącej współpracy Riot będzie mógł liczyć na nowych sponsorów. Oznacza to, że zarówno organizacja wydarzeń e-sportowych, jak i dostępna pula nagród, mogą ulec wyraźnemu zwiększeniu.
O Nielsen
Nielsen jest globalną spółką zajmującą się analityką pomiarową i analizą danych zapewniającą klientom i rynkom na całym świecie najbardziej kompleksowe i zaufane podejście. Nasze podejście łączy dane własnościowe Nielsen z innymi źródłami danych aby pomóc klientom na całym świecie zrozumieć co dzieje się teraz, co zdarzy się potem oraz jak najlepiej działać w oparciu o tę wiedzę.
Od ponad 90 lat Nielsen dostarcza dane i analizy oparte na naukowych dyscyplinach i innowacjach, nieustannie opracowując nowe sposoby odpowiedzi na najważniejsze pytania, z którymi mierzą się media, reklama, handel detaliczny i szybko rozwijające się sektory dóbr konsumpcyjnych. Nielsen, Spółka S&P 500, prowadzi działalność w ponad 100 krajach, obejmując ponad 90% światowej populacji.