r.

Rework Ashe w następnym tygodniu

Jakiś czas temu informowaliśmy o planach Riotu na rework Ashe. Twórcy zapowiadają zmiany łuczniczki na następny tydzień

Przeczytaj również:

Co? Kiedy i jak?

W dniu dzisiejszym na serwerze PBE został zamknięty cykl 5.8 (przeczytaj patchnote – Click!). W środę prawdopodobnie otrzymamy aktualizację gry, a na serwerze testowym rozpoczną się prace związane z przygotowaniem update’u 5.9. A w nim otrzymamy m.in rework Ashe. Co wiemy o zmianach?

Jakie są plany reworku Ashe?

Oto wypowiedź Meddlera:

„Jeśli chodzi o [R] Ashe zostanie ono takie same lub zostanie wzmocnione. Umiejętność pasywna z [E] odpowiedzialna za zdobywanie złota zostanie usunięta, w zamian otrzymacie coś bardziej wpływającego na jej gameplay.

Koncepcja Ashe w założeniu jest dość kłopotliwa. Uderzenia krytyczne miały wpływać na jej styl gry, jednak „kryty” powinny działać tak samo u wszystkich bohaterów, stąd w kwestii umiejętności biernej nie byliśmy w stanie zaoferować jej nic ciekawszego. Ważnym elementem jej koncepcji było również spowolnienie nakładane na AA. Z pewnością z tego powodu oba opisywane elementy (Bierna oraz Q) dostaną zmiany, jednak chcemy, aby postać zachowała swoją tożsamość.”

Oto wypowiedzi Riot Repertoira i Scruffiego:

„Zmiany u Ashe będą najbardziej dotyczyć jej umiejętności biernej oraz [Q]. Używanie tych umiejętności z pewnością będzie o wiele bardziej skomplikowane, a zaraz dające więcej satysfakcji”

Dementujemy, że dostanie dodany jej jakikolwiek skillshot

„Ashe nie jest tradycyjnym AD Carry, daje swojemu zespołowi bardzo dużo efektów kontroli. Chcemy, aby była ona jeszcze bardziej unikatowa”

„Jeśli Win Ratio jakiejś postaci jest wysokie, jednak nie jest grana to pierwszy sygnał do tego, aby otrzymała reworka. W reworkach nie chodzi o buffowanie postaci! A sprawienie jedynie, by była ona bardziej atrakcyjna i dawała więcej frajdy z gry”

Z nieoficjalnym informacji z serwera Alpha wiadomo, że:

  • Umiejętność bierna nie będzie aktywowała się na minionach
  • Szansa na uderzenie krytyczne będzie związana z poziomem schłodzeniem celu [o tym poniżej]
  • [Q] będzie spowalniać przeciwnika przy pierwszym i drugim uderzeniu w dany cel o mniejszą wartość aniżeli obecnie. Na trzecim ataku wartość będzie ta sama. Czwarte uderzenie w zestunuje przeciwnika na 0.25/0.33/0.5 sekundy [w zależności od poziomu Ashe] [Efekt będzie posiadał tak jak w przypadku Udyra [E] Udyra czy [Biernej] Nautilusa ograniczenie do 6/5/4 sekund przerwy między jednym a drugim stunem w ten sam cel].