League of Legends r.

Rammus okiem Team Dignitas! Czyżby był zbyt op?

Rammus okiem Team Dignitas! Czyżby był zbyt op? A może jest w sam raz? Dowiedz się sam...

Na blogu team-dignitas pojawił się ostatnio wpis dotyczący przemyśleń o reworku Rammusa, całość możecie przyczytać tu: klik!


Problem Rammusa

Część z Was na pewno zastanawiała się, czemu Rammus nie nadaje się do gry na wyższym elo. Problem leży oczywiście w jego mechanice, która rzadko się sprawdza w grach na wyższym poziomie. Sam jego pick rate wynoszący 1,48% jest dowodem tego, że w czymś tkwi problem. Jeżyk jest po prostu zbyt mało użyteczny, dość łatwo da się go kite’ować, a nawet jeśli ktoś wyciągnie go na junglę, to i tak odpowiednia wizja zrobi swoje, bo nie ma on żadnego gap closera (umiejętności pozwalającej szybko dostać się do przeciwnika, czyli wszelkie dashe i blinki, jak np. [E] Riven itd.). Kolejny problem to lekka bezużyteczność jego passive. Na takim master tierze bardzo mało, a raczej prawie zero gier zdarza się budowanych na zasadzie full AD kompozycji. Ten fakt sprawia, że Rammus nie będzie aż tak użyteczny, a gdy w przeciwnej drużynie zostaną wybrani bohaterowie z duża mobilnością i CC, to zrobi jeszcze mniej.

Rammus okiem Team Dignitas!

Na wstępie, o pełnych zmianach w jeżyku możecie przeczytać tutaj: klik!
Według spacepenguiiin, zmiana w jego pasywce jest w porządku, choć będzie się teraz ona mniej skalować od pancerza. Według niego podstawowe obrażenia są całkiem w porządku, a w połączeniu ze zmianami jego umiejętności będzie to działać całkiem OK!

Jego Q [Kula Mocy] nie zostało tak naprawdę aż tak bardzo zmienione, ale movement speed, który wzrasta wraz z poziomem, ma wynagrodzić nowy sposób castowania umiejętności. W zasadzie zapewni mu to ogromny przypływ prędkości ruchu, co będzie oznaczać mniej czasu na reakcję w przypadku ganków, gdy gramy Rammusa na lesie. Zmniejszenie czasu odnowienia umiejętności natomiast może być zbyt przesadzone i prawdopodobnie zostanie to jeszcze zmienione.

W [Kula Obronna] jeżyka to skill, który zmienił się najbardziej. Oferuje teraz flat armor i magic resist oraz procentowe zwiększenie. To uczyni go niesamowicie odpornym na obrażenia, szczególnie w late game. 70% dodatkowego pancerza to może być ogromna przesada. Do tego dochodzi fakt, że cooldown zostaje zmniejszony z 14 sekund na 6! Ta zmiana pozwala na spam tą umiejętnością w praktycznie każdej sytuacji! Biorąc pod uwagę spowolnienie po użyciu umiejętności, taktyka Q + E + W będzie z pewnością efektywniejsza.

Zmiany w E [Freenzying Taunt] sprawiają, że wcześniej wspomniana kombinacja będzie jeszcze silniejsza. Attack speed, który otrzyma Rammus po użyciu tej umiejętności, zgra się z jego nową pasywką! Nie dość, że jeżyk będzie jeszcze większym tankiem, to będzie miał potencjał na zadawanie ogromnych obrażeń. Jedynym nerfem na tego skilla jest to, że nie redukuje już pancerza przeciwnika, ale czy przy takiej synergii z innymi umiejętnościami ma to aż takie znaczenie?

Ultimate [Wstrząsy] Rammusa sprawia, że zdecydowanie będzie dobrym splitpusherem. Ta umiejętność otrzymała zmniejszenie obrażeń, ale za to będzie stackować na przeciwnikach spowolnienie, co jest raczej dobrym wynagrodzeniem. Zasięg umiejętności pozwoli na spowolnienie przeciwników, którzy go gonią, dzięki czemu ograniczając na innych umiejętnościach jego movement (castowanie Q wymaga teraz ładowania w miejscu, W spowalnia Rammusa). Oprócz tego ogranicza on możliwość ucieczki wrogich bohaterów, gdy nie zdołasz zabić ich na jedno combo (Q+E+W). Nowa R-ka jest w stanie zrobić z niego dobrego splitpushera.

Zdaniem autora

Według mnie nowy jeżyk będzie solidnie przesadzony. Nie dość, że będzie on w stanie zadawać ogromne obrażenia, to w późniejszej fazie gry będzie nie do powstrzymania, gdy tylko lekko się nafeeduje. Wydaje mi się, że z pewnością Riot to znerfi, nie wyobrażam sobie gry na takiego Rammusa, choć nie jestem pewien jak to wyjdzie w praniu. W każdym razie na papierze, sami musicie przyznać, wygląda to solidnie. Czy nowy Rammus przejdzie w 100%? Raczej nie, ale co uważacie? Co Wy myślicie na temat jeżyka, czy te zmiany wrócą go do gry?
Zapraszam do dyskusji!