r.

Pushowanie pierwszego turreta a zwycięstwo

Czy szybkie spushowanie enemy turreta to dobry pomysł? Zastanawiasz się, czy freezowanie linii będzie odpowiednie, podczas gdy kontrolujesz przebieg rozgrywki? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania!

„Forsowanie własnej przewagi, zdobywanie wczesnego turreta i wiedza o tym, kiedy to zrobić, potrafi przynieść ogromną przewagę”.

-TheAngryHoneyBadger

 

Przewaga zdobycia pierwszej wieży to nie tylko złoto, które za nią dostaniemy. To także otwiera nam mapę, pozwala na roam, a to z kolei skutkuje kolejnymi obiektami i tworzeniem się efektu kuli śnieżnej. 

 

Kilka praktycznych przykładów

Powiedzmy, że grasz Riven na topie, przeciwnik – Dariusem. Przegrywa linię i to bardzo. Ty – jako Riven – dominujesz nad nim. Możesz kontynuować zabijanie oponenta, ale w tym momencie jest wart nie więcej złota niż kilka minionów. Zdecydowałeś się nie wykorzystywać swojej przewagi w pełni. Pozwalasz swojej fali iść pod jego turret, co powiększa jego straty i przez jakiś czas gracie 4v5. Niestety, jeśli nie zniszczysz wieży, Twoje szanse na zwycięstwo zmniejszą się radykalnie. Przyjmijmy, że Twój bottom trochę traci, więc zdjęcie tej wieży mogłoby przeważyć szalę na ich stronę poprzez dostarczenie im globalnego złota. W LCS-ie widzimy szybkie wymiany wież, ponieważ kompozycje drużyn skupione są na early i midgame. To zastrzyk gotówki, którą można wydać na wczesne wzmocnienia postaci prowadzące do szybkiego zakończenia gry. Zdobądź ten turret na topie, a z nim złoto dla midlanera, junglera i bota. Możesz zacząć invade’owanie i ustawianie wizji, kradzież campów w jungli, co spowolni przeciwnego leśnika. Otwierasz mapę na roamy oraz tworzysz drogę do zdobycia kolejnych obiektów na całej mapie.

 

Użyjmy tego samego scenariusza, ale na botlane. Wygrywasz, ale nie przepychasz linii. Zrób to! Zniszczenie wieży pomaga Twojemu toplanerowi! Dodatkowo, zdobyty bot-turret daje więcej szans w zabezpieczaniu smoka. Zacznijcie roamować na mida i zabezpieczcie turret (w przypadku, kiedy mid przegrywa; jeśli wygrywa – również go spushujcie!). Otwierajcie mapę i zdobywajcie global-golda dla swojej drużyny!

turret_diving_by_drmundokaiser-d56yyx0

Early Game Meta

Jeśli zwrócimy uwagę na zmiany przeprowadzane przez Riot, to zaobserwujemy fakt, że próbują oni skrócić czas rozgrywek. Teraz nawet najmniejsza przewaga może pomóc Twojemu teamowi wysnowballować się do łatwego zwycięstwa. Przykładem zespołu skupionego na early jest CLG, które prawie zawsze zyskuje ogromną przewagę we wczesnej fazie gry. Ta taktyka to niewielkie ryzyko, które jednak może mocno zaowocować. Zdobywanie turretów jest o wiele skuteczniejsze niż ciągłe farmienie. Słyszymy o sytuacjach w LCS-ie, w których drużyna ma 10k golda przewagi – fakt, są do przodu, ale co da przewaga 110k do 100k? Jeśli jednak zdobędziecie kilka wczesnych turretów i będziecie mieli na przykład 8.5k, a drużyna przeciwna – 5k, to jest to tak samo ważne, jak przewaga 60k – 35k w mid game. Niestety zbyt wielu graczy nie rozumie, jak wypracować wczesną dominację i zacząć snowballować. Obiekty wygrywają gry, musisz zniszczyć Nexus, nie możesz myśleć tylko o zabójstwach.

turret__league_of_legends__by_greggxd-d6v0xap

Czy są sytuacje, w których chcemy opóźnić zdjęcie wieży?

Szczerze mówiąc, to tak – są. Zazwyczaj wtedy, kiedy grasz postacią, która naprawdę chce tylko farmić. Jeśli błyszczysz w late, to chcesz przedłużyć fazę early jak najbardziej. Mamy dwa typy bohaterów w tej grupie:

1) Championy zależne od przedmiotów, na przykład Vayne i BOtRK, Ryze i RoA, Corki i Triforce;

2) Stackujące się championy, takie jak Nasus, Veigar czy junglerzy z ulepszeniem Devourer.

Jednakże, jeżeli wcześnie zdobędziecie killa na takim champie, to  zniszczenie wieży ekstremalnie zwiększy Waszą siłę w mid/late game i da Waszej drużynie przewagę. Możecie również wykonać laneswapa. Botlane może pójść na spushowaną linię i farmić się do lategame.

 

Pro Tip – Dziel się z junglerem! Kolejną rzeczą, która Ci pomoże, jest komunikacja z junglerem po ganku. Nie każ mu iść z linii, bo nic nie stracisz względem oponenta, którego właśnie zabiłeś – jest przecież martwy. Podziel się przewagą z junglerem, dając mu kilka minionów i trochę expa. Możecie również bardzo szybko zdobyć turret. Wrócisz do bazy, wywierając ogromną presję na przeciwniku i posiadając dużą przewagę w złocie.

Mam nadzieję, że artykuł się spodobał i pomoże Wam wejść o kilka szczebli do góry w drabince solo kolejki!

 

Źródło