r.

Przedsezon kontra bugi: samobójstwo za pomocą Death’s Dance

Zmiany przedsezonowe trafiły już na serwery live, więc... nie może obejść się bez bugów!

Piekielna Dusza

Rzecz idzie tutaj o dziwną interakcję Death’s Dance z efektem Piekielnej Duszy.

Dla przypomnienia: w patchu 9.23 wprowadzono zmiany przedsezonowe, w tym zmiany Smoków Żywiołów. Jedna z nowych mechanik dotyczy Duszy Smoka o żywiole odpowiadającym szczelinie żywiołów. Dusza Smoka trafia do pierwszej drużyny, która zabije cztery Smoki Żywiołów. Jest ona zdobywana na stałe.

Co dają poszczególne Dusze?

Piekielna Dusza

Co 3 sekundy kolejny atak lub umiejętność, która zadaje obrażenia, wywołuje niewielką eksplozję, zadającą celowi i pobliskim wrogom obrażenia o wartości 90 (+0,25 dodatkowego AD) (+0,15 AP) (+0,03 dodatkowego HP).

Górska Dusza

Jeśli przez 5 sekund nie otrzymujesz obrażeń, dostajesz tarczę, która pochłania obrażenia o wartości 225 (+0,2 dodatkowego AD) (+0,15 AP) (+0,15 dodatkowego HP).

Oceaniczna Dusza

Jeśli zadasz obrażenia wrogom, otrzymasz zdrowie o wartości 180 (+0,4 dodatkowego AD) (+0,25 AP) (+0,1 dodatkowego HP) oraz manę o wartości 90 (+0,04 maksymalnej many) w ciągu 3 sekund. W przypadku stworów i potworów skuteczność efektu wynosi 30%.

Podniebna Dusza

Biernie zyskujesz zwiększenie prędkości ruchu o 10%. Po użyciu ulta prędkość zwiększa się o dodatkowe 30% na 3 sekundy (cooldown: 30 sekund).

Na czym polega błąd?

W tym wypadku interesuje nas efekt Piekielnej Duszy – czyli eksplozja. Normalnie powinna ona pojawiać się po otrzymaniu obrażeń z autoataku lub umiejętności przeciwnika. Jej działanie jednak nieco się zmienia, gdy kupimy Death’s Dance, a nasz przeciwnik posiada Piekielną Duszę…

Death’s Dance

  • +80 AD
  • +10% redukcji cooldownu
  • Pasyw:
    • Unikalne: natychmiastowo uzdrawia o 15% zadanych obrażeń (fizycznych, magicznych i nieuchronnych; 5% uzdrowienia w przypadku efektów obszarowych i obrażeń zadawanych przez pety – np. Tibbersa).
    • Unikalne: 30% otrzymanych obrażeń fizycznych i magicznych przekształcanych jest na nieuchronne obrażenia zadawane w czasie, które zadają Ci jedną trzecią obrażeń co sekundę przez 3 sekundy.

W tym wypadku problem dotyczy interakcji Piekielnej Duszy z drugim pasywem Death’s Dance. O co chodzi? Zobaczcie sami:

 

 

Podobny błąd występował już w maju tego roku – również był związany z Death’s Dance, jednak interakcja dotyczyła Summon Aery. Objawy były właściwie identyczne: Aery w nieskończoność atakowało danego gracza, co potrafiło nawet doprowadzić do śmierci – jak w przypadku naszego Aatroxa.

Summon Aery i Death’s Dance: błąd z nieskończoną pętlą obrażeń

Co na to Riot?

Riot wie już o błędzie. Został on naprawiony w hotfiksie dzisiejszej nocy.