Potyczki Taktyczne r.

Teamfight Tactics: wciąż trwają prace nad matchmakingiem

Wraz z patchem 9.16 Riot wprowadził zmiany matchmakingu. Jak się okazuje, nie sprawdzają się one zbyt dobrze...

W patchu 9.16 zapowiadano:

Poprawiono system dobierania przeciwników, żeby uniemożliwić powstawanie powtarzających się sytuacji, w których walczylibyście z tym samym graczem (lub niematerialną armią) dwa lub więcej razy z rzędu. Teraz nie wydarzy się to już prawie nigdy.

Rzeczywiście się nie wydarzało – jednak pojawił się inny problem: przeciwnicy powtarzali się naprzemiennie (ABABA).

W aktualizacji 9.16b Riot przywrócił więc matchmaking do stanu z wprowadzenia TFT – poza czterema graczami z najwyższą punktacją – ci grali w nowym systemie. Nadal jednak nie działa to jednak dobrze i zdarzają się takie sytuacje, jak ta ze screena od jednego z graczy:

Mimo że w grze było łącznie trzech możliwych przeciwników, gracz trzy razy z rzędu grał na tę samą osobę – przez co przegrał. [źródło screena]
Riot nie zapomniał o tym problemie. Riot Mort wyjaśnił:

Pracujemy nad częścią trzecią zmian. Zajmuje to dłużej, bo chcemy, żeby tym razem były one dobre.

Zmiany są planowane na patch 9.19.