Potyczki Taktyczne r.

Teamfight Tactics: opis patcha 9.16

Nowe pochodzenie Hextech trafia na serwery live!

Zobacz też:

Nowe Małe Legendy

Protector

Hushtail

Paddlemar

 

 

Aktualizacja Silverwing

Zaktualizowano Silverwing (tylko trzeciogwiazdkowego).

Nowe pochodzenie: Hextech

Pochodzenie Hextech

Rzucasz we wrogą jednostkę z przedmiotem bombę, która wyłącza wszystkie przedmioty w zasięgu 1 pola/2 pól na 8 sek.

  • 2: w promieniu jednego pola,
  • 4: w promieniu dwóch pól.

Postacie: Camille, Jayce, Vi, Jinx.

Nowe postacie

Camille

  • Pochodzenie: Hextech
  • Klasa: Blademaster
  • Tier: 1
  • Umiejętność: Hextech Ultimatum
    • Unieruchamia wroga i zmusza jej walczących na dystans sojuszników, aby wzięli na cel tego, z kim ona walczy.

Jayce

  • Pochodzenie: Hextech
  • Klasa: Shapeshifter
  • Tier: 2
  • Umiejętność: Thundering Blow & Transform Mercury Cannon
    • Rozbija przednią formację wroga poprzez odrzucenie wrogiej jednostki Ciosem Gromu. Następnie Jayce zmienia broń na Działo Rtęciowe, zyskując zwiększone prędkość ataku i zasięg.

Vi

  • Pochodzenie: Hextech
  • Klasa: Brawler
  • Tier: 3
  • Umiejętność: Assault and Battery
    • Obiera za cel najdalszego wroga i naciera w jego kierunku, odrzucając na boki wszystkich wrogów po drodze i zadając im obrażenia. Gdy dostanie się na miejsce, podrzuca cel, zadając mu obrażenia.

Jinx

  • Pochodzenie: Hextech
  • Klasa: Gunslinger
  • Tier: 4
  • Umiejętność: Get Excited
    • Po swoim pierwszym udziale w zabójstwie dostaje efekt Zabawmy się!, zyskując prędkość ataku. Jeśli zaliczy drugi udział w zabójstwie, wyciągnie Rybeńkę, swoją wyrzutnię rakiet zadającą obrażenia obszarowe.

Zmiany systemowe

Dobieranie przeciwników

Poprawiono system dobierania przeciwników, żeby uniemożliwić powstawanie powtarzających się sytuacji, w których walczylibyście z tym samym graczem (lub niematerialną armią) dwa lub więcej razy z rzędu. Teraz nie wydarzy się to już prawie nigdy.

Tryb URF-owej dogrywki

Riot chce uniknąć remidów. Dlatego teraz po upłynięciu 30 sekund walki włączy się URF-owa dogrywka i na 15 sekund wszystko stanie się szybsze. Remisy dalej są możliwe, ale powinno być ich o wiele mniej.

  • 300% prędkości ataku.
  • 200% obrażeń z umiejętności.
  • O 66% skrócony czas działania efektów kontroli tłumu.
  • O 66% zmniejszone leczenie.
  • O 30% zwiększona miłość do morskich ssaków.

Zmiany rankingowe

  • Odtąd zgodnie z założeniem każdy zostanie zdegradowany o dywizję, jeśli straci PL w grze, którą zaczął, mając 0 PL.
  • Jeśli gracze z kręgów Arcymistrza i Pretendenta zostaną zdegradowani, pominą krąg Mistrza i trafią bezpośrednio do Diamentu 1. W League of Legends teraz też to tak wygląda.
  • Przeprowadziliśmy parę zakulisowych modyfikacji wartości zdobywanych i traconych PL dla ekstremalnych sytuacji. W większości przypadków nie zobaczycie ani nie odczujecie żadnych zmian związanych z tą optymalizacją.

Obrażenia zadawane graczom

Obrażenia zadawane graczom i tak powinny być mniejsze niż w dniu premiery PT.

  • Obrażenia podstawowe skalują się teraz z bieżącym etapem.
  • Etapy 1-2: +1 pkt. obrażeń.
  • Etapy 3-4: +2 pkt. obrażeń.
  • Etap 5: +3 pkt. obrażeń.
  • Etap 6: +4 pkt. obrażeń.
  • Etapy 7+: +5 pkt. obrażeń.

Zmiany balansu

Klasy i pochodzenia

Teamfight Tactics (TFT) 9.16: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.16)

Brawler

  • Dodatkowe zdrowie: 300/700/1200 ⇒ 300/600/1000.

Demon

  • Ataki podstawowe demonów mają 40% szansy na wypalenie 20 pkt. many celowi i przywrócenie atakującemu 15/30/45 pkt. many.

Ninja

  • Dodatkowe obrażenia od ataku i moc umiejętności: 40/60 ⇒ 50/70.

Noble

  • Dodatkowy pancerz i odporność na magię: 60 ⇒ 75.

Sorcerer

  • Dodatkowa moc umiejętności: 45%/100% ⇒ 40%/100%.

Wild

  • Prędkość ataku: 10% za ładunek ⇒ 12% za ładunek.

Postacie

Teamfight Tactics (TFT) 9.16: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.16)

Aatrox

  • Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Aatroxa, ten już jej nie użyje.

Akali

  • Obrażenia od ataku: 70 ⇒ 80.

Brand

  • Obrażenia umiejętności: 200/375/550 ⇒ 250/450/650.
  • Początkowa i całkowita mana: 0/125 ⇒ 50/150.

Braum

  • Zdrowie: 750 ⇒ 650.

Cho’Gath

  • Obrażenia umiejętności: 250/500/750 ⇒ 175/350/525.

Elise

  • Zdrowie: 450 ⇒ 500.
  • Prędkość ataku pająków: 0,6 ⇒ 0,7.

Evelynn

  • Umiejętność Evelynn będzie teraz priorytetowo traktować cel, który bohaterka w danej chwili atakuje.
  • Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Evelynn, ta już jej nie użyje.

Katarina

  • Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Katariny, ta już jej nie użyje.
  • Obrażenia od ataku: 70 ⇒ 75.

Karthus

  • Początkowa i całkowita mana: 0/85 ⇒ 40/125.

Kayle

  • Prędkość ataku: 1,1 ⇒ 1,0.

Kennen

  • Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Kennena, ten już jej nie użyje.

Kha’Zix

  • Obrażenia zadawane nieodizolowanym celom: 150/300/450 ⇒ 150/250/350.

Lissandra

  • Całkowita mana (mana wymagana, aby użyła swojej umiejętności): 150 ⇒ 125.

Lulu

  • Zdrowie z umiejętności: 300/475/650 ⇒ 300/400/500.

Miss Fortune

  • Zdrowie: 650 ⇒ 700.
  • Całkowita mana: 100 ⇒ 75.

Mordekaiser

  • Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Mordekaisera, ten już jej nie użyje.

Nidalee

  • Nidalee będzie teraz zawsze leczyła dwie jednostki, gdy zmieni postać. Wcześniej leczyła siebie tylko wtedy, gdy miała najmniej zdrowia w waszej drużynie.

Shyvana

  • Poprawiono mechanikę skoku Shyvany, żeby bohaterka mogła skuteczniej utrzymywać wrogów na dystans.

Vayne

  • Prędkość ataku: 0,75 ⇒ 0,7.
  • Obrażenia umiejętności (% maks. zdrowia): 8/10/12% ⇒ 8/12/16%.

Zed

  • Zdrowie: 500 ⇒ 550.
  • Prędkość ataku: 0,65 ⇒ 0,7.
  • Obrażenia umiejętności: 200/300/400 ⇒ 200/350/500.

Przedmioty

Teamfight Tactics (TFT) 9.16: dostępne przedmioty
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.16)

Nowa mechanika wypadania

  • W rzadkich przypadkach jest teraz możliwe, aby wypadł skompletowany przedmiot, zamiast jego dwóch składników z osobna.

Guardian Angel

  • Zaktualizowano opis, żeby odzwierciedlał jego funkcjonalność (nie przerywa on umiejętności ani nie usuwa pozytywnych wzmocnień). Teraz poprawnie usuwa Głębokie Rany i wskrzesza bohatera.
  • Zdrowie: 800 ⇒ 500.

Hush

  • Przerobiony: Uciszacz ma teraz 33% szansy przy trafieniu na uniemożliwienie wrogiemu bohaterowi zyskiwania many (nazywamy to blokadą many) na 4 sek.

Infinity Edge

  • Obrażenia trafień krytycznych: 150% ⇒ 200%.

Ionic Spark

  • Obrażenia: 150 pkt. ⇒ 125 pkt. Teraz kumuluje się poprawnie.

Locket of the Iron Solari

  • Czas działania tarczy: 4 sek. ⇒ 6 sek.

Morellonomicon

  • Czas działania obrażeń podpalenia: 5 sek. ⇒ 10 sek.

Red Buff

  • Czas działania obrażeń podpalenia: 5 sek. ⇒ 10 sek.

Redemption

  • Leczenie: 1000 pkt. zdrowia ⇒ 1500 pkt. zdrowia.

Statikk Shiv

  • Obrażenia i przeskoki: 4 przeskoki, 90 pkt. obrażeń przy każdym przeskoku ⇒ 3 przeskoki, 100 pkt. obrażeń przy każdym przeskoku.

Warmog’s Armor

  • Leczenie: Teraz leczy o maksymalnie 400 pkt. zdrowia na sekundę. To osłabi jej efekt głównie w starciach przeciwko Smokom podczas rund PvE.

Naprawione błędy

  • Pająki i golem mogą teraz paść ofiarą efektu Mroźnego Serca oraz umiejętności Kindred, Swaina, Karthusa, Shena i Veigara.
  • Ognista Armata teraz poprawnie zwiększa zasięg Gravesa.
  • Mroźne Serce nie nakłada już zbyt wielu spowolnień, gdy zostanie skumulowane.
  • Naprawiono miejsca na przedmioty, które nie zawsze się wyświetlały lub pojawiały się w dziwnych pozycjach.
  • Naprawiono błąd powodujący, że złoto z serii wygranych/przegranych było przyznawane po rundach PvE zamiast po poprzedzającej je rundzie PvP (złoto z serii powinno być przyznawane po końcu każdej rundy PvP i nie powinno być przyznawane po rundach PvE).
  • Naprawiono Małe Legendy, których modele po śmierci blokowały innych graczy podczas ruletki.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Blitzcrank próbował obrać za cel swojej umiejętności wroga niemożliwego do obrania cel, przez co w końcu jej nie używał.