Zobacz też:
- Opis patcha 9.16
- Teamfight Tactics (TFT) 9.16: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
- Teamfight Tactics (TFT) 9.16: dostępne przedmioty
- Teamfight Tactics: nadchodzi druga edycja Testowej Przepustki!
Nowe Małe Legendy
Protector
Hushtail
Paddlemar
Aktualizacja Silverwing
Zaktualizowano Silverwing (tylko trzeciogwiazdkowego).
Nowe pochodzenie: Hextech
Pochodzenie Hextech
Rzucasz we wrogą jednostkę z przedmiotem bombę, która wyłącza wszystkie przedmioty w zasięgu 1 pola/2 pól na 8 sek.
- 2: w promieniu jednego pola,
- 4: w promieniu dwóch pól.
Postacie: Camille, Jayce, Vi, Jinx.
Nowe postacie
Camille
- Pochodzenie: Hextech
- Klasa: Blademaster
- Tier: 1
- Umiejętność: Hextech Ultimatum
- Unieruchamia wroga i zmusza jej walczących na dystans sojuszników, aby wzięli na cel tego, z kim ona walczy.
Jayce
- Pochodzenie: Hextech
- Klasa: Shapeshifter
- Tier: 2
- Umiejętność: Thundering Blow & Transform Mercury Cannon
- Rozbija przednią formację wroga poprzez odrzucenie wrogiej jednostki Ciosem Gromu. Następnie Jayce zmienia broń na Działo Rtęciowe, zyskując zwiększone prędkość ataku i zasięg.
Vi
- Pochodzenie: Hextech
- Klasa: Brawler
- Tier: 3
- Umiejętność: Assault and Battery
- Obiera za cel najdalszego wroga i naciera w jego kierunku, odrzucając na boki wszystkich wrogów po drodze i zadając im obrażenia. Gdy dostanie się na miejsce, podrzuca cel, zadając mu obrażenia.
Jinx
- Pochodzenie: Hextech
- Klasa: Gunslinger
- Tier: 4
- Umiejętność: Get Excited
- Po swoim pierwszym udziale w zabójstwie dostaje efekt Zabawmy się!, zyskując prędkość ataku. Jeśli zaliczy drugi udział w zabójstwie, wyciągnie Rybeńkę, swoją wyrzutnię rakiet zadającą obrażenia obszarowe.
Zmiany systemowe
Dobieranie przeciwników
Poprawiono system dobierania przeciwników, żeby uniemożliwić powstawanie powtarzających się sytuacji, w których walczylibyście z tym samym graczem (lub niematerialną armią) dwa lub więcej razy z rzędu. Teraz nie wydarzy się to już prawie nigdy.
Tryb URF-owej dogrywki
Riot chce uniknąć remidów. Dlatego teraz po upłynięciu 30 sekund walki włączy się URF-owa dogrywka i na 15 sekund wszystko stanie się szybsze. Remisy dalej są możliwe, ale powinno być ich o wiele mniej.
- 300% prędkości ataku.
- 200% obrażeń z umiejętności.
- O 66% skrócony czas działania efektów kontroli tłumu.
- O 66% zmniejszone leczenie.
- O 30% zwiększona miłość do morskich ssaków.
Zmiany rankingowe
- Odtąd zgodnie z założeniem każdy zostanie zdegradowany o dywizję, jeśli straci PL w grze, którą zaczął, mając 0 PL.
- Jeśli gracze z kręgów Arcymistrza i Pretendenta zostaną zdegradowani, pominą krąg Mistrza i trafią bezpośrednio do Diamentu 1. W League of Legends teraz też to tak wygląda.
- Przeprowadziliśmy parę zakulisowych modyfikacji wartości zdobywanych i traconych PL dla ekstremalnych sytuacji. W większości przypadków nie zobaczycie ani nie odczujecie żadnych zmian związanych z tą optymalizacją.
Obrażenia zadawane graczom
Obrażenia zadawane graczom i tak powinny być mniejsze niż w dniu premiery PT.
- Obrażenia podstawowe skalują się teraz z bieżącym etapem.
- Etapy 1-2: +1 pkt. obrażeń.
- Etapy 3-4: +2 pkt. obrażeń.
- Etap 5: +3 pkt. obrażeń.
- Etap 6: +4 pkt. obrażeń.
- Etapy 7+: +5 pkt. obrażeń.
Zmiany balansu
Klasy i pochodzenia
Teamfight Tactics (TFT) 9.16: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.16)
Brawler
- Dodatkowe zdrowie: 300/700/1200 ⇒ 300/600/1000.
Demon
- Ataki podstawowe demonów mają 40% szansy na wypalenie 20 pkt. many celowi i przywrócenie atakującemu 15/30/45 pkt. many.
Ninja
- Dodatkowe obrażenia od ataku i moc umiejętności: 40/60 ⇒ 50/70.
Noble
- Dodatkowy pancerz i odporność na magię: 60 ⇒ 75.
Sorcerer
- Dodatkowa moc umiejętności: 45%/100% ⇒ 40%/100%.
Wild
- Prędkość ataku: 10% za ładunek ⇒ 12% za ładunek.
Postacie
Teamfight Tactics (TFT) 9.16: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.16)
Aatrox
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Aatroxa, ten już jej nie użyje.
Akali
- Obrażenia od ataku: 70 ⇒ 80.
Brand
- Obrażenia umiejętności: 200/375/550 ⇒ 250/450/650.
- Początkowa i całkowita mana: 0/125 ⇒ 50/150.
Braum
- Zdrowie: 750 ⇒ 650.
Cho’Gath
- Obrażenia umiejętności: 250/500/750 ⇒ 175/350/525.
Elise
- Zdrowie: 450 ⇒ 500.
- Prędkość ataku pająków: 0,6 ⇒ 0,7.
Evelynn
- Umiejętność Evelynn będzie teraz priorytetowo traktować cel, który bohaterka w danej chwili atakuje.
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Evelynn, ta już jej nie użyje.
Katarina
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Katariny, ta już jej nie użyje.
- Obrażenia od ataku: 70 ⇒ 75.
Karthus
- Początkowa i całkowita mana: 0/85 ⇒ 40/125.
Kayle
- Prędkość ataku: 1,1 ⇒ 1,0.
Kennen
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Kennena, ten już jej nie użyje.
Kha’Zix
- Obrażenia zadawane nieodizolowanym celom: 150/300/450 ⇒ 150/250/350.
Lissandra
- Całkowita mana (mana wymagana, aby użyła swojej umiejętności): 150 ⇒ 125.
Lulu
- Zdrowie z umiejętności: 300/475/650 ⇒ 300/400/500.
Miss Fortune
- Zdrowie: 650 ⇒ 700.
- Całkowita mana: 100 ⇒ 75.
Mordekaiser
- Kiedy żaden wróg nie znajduje się w zasięgu umiejętności Mordekaisera, ten już jej nie użyje.
Nidalee
- Nidalee będzie teraz zawsze leczyła dwie jednostki, gdy zmieni postać. Wcześniej leczyła siebie tylko wtedy, gdy miała najmniej zdrowia w waszej drużynie.
Shyvana
- Poprawiono mechanikę skoku Shyvany, żeby bohaterka mogła skuteczniej utrzymywać wrogów na dystans.
Vayne
- Prędkość ataku: 0,75 ⇒ 0,7.
- Obrażenia umiejętności (% maks. zdrowia): 8/10/12% ⇒ 8/12/16%.
Zed
- Zdrowie: 500 ⇒ 550.
- Prędkość ataku: 0,65 ⇒ 0,7.
- Obrażenia umiejętności: 200/300/400 ⇒ 200/350/500.
Przedmioty
Teamfight Tactics (TFT) 9.16: dostępne przedmioty
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.16)
Nowa mechanika wypadania
- W rzadkich przypadkach jest teraz możliwe, aby wypadł skompletowany przedmiot, zamiast jego dwóch składników z osobna.
Guardian Angel
- Zaktualizowano opis, żeby odzwierciedlał jego funkcjonalność (nie przerywa on umiejętności ani nie usuwa pozytywnych wzmocnień). Teraz poprawnie usuwa Głębokie Rany i wskrzesza bohatera.
- Zdrowie: 800 ⇒ 500.
Hush
- Przerobiony: Uciszacz ma teraz 33% szansy przy trafieniu na uniemożliwienie wrogiemu bohaterowi zyskiwania many (nazywamy to blokadą many) na 4 sek.
Infinity Edge
- Obrażenia trafień krytycznych: 150% ⇒ 200%.
Ionic Spark
- Obrażenia: 150 pkt. ⇒ 125 pkt. Teraz kumuluje się poprawnie.
Locket of the Iron Solari
- Czas działania tarczy: 4 sek. ⇒ 6 sek.
Morellonomicon
- Czas działania obrażeń podpalenia: 5 sek. ⇒ 10 sek.
Red Buff
- Czas działania obrażeń podpalenia: 5 sek. ⇒ 10 sek.
Redemption
- Leczenie: 1000 pkt. zdrowia ⇒ 1500 pkt. zdrowia.
Statikk Shiv
- Obrażenia i przeskoki: 4 przeskoki, 90 pkt. obrażeń przy każdym przeskoku ⇒ 3 przeskoki, 100 pkt. obrażeń przy każdym przeskoku.
Warmog’s Armor
- Leczenie: Teraz leczy o maksymalnie 400 pkt. zdrowia na sekundę. To osłabi jej efekt głównie w starciach przeciwko Smokom podczas rund PvE.
Naprawione błędy
- Pająki i golem mogą teraz paść ofiarą efektu Mroźnego Serca oraz umiejętności Kindred, Swaina, Karthusa, Shena i Veigara.
- Ognista Armata teraz poprawnie zwiększa zasięg Gravesa.
- Mroźne Serce nie nakłada już zbyt wielu spowolnień, gdy zostanie skumulowane.
- Naprawiono miejsca na przedmioty, które nie zawsze się wyświetlały lub pojawiały się w dziwnych pozycjach.
- Naprawiono błąd powodujący, że złoto z serii wygranych/przegranych było przyznawane po rundach PvE zamiast po poprzedzającej je rundzie PvP (złoto z serii powinno być przyznawane po końcu każdej rundy PvP i nie powinno być przyznawane po rundach PvE).
- Naprawiono Małe Legendy, których modele po śmierci blokowały innych graczy podczas ruletki.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Blitzcrank próbował obrać za cel swojej umiejętności wroga niemożliwego do obrania cel, przez co w końcu jej nie używał.