Potyczki Taktyczne r.

Teamfight Tactics: patch 10.12 – opis zmian

Oficjalny opis zmian w patchu 10.12.

Aktualizacja śródrotacyjna TFT

W najbliższym patchu zostanie dodana aktualizacja śródrotacyjna TFT. Wraz z nią zniknie część postaci oraz cech, a zamiast nich zostaną dodane nowe.

Usunięte postacie:

  • Kha’Zix,
  • Cho’Gath,
  • Vel’Koz,
  • Kai’Sa,
  • Kayle,
  • Miss Fortune,
  • Sona,
  • Kassadin,
  • Lux.

Usunięte cechy:

  • Void (Mieszkańcy Pustki),
  • Valkyrie (Walkirie).

Nowe postacie:

  • 1. kategoria: Illaoi  (Osiłek, Maszyna Wojny),
  • 2. kategoria: Zed (Buntownik, Infiltrator), Nocturne (Infiltrator, Maszyna Wojny), Kog’Maw (Laserowiec, Maszyna Wojny), Nautilus (Obrońca, Astronauta),
  • 3. kategoria: Vayne (Cyborg, Snajper), Cassiopeia (Mistyk, Maszyna Wojny), Bard (Mistyk, Astronauta),
  • 4. kategoria: Riven (Chronomistrz, Mistrz Miecza), Viktor (Czarodziej, Maszyna Wojny), Gnar (Osiłek, Astronauta), Teemo (Snajper, Astronauta),
  • 5. kategoria: Urgot (Protektor, Maszyna Wojny), Janna (Czarodziejka Gwiazd, Wzór).

Nowe cechy:

  • Battlecast (Maszyny Wojny),
  • Astro (Astronauci),
  • Paragon (Wzór).

Wprowadzone zostaną też pewne zmiany systemowe. Ich szczegółowe opisy oraz dokładne informacje na temat nowych cech i postaci przeczytasz tutaj: Aktualizacja śródrotacyjna TFT: 11 nowych postaci i 3 nowe cechy; część postaci i cech zostanie usunięta.

Soft reset rang

W patchu 10.12 nastąpi też soft reset rang, który obniży Twoją rangę o jeden krąg (np. z Golda 1 do Silvera 1).

Przepustka TFT: Galaktyki II

10 czerwca 2020 r. pojawią się nowe przepustki TFT: bezpłatna Galaktyki II oraz płatna Galaktyki II+ (1295 RP). Szczegóły na ich temat przeczytasz tutaj: Przepustka TFT: Galaktyki II.

Gry rankingowe

  • Ten patch otwiera II etap rankingowych zmagań w Galaktykach.
  • Wasze rangi zostały poddane „miękkiemu” resetowi – obniżono je o 1 krąg. To znaczy, że jeśli byliście w Złocie II, teraz traficie do Srebra II.
  • Jeśli radziliście sobie w tej grze bardzo dobrze i dotarliście do kręgu Mistrza lub wyżej, to po resecie będziecie w Diamencie IV.
  • Po resecie każdy rozegra pięć meczów rozstawiających, więc nie stracicie żadnych PL za miejsca poza pierwszą czwórką podczas pierwszych pięciu meczów rankingowych nowego etapu.
  • Jeśli ukończyliście I etap Galaktyk w Złocie lub wyżej, otrzymacie odpowiednią dla rangi emotkę. Jeśli obydwa etapy Galaktyk ukończycie w Złocie lub wyżej, otrzymacie Zwycięską Małą Legendę.
  • Już wkrótce nagrody rankingowe w postaci Zwycięskich Małych Legend z rotacji Żywioły powstają i rotacji startowej trafią do waszego ekwipunku… jeśli w danej rotacji zajęliście miejsce w Złocie lub wyżej.

Zmiany balansu

Zmiany systemowe

  • Liczba bohaterów 3. kategorii w puli: 16 ⇒ 18.
  • Jednogwiazdkowych bohaterów i bohaterów 1. kategorii można odsprzedać za pełną wartość w złocie. Za sprzedaż wszystkich innych bohaterów otrzymacie 1 szt. złota mniej, niż wynosi ich pełna wartość. Przykład: złoto otrzymane za sprzedaż 2-gwiazdkowego bohatera 3. kategorii: 5 szt. ⇒ 8 szt., złoto otrzymane za sprzedaż 3-gwiazdkowego bohatera 1. kategorii: 5 szt. ⇒ 9 szt.
  • Szanse na łupy 4. poziomu (wg kategorii bohaterów): 60/30/10/0/0% ⇒ 55/30/15/0/0%.
  • Szanse na łupy 9. poziomu (wg kategorii bohaterów): 10/15/25/35/15% ⇒ 10/15/30/30/15%.
  • Kayn nie będzie już zostawiał przedmiotu, którego składnikiem jest Szpatułka i który zapewnia posiadaczowi nową cechę, jeśli nie macie na planszy żadnego bohatera z daną cechą.
  • Pomoc Neeko zawsze działa, nawet jeśli w puli nie ma już kopii bohatera. Dodatkowa kopia jest nadmiarowa i nie wraca do puli, jeśli zostanie sprzedana lub jej posiadacz zostanie pokonany.
  • Zmiany w szansach na wystąpienie danej galaktyki:
    • Mniejsze Legendy — 10% gier,
    • Neekowersum — 10% gier,
    • Średnie Legendy — 10% gier,
    • Superzagęszczona galaktyka — 10% gier,
    • Sektor wymiany — 10% gier,
    • Skarbiec — 10% gier,
    • Gromada gwiazd — 10% gier,
    • Galaktyczna zbrojownia — 10% gier,
    • zwykła galaktyka — 20% gier.

Cechy

Blademaster

  • Szansa na dwa dodatkowe ataki mistrzów miecza: 30/55/100% ⇒ 30/70/100%.

Brawler

  • Dodatkowe zdrowie osiłków: 350/650 ⇒ 350/600.

Celestial

  • Premię wymagającą 6 Astralnych można teraz uzyskać tylko przy użyciu Astralnej Kuli.
  • Premia za 4 Astralnych ma złoty efekt, a za 6 Astralnych kolorowy.
  • Leczenie Astralnych: 15/35/60% zadawanych obrażeń ⇒ 15/40/99% zadawanych obrażeń.

Chrono

  • Chronomistrz: dodano premię wymagającą 8 chronomistrzów, która aktywuje się co 0,75 sekundy.

Cybernetic

  • Dodatkowe statystyki cyborgów: 350/700 zdrowia i 35/70 obrażeń od ataku ⇒ 350/600 zdrowia i 40/80 obrażeń od ataku.

Dark Star

  • Progi ulepszeń Mrocznych Gwiazd: 3/6/9 ⇒ 2/4/6/8.
  • Dodatkowe obrażenia od ataku i moc umiejętności Mrocznych Gwiazd: 20/25/30 ⇒ 8/16/24/32.
  • Mroczne Gwiazdy otrzymują teraz premię do obrażeń, gdy ginie dowolny sojusznik, a nie wyłącznie inna Mroczna Gwiazda.

Infiltrator

  • Dodatkowa prędkość ataku Infiltratorów: 50/75/120% ⇒ 40/70/120%.

Mech-Pilot

  • Zdrowie pilotów po katapultowaniu się: 100% ⇒ 35%.
  • Zdrowie mecha: 1500 + 45% zdrowia pilotów ⇒ 2200 + 50% zdrowia pilotów.
  • Obrażenia od ataku mecha: 90 + 45% obrażeń od ataku pilotów ⇒ 160 + 50% obrażeń od ataku pilotów.
  • Prędkość ataku mecha: 0,75 ⇒ 0,85.
  • Frontalne obrażenia obszarowe mecha: 100% obrażeń od ataku ⇒ 80% obrażeń od ataku.
  • Całkowita mana mecha: 225 ⇒ 200.
  • Pancerz mecha: 30 ⇒ 70.
  • Odporność na magię mecha: 20 ⇒ 70.
  • Obrażenia Mecha Sprawiedliwości: 400/500/600/700/800/1200/5000 ⇒ 700/750/800/850/900/1200/5000.
  • Obrażenia rozpryskowe Mecha Sprawiedliwości: 200/250/300/350/400/600/5000 ⇒ 350/375/400/425/450/600/5000.

Mystic

  • Odporność na magię mistyków: 35/105 ⇒ 50/125.

Protector

  • Wytrzymałość tarczy protektorów: 25/30/40% maksymalnego zdrowia ⇒ 30/40/55% maksymalnego zdrowia.

Sniper

  • Snajper (2): 15% dodatkowych obrażeń za każde pole ⇒ 10% dodatkowych obrażeń za każde pole.
  • Dodano premię wymagającą 4 snajperów: 18% dodatkowych obrażeń za każde pole.

Sorcerer

  • Usunięto premię wymagającą 8 czarodziejów.
  • Premia do mocy zaklęć czarodziejów: 20/40/75% ⇒ 20/45/75%.

Star Guardian

  • Mana Czarodziejek Gwiazd: 30/50 ⇒ 25/40.
  • Czarodziejki Gwiazd teraz poprawnie rozdzielają manę po pierwszym zaklęciu. W wyniku tej zmiany cecha uległa wzmocnieniu.
  • Dodano premię za 9 Czarodziejek Gwiazd: 55 pkt. many.

Vanguard

  • Pancerz obrońców: 125/250 ⇒ 125/300.
  • Dodano premię wymagającą 6 obrońców: 1000 pancerza.

Postacie

Bohaterowie 2. kategorii

Annie

  • Zdrowie: 700 ⇒ 750.
  • Mana: 75/150 ⇒ 70/140.
  • Obrażenia umiejętności: 150/200/300 ⇒ 300/400/600.
  • Wytrzymałość umiejętności: 270/360/540 ⇒ 400/500/700.

Bohaterowie 3. kategorii

Ashe

  • Mana: 50/125 ⇒ 50/100.
  • Obrażenia umiejętności: 250/350/700 ⇒ 200/275/550.
  • Prędkość strzały Ashe została zwiększona o 50%.

Ezreal

  • Mana: 50/125 ⇒ 50/80.
  • Prędkość ataku: 0,7 ⇒ 0,75.
  • Obrażenia umiejętności: 200/300/600 ⇒ 100/150/400.

Jayce

  • Zdrowie: 750 ⇒ 850.
  • Zwiększono odporność na magie o 10.

Neeko

  • Obrażenia umiejętności: 200/275/550 ⇒ 150/250/500.

Rumble

  • Zdrowie: 800 ⇒ 900.
    Mana: 0/60 ⇒ 0/50.
  • Obrażenia umiejętności: 350/500/1000 ⇒ 500/750/1500.

Shaco

  • Obrażenia od ataku: 70 ⇒ 75.
  • Dodatkowe obrażenia od ataku umiejętności: 200/225/250% ⇒ 250/275/300%.

Syndra

  • Mana: 0/65 ⇒ 0/60.
  • Obrażenia umiejętności: 100/150/250 ⇒ 100/125/200.
  • Syndra wybierze teraz dodatkowe cele, jeśli zada więcej obrażeń, niż wystarczy do zabicia celu.

Bohaterowie 4. kategorii

Fizz

  • Zdrowie: 600 ⇒ 700.
  • Prędkość ataku: 0,8 ⇒ 0,85.
  • Mana: 80/150 ⇒ 60/120.
  • Obrażenia umiejętności: 350/500/2000 ⇒ 450/600/5000.

Jhin

  • Obrażenia od ataku: 90 ⇒ 80.
  • Podstawowa prędkość ataku: 0,9 ⇒ 0,85/0,9/1,1 w zależności od liczby gwiazdek.

Jinx

  • Obrażenia rakiet Jinx: 125/200/750 ⇒ 125/200/1000.
  • Jinx nie strzela już dodatkowymi rakietami za premię cechy laserowiec.

Bohaterowie 5. kategorii

Aurelion Sol

  • Początkowa mana / całkowita mana: 40/120 ⇒ 120/120.
  • Prędkość ataku: 0,8 ⇒ 0,2.
  • Obrażenia każdego myśliwca: 100/150/750 ⇒ 80/150/750.
  • NOWOŚĆ: myśliwce czerpią ze swoich celów 10/25/50 many.
  • NOWOŚĆ: pierwsze użycie wystrzeliwuje 4 myśliwce. Następne użycia dodają kolejne 2 myśliwce.
  • Uwaga: w porównaniu z wcześniejszymi wersjami gry w patchu 10.12 w ciągu 10 pierwszych sekund walki bohater zada więcej obrażeń, a następnie jego skuteczność będzie stopniowo malała.

Ekko

  • Początkowa mana / całkowita mana: 50/150 ⇒ 80/150.
  • Obrażenia umiejętności: 225/400/2000 ⇒ 100/200/2000.
  • Dobieranie celów umiejętności: trafia każdego wroga raz ⇒ trafia 5/7/20 razy.
  • NOWOŚĆ: zmniejsza prędkość ataku wszystkich trafionych wrogów o 50% na 7 sekund.

Gangplank

  • Zmniejszono premię do zasięgu działania zapewnianą przez ulepszenie Gangplanka — większy obszar.
  • Początkowa mana / całkowita mana: 100/175 ⇒ 70/160.

Zmiany tanków

Postacie za 1 szt. złota

Następujące postacie otrzymają +5 pancerza oraz +10 odporności na magię:

  • Graves,
  • Illaoi,
  • Jarvan,
  • Leona,
  • Malphite,
  • Poppy.

Postacie za 2 szt. złota

Następujące postacie otrzymają +10 pancerza oraz +15 odporności na magię:

  • Annie,
  • Blitzcrank,
  • Mordekaiser,
  • Nautilus,
  • Rakan,
  • Shen,
  • Xin Zhao.

Postacie za 3 szt. złota

Następujące postacie otrzymają +10 pancerza oraz +20 odporności na magię:

  • Neeko,
  • Rumble,
  • Vi.

Postacie za 4 szt. złota

Następujące postacie otrzymają +15 pancerza oraz +15 odporności na magię:

  • Gnar,
  • Wukong.

Postacie za 5 szt. złota

Następujące postacie otrzymają +20 pancerza oraz +20 odporności na magię:

  • Aurelion Sol,
  • Thresh.

Przedmioty

Bloodthirster

  • Kradzież życia: 35% ⇒ 40%.

Chalice of Harmony

  • Zmieniono nazwę i działanie Pucharu Przychylności. Od teraz ten przedmiot nazywa się Chalice of Power (Puchar Potęgi).
  • Chalice of Power (Tear + Cloak): na początku walki posiadacz i jego sąsiedzi z lewej oraz prawej strony otrzymują po 30 AP na 20 sekund.

Deathblade

  • Obrażenia od ataku za każdy ładunek: 30 ⇒ 25.

Battlecast Plating

  • Zastępuje Demolitionist’s Charge.
  • Ten bohater jest teraz Maszyną Wojny.

Giant Slayer

  • Pogromca Olbrzymów: zmiana efektu na: „Zadaje 20% dodatkowych obrażeń nieuchronnych. Jeśli maksymalne zdrowie wroga wynosi ponad 1750 pkt., zadaje 80% dodatkowych obrażeń nieuchronnych”.

Hextech Gunblade

  • Wampiryzm Miecza-Pistoletu Hextech: 25% wszystkich zadanych obrażeń ⇒ 35% obrażeń zadanych umiejętnością.

Infinity Edge

  • +100% obrażeń trafienia krytycznego ⇒ +100% szansy na trafienie krytyczne i +20% obrażeń trafienia krytycznego. Od teraz jest ono unikalne.

Jeweled Gauntlet

  • Zaklęcia posiadacza mogą trafiać krytycznie ⇒ zaklęcia posiadacza mogą trafiać krytycznie, a trafienia krytyczne posiadacza zadają +20% obrażeń.

Luden’s Echo

  • Usunięto skalowanie z gwiazdkami. Teraz każde odbicie zadaje 200 pkt. obrażeń magicznych.

Rapid Firecannon

  • +200% zasięgu ⇒ +200% zasięgu, a ataki posiadacza zawsze trafiają.

Red Buff

  • Podpalenie za 25% maks. zdrowia przez 10 sekund ⇒ podpalenie za 10% maks. zdrowia przez 4 sekundy.

Blue Buff

  • Zastępuje Seraph’s Embrace.
  • Po rzuceniu zaklęcia posiadacz dostaje 20 many. Unikalne.

Warmog’s Armor

  • Odnawia 5% brakującego zdrowia bohatera ⇒ +600 zdrowia. (Ten przedmiot zapewnia teraz dokładnie 1000 zdrowia i nic więcej).

Nowe Małe Legendy

Bellswayer

Nixie

Lightcharger

Naprawione błędy

  • Umiejętność supermecha nie marnuje się, gdy ginie główny cel.
  • Aurelion Sol natychmiast się zatrzymuje, gdy Ekko używa superumiejętności.
  • Aurelion Sol nie otrzymuje już many za cechę Gwiezdny okręt, gdy Ekko korzysta z superumiejętności, i nie może już używać umiejętności podczas trwania superumiejętności Ekko.
  • Aurelion Sol nie zużywa już many na początku rundy, gdy nie wystrzeli myśliwców, bo żaden z wrogów nie może zostać obrany za cel.
  • Zaklęcie Caitlyn nie zostanie przerwane, jeśli cel stanie się niewidzialny.
  • Cecha snajper nie zwiększa już obrażeń Huraganu Runaana.
  • Naprawiono istniejący od dawna błąd, który powodował, że zbudowanie z Łzy Bogini ukończonego przedmiotu w trakcie walki przyznawało dodatkowe punkty many.
  • Naprawiono błąd powodujący znikanie Bomby! Ziggsa w trakcie lotu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że w bardzo rzadkich przypadkach z łupów otrzymywało się jedynie 6 przedmiotów.
  • Zwiększono zasięg odbić Echa Luden, żeby poprawić przewidywalność działania tego przedmiotu.
  • Naprawiono błąd pozwalający poprzez awans wyposażyć bohaterów w więcej niż jeden Całun Bezruchu.

Mobilna wersja TFT

  • Konfigurator drużyny jest już dostępny w aplikacji.
  • Sklep już działa.