Potyczki Taktyczne r.

Aktualizacja śródrotacyjna TFT: 11 nowych postaci i 3 nowe cechy; część postaci i cech zostanie usunięta

Wiemy, co zmieni się w aktualizacji śródrotacyjnej TFT.

Co zostaje usunięte?

Klasy i pochodzenia

  • Mieszkańcy Pustki
  • Walkirie

Postacie

  • Kha’Zix
  • Cho’Gath
  • Vel’Koz
  • Kai’Sa
  • Kayle
  • Miss Fortune
  • Sona
  • Kassadin
  • Lux

Co zostaje dodane?

Nowe postacie z istniejącymi cechami

Vayne

  • 3. kategoria
  • Cyborg, Snajper
  • Godzina Sądu: Vayne skupia się przez 10 sekund, po czym od razu wykonuje akrobację, oddalając się od swojego celu. Od tego momentu zawsze wykonuje akrobację co trzeci atak. Podczas akrobacji Vayne jest niewidzialna, a pierwszy atak wykonany po akrobacji zadaje 180/200/240% jej obrażeń od ataku.
  • Dzięki Vayne można zgromadzić 6 cyborgów bez konieczności zdawania się na łut szczęścia, który pozwoliłby zdobyć Ekko. Jest potężnym prowadzącym 3. kategorii i zwykle nie potrzebuje przedmiotu z obroną, ponieważ jej zaklęcie usuwa agresję. Powinna sprawdzić się w tej roli, szczególnie gdy aktywne są obie jej cechy, cyborg i snajper!

Zed

  • 2. kategoria
  • Buntownik, Infiltrator
  • Pogarda dla Słabych (biernie): co trzeci atak Zed zadaje 20/40/80 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych i wykrada celowi 20/40/80% jego bieżących obrażeń od ataku.
  • Zed daje też pewne wyjątkowe możliwości buntownikom. Jako infiltrator może odskoczyć od zgrupowania buntowników i umożliwić im rozproszenie się, Ponadto jest świetnym pogromcą prowadzących, który potrafi wykraść im pieczołowicie kumulowane obrażenia od ataku! Idealnie potrafi radzić sobie z tymi natrętnymi snajperami.

Riven

  • 4. kategoria
  • Chronomistrz, Mistrz miecza
  • Cięcie Energii: Riven doskakuje i osłania się tarczą, absorbując 300/450/900 pkt. obrażeń, a następnie wykonuje cięcia przed siebie, zadając 100/150/450 pkt. obrażeń magicznych. Co trzecie użycie umiejętności Riven wyskakuje w powietrze i wysyła falę energii, która zadaje 400/600/1800 pkt. obrażeń magicznych.
  • Mistrzowie miecza byli do siebie dość podobni i potrzebowali podobnych przedmiotów (z szansą na trafienie krytyczne i prędkością ataku), ale to właśnie się zmienia. Riven uwielbia przedmioty z mocą umiejętności, które dają jej większą tarczę i pomagają zadawać potężne obrażenia (jeśli uda się jej po raz trzeci rzucić zaklęcie). Ponadto robi dobry użytek z Echo Ludena i może wzmocnić zestawy chronomistrzów z Twisted Fate’em i czarodziejami.

Nowe klasy, pochodzenia i bohaterowie

Pojawią się trzy nowe cechy i 11 bohaterów.

Maszyny Wojny ― (2/4/6)

  • Cecha: Maszyny Wojny po 10-krotnym zadaniu lub odniesieniu obrażeń aktywują efekt premii zależny od ich aktualnego poziomu zdrowia. Jeśli mają ponad połowę zdrowia, zadają 70/150/275/500 pkt. obrażeń magicznych najbliższemu wrogowi. Jeśli mają mniej niż połowę zdrowia, zamiast atakować, odzyskują 70/150/275/500 pkt. zdrowia.
  • Bohaterowie:
    • Illaoi: Osiłek 1. kategorii
    • Nocturne: Infiltrator 2. kategorii
    • Kog’Maw: Laserowiec 2. kategorii
    • Cassiopeia: Mistyk 3. kategorii
    • Viktor: Czarodziej 4. kategorii
    • Urgot: Protektor 5. kategorii
  • Maszyny Wojny to silni bohaterowie, którzy zaczynają się leczyć, jeśli ktoś spuści im manto. Ta dodatkowa odporność wraz z możliwością zadawania dodatkowych obrażeń pozwala im w zależności od sytuacji rozdysponować dodatkowe cięgi lub zająć się samoleczeniem. Przy progach ustawionych na 2/4/6 jednostek cecha jest elastyczna i można ją dopasować do wielu różnych kompozycji. Niektóre Maszyny Wojny mają też swoje unikalne możliwości: Kog’Maw i Viktor zadają obrażenia procenta zdrowia, Cassiopeia niszczy tarcze, a Urgot może unicestwić DOSŁOWNIE WSZYSTKO!
  • Oto początkowa kompozycja Maszyn Wojny do wypróbowania: Urgot, Cassiopeia, Lulu, Xin Zhao, Kog’Maw, Illaoi, Ezreal, Blitzcrank. To daje 4 Maszyny Wojny, 2 protektorów, 2 Astralnych, 2 laserowców, 2 chronomistrzów, 2 osiłków i 2 mistyków.
  • Jak to działa: Illaoi, Blitzcrank i Xin Zhao stoją dumnie w pierwszej linii, a Urgot przeżuwa przeciwników z wrogiej drużyny jednego po drugim — w ten sposób można rozprawić się z niemal wszystkim, czym przeciwnik spróbuje was poczęstować.

Astronauci — (3)

  • Cecha: redukuje koszty many astronautów o 30 punktów.
  • Bohaterowie:
    • Nautilus: Obrońca 2. kategorii
    • Bard: Mistyk 3. kategorii
    • Gnar: Osiłek 4. kategorii
    • Teemo: Snajper 4. kategorii
  • Astronauci są dużo lepiej… przystosowani (w końcu to astronauci) i każdy z nich działa nieco inaczej na polu walki. Nautilus ogłusza pierwszą linię wroga, Gnar wraca z rotacji startowej ze swoim potężnym rzutem, a Teemo rozmieszcza na planszy potężne grzy… eee, satelity, które mogą zadać całą masę (!) magicznych obrażeń. Zapewne najbardziej „przystosowany” z całego zestawu jest Bard. Mimo że stosunkowo słaby w bezpośredniej walce, to jednak ma wyjątkową i potężną zdolność, dzięki której może tworzyć, zgadliście, meepy! Można je sprzedawać po 1 PD za każdego, co pozwala awansować odrobinę szybciej niż przeciwnicy!
  • Oto kompozycja astronautów do wypróbowania: Nautilus, Wukong, Gnar, Teemo, Caitlyn, Ashe, Jhin i Karma. Na poziomie dziewiątym można też dodać Lulu (jeśli zajdziecie tak wysoko). 4 snajperów, 3 astronautów, 2 obrońców, 2 chronomistrzów i 2 Mroczne Gwiazdy — plus mistyk i Astralny na poziomie dziewiątym.
  • Jak to działa: duża użyteczność i kontrola tłumu tej drużyny zwiążą drużynę wroga, gdy wasi snajperzy będą ją dziesiątkować. Uważajcie na grzyby!

Wzór — (1)

  • Cecha: podstawowe ataki waszej drużyny są zamieniane na obrażenia magiczne.
  • Bohater:
    • Janna: Czarodziejka Gwiazd 5. kategorii
  • Janna przybywa, aby wesprzeć inne Czarodziejki Gwiazd jako nowa bohaterka legendarna, władając potężnym zaklęciem, które podrzuca wrogów i zwiększa prędkość ataku sojuszników. Korzystając z wyjątkowej cechy Janny, możecie zmienić swoją drużynę tak, aby zadawała głównie obrażenia magiczne, co może się przydać, jeśli akurat zmagacie się z obrońcami. Oczywiście trzeba wówczas uważać na mistyków i ich odporność na magię udzielającą się całej ich drużynie. Tak, czy inaczej, Janna może wprowadzić przetasowanie w waszym rozstawieniu samą swoją obecnością na planszy.

Inne zmiany

Cechy

  • Chronomistrz: wzmocnienie wersji 4- i 6-elementowej oraz nowa premia dla wersji 8-elementowej!
  • Mroczna Gwiazda: teraz progi ulepszeń to 2/4/6/8 jednostek zamiast 3/6/9, a Mroczne Gwiazdy wzmacniają się po śmierci DOWOLNEGO sojusznika, a nie tylko innych Mrocznych Gwiazd.
  • Pilot mecha: mechy i piloci otrzymują wiele wzmocnień… ale teraz gdy mech ginie, piloci odnoszą dość duże obrażenia.
  • Snajper: progi ulepszeń przy 2/4 jednostkach.
  • Obrońca: progi ulepszeń przy 2/4/6 jednostkach.

Bohaterowie

  • Ezreal: ma teraz dużo większą użyteczność i zdolność do szybszego rzucania zaklęć, ale zadaje mniej obrażeń.
  • Syndra: jeśli zabije swój cel, dodatkowe kule przenoszą się na następny cel! Już nigdy więcej nie zmarnujecie żadnej kuli!
  • Jhin: prędkość ataku skaluje się teraz z poziomem gwiazdek, więc 3-gwiazdkowa wersja tej Mrocznej Gwiazdy jest jeszcze bardziej przerażająca.
  • Aurelion Sol: myśliwce czerpią teraz manę wrogów.
  • Ekko: szybciej rzuca zaklęcia i atakuje wielokrotnie, a nie każdego wroga po razie (więc jeśli w drużynie przeciwnika pozostało tylko kilku bohaterów, trafi ich wielokrotnie!). Ponadto spowalnia ataki trafionych wrogów.

Przedmioty

  • Ostrze Nieskończoności: daje właścicielowi 100% szansę na zadanie trafienia krytycznego (a także wyrządza mniej obrażeń dodatkowych).
  • Ognista Armata: teraz poza tym, że macie dodatkowy zasięg, wasze ataki nie mogą chybić… ponownie!
  • Uścisk Serafina: został zastąpiony klasyką Summoner’s Rift: Niebieskim Wzmocnieniem!
    • Po każdym rzuceniu zaklęcia mana właściciela zostaje wyrównana do 20 punktów.
  • Ładunek Dewastatora: Maszyny Wojny zapraszają do swojego grona! Ładunek zostaje zastąpiony Zbroją Maszyny Wojny. Po założeniu pancerza jego właściciel staje się… Maszyną Wojny oczywiście.

Galaktyki

  • W patchu 10.12 nie pojawią się nowe Galaktyki, natomiast zniknie Liliowa mgławica (pierwsza z wypuszczonych przez nas galaktyk).
  • Poczynając od patcha 10.13 będziemy dodawać i usuwać po jednej galaktyce przez pozostały okres rotacji Galaktyki.

Inne

  • Pula bohaterów 3. kategorii wzrosła z 16 do 18 egzemplarzy każdej wersji.
  • Bohaterów można teraz odsprzedać za ich pełną wartość! (Na przykład 2-gwiazdkowego bohatera 3. kategorii można sprzedać za 9 sztuk złota, zamiast za 5).
  • Pomoc Neeko działa teraz ZA KAŻDYM RAZEM. Jeśli nikt nie zostanie w puli, Neeko stworzy dodatkowo tymczasowego bohatera… tylko dla was.