Bezpośrednią inspiracją do gry była Dota Auto Chess.
Zobacz także:
Kiedy pojawi się w grze?
Tryb Potyczki Taktyczne trafi na PBE pod koniec czerwca 2019 r. Dostępny dla wszystkich będzie w patchu 9.13.
W aktualizacji 9.14 zostaną wprowadzone kolejki rankingowe (jeżeli plany Riotu się nie zmienią).
O co chodzi w Potyczkach Taktycznych / Teamfight Tactics?
- Inspiracją do trybu gry jest Dota Auto Chess.
- Jest to oparta na rundach gra strategiczna (TBS, czyli strategiczna gra turowa).
- Tryb jest przeznaczony dla ośmiu graczy.
- Tryb pojawi się w wersji beta (podobnie jak zeszłoroczny Nexus Blitz).
Cel gry
- Stworzenie najmocniejszej drużyny.
- Utrzymanie się do końca w grze.
- Wygranie z przeciwnikami.
Jak wygląda gra?
- Przed każdą rundą kupujesz nowych bohaterów za złoto.
- Twoja drużyna staje się coraz silniejsza dzięki wybieraniu podobnych bohaterów (pochodzenie, klasy).
- Trzy egzemplarze tego samego bohatera tworzą superwersję bohatera.
- Twoja drużyna wędruje na planszę przeciwnika (lub na odwrót). Rozpoczyna się walka.
- Bohaterowie sami walczą. Nie sterujesz nimi!
- Pod koniec każdej rundy otrzymujesz złoto.
- Co jakiś czas pojawia się specjalne wydarzenie: możesz wybrać bohaterów z karuzeli. Pierwsza wybiera osoba z najmniejszą liczbą HP. Ci bohaterowie będą mieli odgórnie zakupione przedmioty.
- Możesz wziąć bohatera i sprzedać posiadany przez niego przedmiot, by mieć więcej złota.
- Co jakiś czas pojawia się specjalne wydarzenie: możesz wybrać bohaterów z karuzeli. Pierwsza wybiera osoba z najmniejszą liczbą HP. Ci bohaterowie będą mieli odgórnie zakupione przedmioty.
W grze możliwe będzie wykorzystywanie różnych combo (z wywiadu z Kobe dowiadujemy się o np. “combo Gnara” – nie znamy dalszych szczegółów).
Małe Legendy
- Małe Legendy będą Waszymi awatarami w Potyczkach Taktycznych.
- Tańczą, używają emotek i animacji. To będziecie Wy.
- Po kilku grach odblokujecie pierwszą Małą Legendę.
- Dodatkowe gatunki możecie zakupić za 750 RP.
- Nowe gatunki pojawią się kolejne odmiany i skórki.
- Małe Legendy dołączą do Was na Howling Abyss (ARAM). Będą Wam kibicować podczas bitwy.
Rzadkie Jaja Małych Legend
- Dostępne do kupienia za 490 RP.
- W Rzadkich Jajach znajdują się specjalne odmiany gatunków.
- Jeżeli wykluje się gatunek, który już macie, Legenda awansuje (max 3 poziom).
Szczegółowe informacje
- 13 pochodzeń, 10 klas – opowiedział o nich Scarra. Wszystko podawał z pamięci.
- pochodzenie (origins):
- demon – autoataki wypalają manę przeciwnika
- dragon – odporność magiczna, jeżeli jest para smoków na mapie
- exile – buff tarczy, kiedy jest bez sojuszników
- glacial – autoataki mają szansę na zestunowanie przeciwnika
- robot – należy do niej tylko Blitzcrank
- imperial – Scarra nie pamięta, co daje to pochodzenie
- noble – losowy sojusznik otrzymuje pancerz i regenerację HP; odpowiednik goblina w Dota Auto Chess, jest ich 6 – m.in. Kayle, Fiora, Garen
- ninja – bonusowe obrazenia, jeżeli jest sam lub jeżeli jest 4 ninja na mapie – m.in. Shen
- pirate – losowy bonus złota na rundę – m.in. Gangplank, Pyke
- phantom – przeklina losowego wroga za pomocą debuffa do HP – m.in. Kindred
- wild – buff prędkości ataku dla sojuszników – m.in. Gnar
- void – dodatkowe przebicie pancerza – m.in. Rek’Sai, Kassadin
- yordle – daje sojuszniczemu yordlowi szansę na uniknięcie ataku
- klasy (classes):
- assassin – zwiększona szansa na trafienie krytyczne – jest ich 6 lub 7, m.in. Pyke, Katarina
- blademaster – szansa nałożenia 1 lub 2 dodatkowych autoataków – m.in. Shen, Draven
- brawler – dodatkowe zdrowie za każdego sojuszniczego brawlera – m.in. Rek’Sai
- elementalist – przywołuje tanka żywiołu – m.in. Brand
- guardian – zapewnia pancerz pobliskim jednostkom
- gunslinger – zasięgowi
- knight – blokuje obrażenia podstawowych autoataków – m.in. Garen, Mordekaiser
- ranger – buff do prędkości ataku – m.in. Lucian, Tristana, Vayne
- shapeshifter – zmieniają kształt – m.in. Shyvana, Nidalee, Elise
- sorcerer – zadają obrażenia magiczne – m.in. Ahri, Morgana, Lulu/Nunu (trudno nam zrozumieć Scarrę)
- pochodzenie (origins):
- System przedmiotów
- stworzył go CertrainlyT (odpowiedzialny za Dariusa, Thresha, Zyrę, Yasuo, Kalistę, Zeda i Zoe oraz reworki Warwicka, Mordekaisera, Gravesa, Caitlyn, Akali)
- Według Scarry, system przedmiotów jest unikalny i naprawdę silny
- System wygląda w ten sposób: bierzesz 2 przedmioty i łączysz je w jeden silniejszy
- Przykłady
- 2× B. F. Sword = 1× Infinity Edge
- 2× Tear of the Goddess = 1× Archangel’s Staff
- Istnieje 8 podstawowych przedmiotów:
- B. F. Sword
- Recurve Bow
- Nedlesly Large Rod
- Giant’s Belt
- Chain Vest
- Negatron Cloak
- Tear of the Goddess
- Magic Dust (nowość) – według Scarry jest bardzo rzadki, pozwala robić “broken things & break the game”
- Pozwala na zmianę klasy postaci.
- 2× Magic Dust tworzy przedmiot Force of Nature (ekskluzywny przedmiot z Nexus Blitz), który pozwala ignorować limit jednostek. Jest bardzo rzadkim przedmiotem.
- Przykłady
Kto testował tryb?
- Scarra
- Kobe
Nasze źródła
Nowy tryb gry: Potyczki Taktyczne (Teamfight Tactics) – będzie również na rankedach!