Potyczki Taktyczne r.

Potyczki Taktyczne w skrócie: informacje z wywiadów. Klasy i pochodzenie postaci, jakich champów możemy się spodziewać, przedmioty w grze

Bezpośrednią inspiracją do gry była Dota Auto Chess.

Zobacz także:

Kiedy pojawi się w grze?

Tryb Potyczki Taktyczne trafi na PBE pod koniec czerwca 2019 r. Dostępny dla wszystkich będzie w patchu 9.13.

W aktualizacji 9.14 zostaną wprowadzone kolejki rankingowe (jeżeli plany Riotu się nie zmienią).

O co chodzi w Potyczkach Taktycznych / Teamfight Tactics?

  • Inspiracją do trybu gry jest Dota Auto Chess.
  • Jest to oparta na rundach gra strategiczna (TBS, czyli strategiczna gra turowa).
  • Tryb jest przeznaczony dla ośmiu graczy.
  • Tryb pojawi się w wersji beta (podobnie jak zeszłoroczny Nexus Blitz).

Cel gry

  • Stworzenie najmocniejszej drużyny.
  • Utrzymanie się do końca w grze.
  • Wygranie z przeciwnikami.

Jak wygląda gra?

  1. Przed każdą rundą kupujesz nowych bohaterów za złoto.
    • Twoja drużyna staje się coraz silniejsza dzięki wybieraniu podobnych bohaterów (pochodzenie, klasy).
    • Trzy egzemplarze tego samego bohatera tworzą superwersję bohatera.
  2. Twoja drużyna wędruje na planszę przeciwnika (lub na odwrót). Rozpoczyna się walka.
  3. Bohaterowie sami walczą. Nie sterujesz nimi!
  4. Pod koniec każdej rundy otrzymujesz złoto.
    • Co jakiś czas pojawia się specjalne wydarzenie: możesz wybrać bohaterów z karuzeli. Pierwsza wybiera osoba z najmniejszą liczbą HP. Ci bohaterowie będą mieli odgórnie zakupione przedmioty.
      • Możesz wziąć bohatera i sprzedać posiadany przez niego przedmiot, by mieć więcej złota.

W grze możliwe będzie wykorzystywanie różnych combo (z wywiadu z Kobe dowiadujemy się o np. “combo Gnara” – nie znamy dalszych szczegółów).

Małe Legendy

  • Małe Legendy będą Waszymi awatarami w Potyczkach Taktycznych.
    • Tańczą, używają emotek i animacji. To będziecie Wy.
  • Po kilku grach odblokujecie pierwszą Małą Legendę.
  • Dodatkowe gatunki możecie zakupić za 750 RP.
    • Nowe gatunki pojawią się kolejne odmiany i skórki.
  • Małe Legendy dołączą do Was na Howling Abyss (ARAM). Będą Wam kibicować podczas bitwy.

Rzadkie Jaja Małych Legend

  • Dostępne do kupienia za 490 RP.
  • W Rzadkich Jajach znajdują się specjalne odmiany gatunków.
    • Jeżeli wykluje się gatunek, który już macie, Legenda awansuje (max 3 poziom).

Szczegółowe informacje

  • 13 pochodzeń, 10 klas – opowiedział o nich Scarra. Wszystko podawał z pamięci.
    • pochodzenie (origins):
      • demon – autoataki wypalają manę przeciwnika
      • dragon – odporność magiczna, jeżeli jest para smoków na mapie
      • exile – buff tarczy, kiedy jest bez sojuszników
      • glacial – autoataki mają szansę na zestunowanie przeciwnika
      • robot – należy do niej tylko Blitzcrank
      • imperial – Scarra nie pamięta, co daje to pochodzenie
      • noble – losowy sojusznik otrzymuje pancerz i regenerację HP; odpowiednik goblina w Dota Auto Chess, jest ich 6 – m.in. Kayle, Fiora, Garen
      • ninja – bonusowe obrazenia, jeżeli jest sam lub jeżeli jest 4 ninja na mapie – m.in. Shen
      • pirate – losowy bonus złota na rundę – m.in. Gangplank, Pyke
      • phantom – przeklina losowego wroga za pomocą debuffa do HP – m.in. Kindred
      • wild – buff prędkości ataku dla sojuszników – m.in. Gnar
      • void – dodatkowe przebicie pancerza – m.in. Rek’Sai, Kassadin
      • yordle – daje sojuszniczemu yordlowi szansę na uniknięcie ataku
    • klasy (classes):
      • assassin – zwiększona szansa na trafienie krytyczne – jest ich 6 lub 7, m.in. Pyke, Katarina
      • blademaster – szansa nałożenia 1 lub 2 dodatkowych autoataków – m.in. Shen, Draven
      • brawler – dodatkowe zdrowie za każdego sojuszniczego brawlera – m.in. Rek’Sai
      • elementalist – przywołuje tanka żywiołu – m.in. Brand
      • guardian – zapewnia pancerz pobliskim jednostkom
      • gunslinger – zasięgowi
      • knight – blokuje obrażenia podstawowych autoataków – m.in. Garen, Mordekaiser
      • ranger – buff do prędkości ataku – m.in. Lucian, Tristana, Vayne
      • shapeshifter – zmieniają kształt – m.in. Shyvana, Nidalee, Elise
      • sorcerer – zadają obrażenia magiczne – m.in. Ahri, Morgana, Lulu/Nunu (trudno nam zrozumieć Scarrę)
  • System przedmiotów
    • stworzył go CertrainlyT (odpowiedzialny za Dariusa, Thresha, Zyrę, Yasuo, Kalistę, Zeda i Zoe oraz reworki Warwicka, Mordekaisera, Gravesa, Caitlyn, Akali)
    • Według Scarry, system przedmiotów jest unikalny i naprawdę silny
    • System wygląda w ten sposób: bierzesz 2 przedmioty i łączysz je w jeden silniejszy
      • Przykłady
        • 2× B. F. Sword = 1× Infinity Edge
        • 2× Tear of the Goddess = 1× Archangel’s Staff
      • Istnieje 8 podstawowych przedmiotów:
        • B. F. Sword
        • Recurve Bow
        • Nedlesly Large Rod
        • Giant’s Belt
        • Chain Vest
        • Negatron Cloak
        • Tear of the Goddess
        • Magic Dust (nowość) – według Scarry jest bardzo rzadki, pozwala robić “broken things & break the game”
          • Pozwala na zmianę klasy postaci.
          • 2× Magic Dust tworzy przedmiot Force of Nature (ekskluzywny przedmiot z Nexus Blitz), który pozwala ignorować limit jednostek. Jest bardzo rzadkim przedmiotem.
Magic Dust

Kto testował tryb?

  • Scarra
  • Kobe

Nasze źródła

Nowy tryb gry: Potyczki Taktyczne (Teamfight Tactics) – będzie również na rankedach!