Potyczki Taktyczne r.

Opis patcha 9.19 Teamfight Tactics

Nowy patch TFT już jutro wejdzie na serwery live.

Zobacz też:

Zmiany systemu dropienia

  • Zmniejszona średnia liczba sztuk złota w zwykłych skrzyniach.
  • Minimalnie zmniejszona średnia liczba sztuk złota w nadzwyczajnych skrzyniach.
  • Nieco zmniejszona szansa na pojawienie się rzadkich skrzyń.
  • Bohaterowie 4. kategorii już nie wypadają z nadzwyczajnych skrzyń.
  • Nieco zwiększona szansa na wypadnięcie Pomocy Neeko ze wszystkich skrzyń.

Sparring Gloves – nowa linia przedmiotów

Teamfight Tactics (TFT) 9.19: dostępne przedmioty
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.19)

Komponent

Sparring Gloves

  • +10% szansy na unik
  • +10% szansy na trafienie krytyczne
  • Kiedy przemienicie Rękawice Sparingowe w inny przedmiot, ich główne statystyki zmienią się na ofensywne (20% szansy na trafienie krytyczne) albo defensywne (20% szansy na unik). Rękawice Złodzieja i Rękawiczki będą jednak dawać zarówno szansę na trafienie krytyczne, jak i szansę na unik.

Przedmioty

Jeweled Gauntlet

Receptura: Sparring Gloves + Needlessly Large Rod

  • Twoje umiejętności mogą zadać trafienie krytyczne.

Trap Claw

Receptura: Sparring Gloves + Giant’s Belt

  • Na początku walki posiadacz tego przedmiotu zyskuje tarczę na umiejętności. Kiedy zostanie zniszczona, bohater, który ją zniszczył, zostanie ogłuszony.

Hand of Justice

Receptura: Sparring Gloves + Tear of the Goddess

  • Na początku rundy posiadacz tego przedmiotu zyskuje albo zwiększenie obrażeń o 40%, albo efekt pozwalający na przywracanie sobie 40 pkt. zdrowia przy trafieniu.

Iceborn Gauntlet

Receptura: Sparring Gloves + Chain Vest

  • Przy uniku tworzy rozszerzalny obszar zmniejszający prędkość ataku o 35%.

Mittens

Receptura: Sparring Gloves + Golden Spatula

  • Postać wyposażona w ten przedmiot zyskuje pochodzenie Yordle. Otrzymuje dodatkowe 10% szans na trafienie krytyczne oraz 10% szans na unik.

Quicksilver

Receptura: Sparring Gloves + Negatron Cloak

  • Kiedy na posiadacza tego przedmiotu zostanie nałożony efekt kontroli tłumu, ten się go pozbędzie. 5 sek. odnowienia.

Repeating Crossbow

Receptura: Sparring Gloves + Recurve Bow

  • W momencie śmierci posiadacza przedmiot ten przeskakuje na sojuszniczego bohatera i daje dodatkowe 20% prędkości ataku i 20% szansy na trafienie krytyczne.

Thief’s Gloves

Receptura: Sparring Gloves + Sparring Gloves

  • Ten przedmiot zajmuje wszystkie trzy miejsca na przedmioty. Na początku rundy posiadacz tego przedmiotu otrzymuje kopie dwóch losowych przedmiotów.

Deathblade

Receptura: B.F. Sword + B.F. Sword

  • Po uzyskaniu zabójstwa lub asysty posiadacz tego przedmiotu zyskuje dodatkowe 15 pkt. obrażeń od ataku do końca walki (efekt ten kumuluje się w nieskończoność).

Giant Slayer

Receptura: B.F. Sword + Recurve Bow

  • Ataki posiadacza tego przedmiotu zadają dodatkowe obrażenia nieuchronne w wysokości 5% maksymalnego zdrowia wroga.

Kai’Sa – nowa postać

Teamfight Tactics (TFT) 9.19: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.19)

  • Ranger, Assassin, Void
  • 5 sztuk złota
  • Zdrowie: 700 pkt.
  • Pancerz: 20 pkt.
  • Obrażenia od ataku: 55 pkt.
  • Prędkość ataku: 1,25 jedn.
  • Początkowa mana/całkowita mana: 50/125 pkt.
  • Umiejętność: Instynkt Zabójcy – Kai’Sa doskakuje do najdalszej wrogiej jednostki, osłaniając się tarczą o wytrzymałości 300/600/900 pkt. i zyskując 30%/60%/90% prędkości ataku na 3 sek.

Obrażenia dla gracza

  • Obrażenia zadawane przez jednogwiazdkowego bohatera 2. kategorii: 2 pkt. ⇒ 1 pkt.
  • Obrażenia zadawane przez dwugwiazdkowego bohatera 2. kategorii: 3 pkt. ⇒ 2 pkt.
  • Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera 1. kategorii: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
  • Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera 2. kategorii: 5 pkt. ⇒ 4 pkt.
  • Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera 3. kategorii: 6 pkt. ⇒ 5 pkt.

Zmiany balansu

Przedmioty

Teamfight Tactics (TFT) 9.19: dostępne przedmioty
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.19)

Dragon’s Claw

  • Odporność na obrażenia magiczne równa 83% ⇒ odporność na obrażenia magiczne równa 75%.

Frozen Heart

  • Zmniejszenie prędkości ataku o 30% ⇒ zmniejszenie prędkości ataku o 35%.

Infinity Edge

  • Zmiana receptury: Sparring Gloves + B.F. Sword.
  • Statystyki: 20% szansy na trafienie krytyczne.
  • Efekt: +150% obrażeń trafień krytycznych.

Rapid Firecannon

  • Stary efekt:
    “Podwaja zasięg ataku. Ataki nie mogą nie trafić”.
  • Nowy efekt:
    “Podwaja zasięg ataku”.

Sword of the Divine

  • Przedmiot usunięty.

Titanic Hydra

  • Zadaje obrażenia rozpryskowe równe 10% maksymalnego zdrowia celu ⇒ zadaje obrażenia równe 3% maksymalnego zdrowia posiadacza tego przedmiotu celowi i sąsiadującym z nim wrogom znajdującym się za nim.

Zephyr

  • Jego efekt jest teraz unikalny.

Klasy i pochodzenia

Teamfight Tactics (TFT) 9.19: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.19)

Assassin

  • Zmienione wartości bonusu:
    • Stare:
      (3) +75% obrażeń trafień krytycznych i 10% szansy na trafienie krytyczne,
      (6) +150% obrażeń trafień krytycznych i 25% szansy na trafienie krytyczne,
      (9) +225% obrażeń trafień krytycznych i 40% szansy na trafienie krytyczne.
    • Nowe:
      (3) +75% obrażeń trafień krytycznych i 10% szansy na trafienie krytyczne,
      (6) +150% obrażeń trafień krytycznych i 20% szansy na trafienie krytyczne,
      (9) +225% obrażeń trafień krytycznych i 30% szansy na trafienie krytyczne.

Dragon

  • Odporność na magię: 83% ⇒ 75%.

Glacial

  • Czas trwania stuna: 2 sekundy ⇒ 1,5 sekundy.
  • Zmienione wartości bonusu:
    • Stare:
      2 glaciali: 20% szans na zestunowanie,
      4 glaciali: 30% szans na zestunowanie,
      6 glaciali: 45% szans na zestunowanie.
    • Nowe:
      2 glaciali: 20% szans na zestunowanie,
      4 glaciali: 33% szans na zestunowanie,
      6 glaciali: 50% szans na zestunowanie.

Ninja

  • Bonus 4 ninja zmieniony:
    • wszyscy ninja otrzymują +70 ⇒ +80 obrażeń od ataku i mocy umiejętności.

Noble

  • Zwrot zdrowia: 25 ⇒ 30.

Ranger

  • Bonus 2 rangerów zmieniony:
    • 30% ⇒ 25% szans na podwojenie prędkości ataku na 3 sekundy.

Shapeshifter

  • Bonus 6 shapeshifterów zmieniony:
    • +120% ⇒ +100% maksymalnego zdrowia po transformacji.

Void

  • Nowy efekt: “ataki podstawowe i umiejętności wybranych bohaterów pochodzenia Void zadają nieuchronne obrażenia”:
    • dwie jednostki Void: jeden losowy bohater pochodzenia Void,
    • cztery jednostki Void: wszyscy bohaterowie pochodzenia Void.

Yordle

  • Zmieniono wartości bonusu.
    • Stare:
      3 yordli: 35% szans na unik,
      6 yordli: 60% szans na unik.
    • Nowe:
      3 yordli: 30% szans na unik,
      6 yordli: 60% szans na unik,
      9 yordli: 90% szans na unik.

Postacie

Teamfight Tactics (TFT) 9.19: pochodzenie i klasy postaci. Wszyscy bohaterowie Potyczek Taktycznych
(artykuł zaktualizowany o zmiany z patcha 9.19)

Akali

  • Prędkość ataku Akali: 0,7 jedn. ⇒ 0,85 jedn.

Anivia

  • Zdrowie: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
  • Prędkość ataku: 0,6 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Początkowa mana/całkowita mana: 0/100 pkt. ⇒ 50/125 pkt.
  • Cel umiejętności: losowy wróg ⇒ najdalszy wróg

Ashe

  • Początkowa mana/całkowita mana Ashe: 0/100 pkt. ⇒ 0/125 pkt.

Blitzcrank

  • Zdrowie Blitzcranka: 600 pkt. ⇒ 650 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Blitzcranka: 100/450/800 pkt. ⇒ 250/550/850 pkt.

Braum

  • Początkowa mana/całkowita mana Brauma: 0/50 pkt. ⇒ 0/75 pkt.

Gnar

  • Zdrowie Gnara: 750 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Zdrowie Gnara zyskiwane w momencie zmiany postaci: 300/600/900 pkt. ⇒ 250/450/650 pkt.

Jinx

  • Prędkość ataku Jinx: 0,65 jedn. ⇒ 0,7 jedn.

Kassadin

  • Obrażenia od ataku: 50 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Prędkość ataku: 0,6 jedn. ⇒ 0,55 jedn.
  • Pancerz: 25 pkt. ⇒ 35 pkt.
  • Wartość wykradanej many i wytrzymałość tarczy: 20/40/60 pkt. ⇒ 25/50/75 pkt.

Katarina

  • Obrażenia umiejętności Katariny co pewien odstęp czasu: 40/60/80 pkt. ⇒ 45/70/95 pkt.

Kindred

  • Prędkość ataku Kindred: 0,65 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
  • Czas działania umiejętności Kindred: 4/5/6 sek. ⇒ 3/4/5 sek.

Miss Fortune

  • Zdrowie: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
  • Prędkość ataku: 0,85 jedn. ⇒ 0,95 jedn.
  • Początkowa mana/całkowita mana: 0/75 pkt. ⇒ 0/150 pkt.
  • Obrażenia umiejętności: 900/1300/1700 pkt. ⇒ 1300/2000/2700 pkt.
  • Cel umiejętności: aktualnie atakowany wróg ⇒ najdalszy wróg/

Mordekaiser

  • Początkowa mana/całkowita mana Mordekaisera: 0/100 pkt. -> 50/150 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Mordekaisera: 200/325/450 pkt. -> 250/500/750 pkt.

Rek’Sai

  • Prędkość ataku Rek’Sai: 0,65 jedn. ⇒ 0,6 jedn.

Sejuani

  • Zdrowie Sejuani: 850 pkt. ⇒ 800 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Sejuani: 2/4/6 sek. ⇒ 2/3,5/5 sek.

Shyvana

  • Obrażenia od podpalenia Shyvany: 250/375/500 pkt. ⇒ 200/300/400 pkt.

Swain

  • Obrażenia umiejętności Swaina co sekundę: 50/100/150 pkt. ⇒ 40/80/120 pkt.
  • Leczenie umiejętności Swaina co pewien odstęp czasu: 40/70/100 pkt. ⇒ 30/60/90 pkt.

Veigar

  • Obrażenia umiejętności Veigara: 300/550/800 pkt. ⇒ 350/650/950 pkt.

Vi

  • Zdrowie Vi: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Vi: 250/450/650 pkt. ⇒ 300/500/700 pkt.

Volibear

  • Zdrowie Volibeara: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
  • Obrażenia od ataku Volibeara: 75 pkt. ⇒ 70 pkt.
  • Prędkość ataku Volibeara: 0,55 jedn. ⇒ 0,6 jedn.

Yasuo

  • Zdrowie Yasuo: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.

Naprawione błędy

  • Gangplank i Akali mają teraz poprawną prędkość ruchu.
  • Premia wynikająca z cechy zwiadowców daje teraz poprawnie 100% dodatkowej prędkości ruchu.
  • Premia wynikająca z cechy zwiadowców już nie może kumulować się z samą sobą.
  • Gracze będą rzadziej dobierani z tymi samymi przeciwnikami.
  • Opis umiejętności Shyvany już nie mówi o tym, że uniemożliwia ona leczenie.
  • Pająki Elise mają teraz poprawne statystyki.
  • Zasięg umiejętności Luciana teraz będzie zawsze równy jego zasięgowi ataku.