r.

Porucznik Morales, czyli jak OP może być zwykły medyk

Porucznik Morales to już 48 bohater oraz 9 pomocnik w HotS-ie. Jaka jest jej historia, umiejętności i talenty? Jakie są jej wady i zalety? Odkryjcie sami!

morales

Historia

“Na polu walki jedyne, co jest ważniejsze dla dobrze wyszkolonego marine od ciężkiego karabinu w dłoni, to kompetentny sanitariusz, który połata ich w krytycznym momencie. Jako jedna z pierwszych oficerów wysłanych na front w czasie inwazji Dyrektoratu Zjednoczonej Ziemi na sektor Koprulu, por. Rosa Morales należy do ścisłej elity.”

 

Umiejętności

 

moralesQ

  • [Q] Soraka na 40% CDR Wiązka lecząca – leczy sojuszników o (40 + 20 na poziom) punktów życia na sekundę dopóki są oni w zasięgu. Cooldown 0,5 sekundy.

 

moralesQ1

Ponowne użycie – zmienia cel wiązki leczącej. Wskazanie siebie anuluje umiejętność.

 

moralesW

  • [W]Can’t touch this! Ochrona – zmniejsza otrzymywane obrażenia wybranego sojusznika o 25%. Czas trwania – 3 sekundy. Koszt – 60 mana. Czas odnowienia – 15 sekund.

 

moralesE

  • [E]A teraz mnie wyp***dol! Granat przemieszczeniowy – wystrzeliwuje granat, który wybucha przy kontakcie z przeciwnikiem zadając (80 + 20 na poziom) obrażeń. Odrzuca trafionych przeciwników. Koszt – 50 mana. Czas odnowienia – 12 sekund.

 

moralesR1

  • Pierwszy wariant [R] Nap***dalać? Nap***dalaj! Nap***dalam! Dron ze stymulatorem – zapewnia sojuszniczemu bohaterowi premię 75% do szybkości ataku oraz 25% do szybkości ruchu na 10 sekund. Koszt – 100 mana. Czas odnowienia – 90 sekund.

 

moralesR2

  • Drugi wariant [R]Na Wałbrzych! Prom medyczny – pozwala wybrać miejsce do transportu promem medycznym. Przez maksymalnie 10 sekund sojusznicy mogą kliknąć prawym przyciskiem myszy na prom, aby wsiąść na pokład. Koszt – 60 mana. Czas odnowienia – 50 sekund.

 

moralespas

  • PasywThis isn’t even my final form! Reaktor Aklepios – po 4 sekundach bez otrzymania obrażeń regeneruje co sekundę 3% maksymalnego zdrowia.

 

Talenty

Poziom 1

 

mt1 mt1-2 mt1-3 mt1-4

 

  • Przedłużona ochrona – wydłuża o sekundę czas działania ochrony.
  • Wyzwalacz traumatyczny – ochrona aktywuje się automatycznie, gdy zdrowie spada poniżej 50%.
  • Sprzężenie zwrotne – jeżeli ochrona się wyczerpie, zostanie zwrócone 45 punktów many.
  • Dron zwiadowczy – umieszcza drona, który przez 45 sekund odsłania duży obszar. Dron nie może być ukryty oraz przeciwnik może go zniszczyć dwoma podstawowymi atakami. Przechowuje max. 2 ładunki.

 

Poziom 4

 

mt4-1 mt4-2 mt4-3 mt4-4

 

  • Osłona biologiczna – jeżeli leczony cel ma pełne zdrowie, zostaje otoczony tarczą absorbującą 20 punktów obrażeń. Stackuje się do 5 razy.
  • Ulepszony blok – okresowo zmniejsza o 50% obrażenia otrzymane od podstawowych ataków wrogów. Max. 3 ładunki.
  • Ulepszona balistyka – granat przemieszczeniowy porusza się 50% szybciej i zadaje 33% więcej obrażeń.
  • Nasycony granat – granat przemieszczeniowy zwraca koszt many, jeżeli trafi wrogiego bohatera.

 

Poziom 7

 

mt7-1 mt7-2 mt7-3 mt7-4

 

  • Defibrylacja! – zasięg granatu przemieszczeniowego wzrasta o 33%. Ponadto odrzuca przeciwników dalej.
  • Napromieniowanie – wiązka lecząca wytwarza aurę zadającą 20 obrażeń na sekundę wokół leczonego.
  • Wezwanie MUŁa – aktywuj, aby wezwać MUŁ-a, który naprawia jeden budynek na raz w pobliżu wskazanego celu. Leczy 100 punktów uszkodzeń na sekundę i daje 1 sztukę amunicji co 3 sekundy.
  • Oczyszczenie – oczyszcza cel z efektów obezwładniających.

 

Poziom 10

 

moralesR1 moralesR2

  • Dron z Stymulatorem
  • Prom medyczny

 

Poziom 13

 

mt4-1 mt13-2 mt13-3 mt13-4

  • Ostry dyżur – po 3 sekundach zwiększa skuteczność leczenia o 25%, ale koszt many zwiększa się do 4 punkty/sekunda.
  • Terapia dla par – podczas używania wiązki leczącej leczy ona również gracza o 25% wartości leczenia, ale koszt many zwiększa się do 4 punkty/sekunda.
  • Profilaktyka – zmniejsza o 25% szybkość ataku wrogów atakujących cel wiązki leczącej na 2,5 sekundy.
  • Tarcza zaklęć – po otrzymaniu obrażeń od zdolności zmniejsza otrzymywane obrażenia od zdolności o 50% na 3 sekundy. Może się aktywować tylko raz na 30 sekund.

 

Poziom 16

 

mt1-2 mt1-3 mt7-1 mt4-4

 

  • Szczepionka – przez pierwsze 1,5 sekundy działania ochrona zmniejsza otrzymane obrażenia o 50%.
  • Sekwencjonator osłony – po rzuceniu osłony można ją aktywować ponownie w ciągu 3 sekund bez kosztów many.
  • Wstrząs systemowy – granat przemieszczeniowy spowalnia trafionych wrogów o 50% na 4 sekundy. Wartość ta maleje z czasem.
  • Konsultacja – skraca czas odnowienia granatu przemieszczeniowego o 2 sekundy. Ponadto granat przemieszczeniowy przechowuje teraz drugi ładunek.

 

Poziom 20

 

moralesR1 moralesR2 moralespas hakuna_kurwa_matata

  • Transfuzja – wydłuża czas trwania drona ze stymulatorem o 2 sekundy. Ponadto gracz również otrzymuje efekt drona.
  • Szpital polowy – prom medyczny leczy pobliskich sojuszników oraz tych na pokładzie o 100 punktów na sekundę.
  • Reaktor Asklepios 2.0 – gdy reaktor asklepios jest aktywny otrzymujemy tarczę pochłaniającą 50 punktów obrażeń (stackuje się do 5 razy) oraz regenerujemy manę w tempie 8 punktów na sekundę.
  • Tarcza burzy – aktywacja zapewnia pobliskim sojusznikom osłonę o wartości 20% ich maksymalnego zdrowia trwającą 3 sekundy.

 

Zalety i wady

Zalety:

  • OP granat, który dobrze rzucony potrafi zmienić losy teamfightu
  • Leczy lepiej niż Soraka
  • Jej W ratuje dupę
  • Wieloosobowy Tahm Kench
  • Healing factor Wolverina

Wady:

  • Ograniczona mobilność, nawet jak na kobietę w ciężkiej zbroi bojowej
  • Dosyć papierowa

 

Według mnie Morales jest bohaterem tak bardzo OP, że nawet zasługuje na nerfa (co nie zmienia faktu, że mam w planach ją kupić zaraz po mistrzowskiej skórce do Tyraela). A Wy? Co myślicie o pani porucznik? Dajcie znać w komentarzach!