r.

Poradnik do Garena- Spin to Win!

"Starzy bohaterowie są kiepscy.", "Czemu on? Przecież nic nim nie zrobisz...", "Zjedzą Cię żywcem na tej linii, trzeba było wybrać kogoś innego." Te wszystkie komentarze towarzyszyły mi na drodze w górę rankingu. Cóż... nie sprawdziły się. A dlaczego? Bo ludzie często nie doceniają siły Garena. Oto parę porad dla tych, którzy nie lękają się przejść na jasną stronę z pomocą Potęgi DEMACII. 

Jeśli lubisz czytać poradniki, możesz sprawdzić jeszcze te:

Poradnik dla Garena – Potęgi Demacii

garen-chasing-teemo

Nie potrafię zliczyć ile razy ludzie mnie krytykowali, gdy podczas gier rankingowych wybierałem Garena. Rozumiem jednak dlaczego aż tak nie lubią tego bohatera. Garen nie jest zwyczajnym wojownikiem, ani tankiem. W większości przypadków opiera się on na swoich umiejętnościach, które użyte dobrze, rozpętają burzę w szeregach wroga. Tylko smutne jest to, że tak mało osób wykorzystuje potencjał, jaki daje ten wielki człowiek z jeszcze większym mieczem. Oto kilka porad, które wywołają u przeciwnika strach i bezowocną ucieczkę.

  • Po pierwsze: Garen jest bohaterem, który świetnie kite’uje. Jego Q potrafi zadać ogromne obrażenia, sprawić że przeciwnik (jeżeli też musi korzystać z umiejętności) niczym nie odpowie, oraz dać Ci szansę na ucieczkę. Nie ważne co się dzieje, zawsze maksuj jako pierwsze Q. Ludzie nie będą się spodziewali takich obrażeń i ledwo się otrząsną, a Ty będziesz znowu czekał grzecznie w krzaczkach. Tylko pamiętaj, by użyć Q, gdy będziesz blisko swojego celu; inaczej zbyt szybko stracisz przyśpieszenie i nie zdążysz uciec. 
  • Po drugie: Nie cofaj się do bazy tak często. Twoja pasywka Cię uleczy w ciągu paru sekund. Trzymaj się w tym czasie wieży, bo nawet słaby klaps od przeciwnika sprawi, że stracisz dodatkową regenerację.  Przy okazji polecam Spirit Visage, bądź Warmoga. Możesz złożyć któreś z nich na pierwszy item, gdy przeciwnik robi duże obrażenia w krótkim czasie (bardzo skuteczne na magów). Da Ci to przewagę, ponieważ na 16 poziomie regeneracja osiągnie ponad 100HP na sekundę! Kilka razy, gdy złożyłem Warmoga i Spirit Visage w 20 minucie, to nie musiałem się więcej wracać do bazy. Ta pasywka jest naprawdę potężna.
  • Po trzecie: Kup buty na swiftness jako pierwsze. Na serio. Twoim pierwszym zakupem powinny być niebieskie buty ze skrzydełkami. Doskonale współgrają z Twoim Q, dogonisz dzięki nim każdego przeciwnika, nawet jeżeli użyje flasha. Pozwolą Ci one również przebyć drogę z topa na mida w mniej więcej 20 sekund. Poza tym są świetne, gdy zostaniesz zgankowany, lub spowolniony przez Twojego oponenta na linii.

halolz-dot-com-leagueoflegends-adventuretime-ganktime

  • Po czwarte: Używaj swojego Q rozważnie! Nie ma nic gorszego dla Garena niż cd na Q. To jest Twoja najważniejsza umiejętność. Nie korzystaj z Q przed teamfightem – może to zmienić wynik gry. Nie atakuj pierwszego napotkanego celu. Skup się na magach oraz marksmanach. Tanków możesz olać. Gdy zostałeś zgankowany zaczekaj, aż przeciwnicy użyją umiejętności osłabiających/spowalniających. Dzięki Q nie potrwają dłużej niż ćwierć sekundy, a Ty uciekniesz szybciej, niż Rengar od odkurzacza.
  • Po piąte: Często lepiej użyć E, niż autoatakować. Garen posiada dość mocne przeliczniki na E, więc zamiast rąbać przeciwników, zrób im tornado śmierci! Gdy chcesz sfarmić miniony, użyj osądu pomiędzy walczącymi w zwarciu i strzelającymi. Zabijesz wszystkie od razu. Pamiętaj, żeby nie zaczynać walki od E, chyba że przeciwnik nie ma już osłabień. Podczas teamfightów użyj tej umiejętności pomiędzy wieloma przeciwnikami. Dzięki temu zadasz niesamowicie dużo obrażeń w krótkim czasie.
  • Po szóste: Nie używaj ulta, gdy nie jesteś w 100% pewien że zabije on przeciwnika. Słabo wygląda, gdy użyjesz ulta na przeciwniku, a on się zwyczajnie wycofa, zostawiając Cię z bardzo dużym cd. Pamiętaj też, że R zadaje obrażenia magiczne, nie nieuchronne. Przed użyciem ulta zobacz ile mr ma przeciwnik, bo może się okazać że nie zadasz mu żadnych obrażeń.

hqdefault

  • Po siódme: Garen nie jest papierowy. Buduj się sytuacyjnie! CC nie stanowią dla Ciebie problemu, ale obrażenia już tak. Gdy widzisz, że przeciwnicy zadają dużo obrażeń fizycznych rozważ kupienie Frozen Heart, albo Thornmaila. Przy wrogach zadających obrażenia magiczne najlepsze byłoby Spirit Visage. Pamiętaj: dzięki Twojemu W otrzymujesz o wiele mniej obrażeń, oraz masz skrócony CC. Używaj go, gdy przeciwnik rzuca w Ciebie wszystkim, co ma. Pamiętaj, że nie musisz kupować przedmiotów na obrażenia, by zadawać ich mnóstwo; ważniejsze są zmniejszone cd.
  • Po ósme: Jedynym minusem Garena jest late game. Podczas teamfightów, gdy zaczynasz mieć mało zdrowia, cofnij się na chwilę. Twoja pasywna umiejętność sprawi, że po chwili znowu będziesz mógł wrócić do walki.
  • I ostatnie: Nie bój się atakować! Jesteś Garenem, Potęgą Demacii! Gdy zdobędziesz ten upragniony 6 poziom, możesz śmiało zdiveować przeciwnika, który ma mało HP. Później wieże nie będą Ci straszne.

To był mój poradnik odnośnie Pana SPIN-TO-WIN. Jest on dosyć łatwą postacią, ale wymagającą myślenia i strategicznego podejścia. Mam nadzieję, że zaciekawiłem Cię trochę i sam spróbujesz swoich sił w walce z przeciwnikami Demacii. Powodzenia!