r.

Popularność bohaterów League of Legends

Chcesz dowiedzieć się, jak zmieniała się popularność bohaterów League of Legends od patcha 4.6 do 5.15? Zajrzyj poniżej, a zobaczysz, co w ostatnim czasie ukazało się na Reddicie!


Użytkownik Reddita – 4A18B156 – opublikował zmiany zachodzące w popularności bohaterów. Wiadomość, którą przygotował, przetłumaczyliśmy specjalnie dla Was! Oto ona:

“Witam wszystkich!

Dzisiaj chciałem podzielić się z Wami wykresami, które przedstawiają zmiany w popularności bohaterów na przestrzeni lat. W Internecie znajduje się wiele stron, które pokazują popularnych bohaterów w ostatnich dniach/tygodniach/miesiącach, jednak ja jestem zainteresowany w trendach o wiele bardziej rozciągniętych w czasie: miesiące/lata. Z tego, co wiem, nie ma strony, która zatrzymuje dane przez tak długi czas.

Przejrzałem ponad 2.2 miliona gier od 30 kwietnia 2014 roku (dzień, w którym Riot zaczął zapisywać historie meczów przez dłuższy czas) do 7 sierpnia 2015. Uwaga! Są to tylko gry rankingowe od Platyny i powyżej (Summoner’s Rift) na serwerze NA. Oprócz tego, dla niektórych bohaterów dane są bardzo ograniczone, więc jest w nich duża różnorodność. Wszystkie dane znajdują się na końcu posta dla osób, które są bardziej tym tematem zainteresowane.

Przykład wykresu, aby ukazać Wam cały koncept:

Stare ale jare: Popularność Elise

f0oDcOq

Wyjaśnienie

Wracając do patcha 4.6-4.12, Elise była dość popularna jako postać, którą grało się w jungli – występowała w 6-12% gier. (Szara linia ukazuje, jak często statystyczny bohater powinien być wykorzystywany w grach). Następnie w patchu 4.13 Elise dostała “nerfa”, przez co stała się mniej popularna i nikt nią nie grał. Zmieniło się to w patchu 5.14, kiedy ją ulepszono i natychmiastowo jej popularność wzrosła. Występowała wtedy w ponad 16% gier, jednak najpopularniejsi bohaterowie z różnych patchów wznoszą się aż do 25% popularności w grach. Najwyższe zarejstrowane wartości to 35-40%. Niczego jednak nie można porównać do sytuacji przed patchem 4.21, kiedy to Lucian pojawiał się w ponad 40-50% gier.

Wzrost i upadek Luciana:

yLvsdU4

Wyjaśnienie

Zauważcie, że oś Y w tym przypadku jest zupełnie inna – nie ma na niej statystycznego występowania bohaterów, ponieważ dane również się zmieniły. Wszyscy bohaterowie z popularnością >25% zostali ukazani na szaro. Zauważyć także możecie, że większość z tych 17 postaci to AD Carry (7 AD Carry, 4 Supporty, 4 Junglerów, 2 AP Carry). Może to być spowodowane tym, że bohaterowie, którzy postrzegani są jako OP na midzie/topie/jungli, są za każdym razem banowani. Przypomnijcie sobie, jak wyglądało wprowadzenie Ekko do gry. Postacie, które występują jako AD Carry, postrzegane są jako bardziej jednorodne, przez co są także rzadziej banowane, jednak jest wśród nich kilku bardzo silnych bohaterów.

Mimo ciągłych nerfów dla Luciana (patche: 4.10, 4.12, 4.13, 4.18, 4.19), nie obniżył się poziom jego obecności w grach. Nadal występował na samej górze większości rankingów dla AD Carry. Jedynym bohaterem, który zdołał wyciszyć nieco jego obecność, była Tristana i jej wzrost popularności pomiędzy patchami 4.10 – 4.15 (przedstawiamy to jako zieloną linię) – zapewne dzięki buffom dla [W] i [R], jednak w pewnym momencie jej występowanie znowu spadło i nie wzrosło nawet po reworku.

Patch 4.21 finalnie uśmiercił popularność Luciana i każdy aspekt jego gry został osłabiony. Możecie zobaczyć, że Graves przejął jego statystyki, jako że był dość do niego podobny (tak naprawdę Graves otrzymał buffy w patchach 4.13 i 4.5, jednak nie zauważano go wtedy właśnie przez potęgę Luciana).

Era po-Lucianie: różnorodność AD Carry:

zmVAkdN

Wyjaśnienie

Graves zdominował scenę AD Carry, był bardzo popularny w patchach 4.12 – 5.7, po czym powoli zaczął tracić zwolenników. Co ciekawe, w tym czasie nie otrzymał żadnych znaczących reworków. Takie zmiany mogą być tłumaczone tym, jak ewoluowała meta – jako że w patchu 5.5 został przedstawiony Cinderhulk, który zmodyfikował ją na skierowaną bardziej na “tanków”. Sprawiło to, że Graves i jego burstowy styl gry stał się mniej atrakcyjny. Nastąpił moment, w którym bardziej popularna stała się Jinx, oprócz tego, wzrost zanotowano u Ashe, która cieszyła się chwilową popularnością (zapewne dlatego, że ludzie wypróbowali ją kilka razy, a następnie wracali do pozostałych bohaterów). Niedawno spopularyzowała się Vayne, głównie dlatego, że nastąpiły zmiany w mecie, ponieważ AD Carry nie otrzymywali żadnych reworków. Wydaje mi się także, że jej popularność wyglądałaby zupełnie inaczej, jeżeli bralibyśmy pod uwagę gry poniżej Platyny.

Nagroda dla najpopularniejszego bohatera: Thresh

ButfWVR

Wyjaśnienie

Inni bohaterowie są popularni tylko przez chwilę, jednak w przypadku Thresha – jest on prawie zawsze wybierany, jeżeli chodzi o gry rankingowe. Mimo okazjonalnych zmian, jego popularność utrzymuje się na poziomie 30-45%. Bohater ten jest wybierany tak często ze względu na jego wpływ na grę, jednak nie jest wystarczająco mocny, aby ludzie go banowali.

Do prezentacji został mi jeszcze jeden wykres. Skorzystałem z tych danych głównie po to, aby sprawdzić popularność bohaterów, jednak pozwala mi to także obrazować, jak wiele osób rozgrywało gry rankingowe.

Rozegrane Gry Rankingowe:

77pgnX2

Wyjaśnienie

Oś Y jest wyliczona, nie są to prawdziwe wartości – jednak obrazują zależność, którą można było obserwować w tym czasie. Możecie zauważyć spadek rozegranych gier w momencie, kiedy zakończył się sezon 4 i wzrost wraz z rozpoczęciem sezonu 5. Oprócz tego widać, jak bardzo ludzie reagują na inne tryby gry, kiedy są wprowadzone (nie spada popularność gier rankingowych) – oznacza to, że większość nie jest nimi zainteresowana, za wyjątkiem URF-a. Użytkownik IrateGod wspomniał, że gry rankingowe zostały wyłączone na jakiś czas podczas patcha 5.13 z powodu błędów w recallu, co wyjaśnia spadek rozegranych gier w tamtym czasie.

Zatem – to już wszystko. Interesującą rzeczą, którą zauważyłem, jest to, że popularność bohaterów zmienia się pod wpływem wprowadzanych zmian – takie postacie często pojawiają się wysoko w tier listach, jednak jeśli ich mechanizm gry jest zaawansowany, nadal są bardzo rzadko wybierane.

Oprócz tego, jeżeli jesteście zainteresowani: tutaj znajdują się statystyki bez przetworzenia – jeżeli chcecie ich użyć, zróbcie to.”

 

TL;DR – Ładne wykresy związane z popularnością bohaterów

 

Źródło: Reddit