r.

Nowy test Riotu – podwójne XP dla rosyjskiego serwera

Nadchodzi czas szybkiego XP-ienia? Przekonaj się!

W dniu wczorajszym Riot postanowił poinformować o rozpoczęciu nowego eksperymentu związanego z tempem zdobywania doświadczenia w grze. O zmianie poinformował Riot S0undwaves:

“Mamy zamiar usprawnić postęp w LoL-u na dłuższą metę. Na chwilę obecną rozmyślamy na temat doświadczenia 1-30. Dokładniej chodzi o to, jak długo zajmuje ludziom wbicie 30 poziomu, zaczynając od początku.

Numery tutaj są całkiem różne: grind 1-30 to kilkaset gier, a matchmaking League potrafi całkiem szybko umieścić gracza w odpowiednim dla niego miejscu. Wprawdzie nadal uważamy, że w grze powinien istnieć duży bufor między nowymi graczami a poważnymi konkurencyjnymi trybami, ale jednocześnie zdaje nam się, że liczba gier między lvl1 a 30 może być nieco zbyt wielka. Żeby przetestować tę hipotezę, postanowiliśmy rozpocząć test w regionie rosyjskim (tylko i wyłącznie), podwajając zdobywane XP na całym serwerze między 1 września a 20 listopada. Po zakończeniu testu użyjemy zebranych danych do poinformowania o usprawnieniach do zdobywanego doświadczenia na skalę globalną.

Wybraliśmy Rosję, ponieważ jest to młodszy, wciąż rozrastający się teren dla Ligi, co czyni go idealnym do testowania tego typu zmian. W dodatku, test ten może pomóc rosyjskim graczom wciągnięcie nowych znajomych w grę.

Krótko po zamknięciu testu wrócimy do Was, podzielimy się tym, czego się nauczyliśmy i damy Wam znać, jak może to wpłynąć na przyszłe zmiany.”

 

Zapytany o zmianę kosztów run lub tempa zdobywania IP, S0undwaves odpowiedział:

“W ramach tego testu nie będziemy zmieniać niczego związanego ze zdobywanym IP albo kosztem run. To jest z pewnością coś, nad czym myślimy i będziemy szukać potencjalnych rozwiązań na dłuższą metę, jeśli uda nam się znaleźć szybszą drogę do zdobycia 30 poziomu.”

 

Po komentarzu pewnego użytkownika na temat tego, że może zrobić im arkusz w Excelu na ten temat w 2 minuty i że nowsi gracze w rankedach nie będą problemem, bo po prostu trafią do brązu, ten sam Rioter odpowiedział:

“Większą część tej zmiany wykonaliśmy właśnie w arkuszach! To, o co nam chodzi w testach, to odczucia samych graczy. Na chwilę obecną feedback odnośnie wbijania 30 poziomu mówi nam, że wydaje się to strasznym grindem, a kiedy spojrzy się na liczbę gier wymaganych do wbicia tego levela – prawdopodobnie jest to możliwe. Mamy nadzieję, że gracze, którzy przejdą przez ten eksperyment, będą czuć się inaczej, co da nam sporo informacji na temat przyszłych zmian w zdobywaniu poziomów.

No i tak, ekosystem meczów rankingowych teoretycznie powinien się samodzielnie dopasować. :)”

 

Na forum pojawiło się jeszcze jedno pytanie dotyczące zakupionych przez graczy XP boostów i ewentualnej rekompensaty (“po co się kurde zastanawiałem nad zakupieniem tego boosta, skoro teraz zdobywane XP się zmieni“):

“Myślę, że robienie czegoś takiego wstecz dla każdej osoby, która kupiła boost, może być trudne. W rzeczywistości gracz dostaje inne zyski w innych momentach grania w LoLa. Tak- więc osoby, które dopiero teraz levelują, mogą stracić content na lvl30, jak np. nagrody za koniec sezonu. Dodatkowo, nadal jesteś w stanie kupić XP boosty podczas tej zmiany, więc boost jest nadal boostem.”

 

 

Zdaje mi się, że wprowadzenie szybciej wbijanych trzydziestek byłoby czymś, na co czeka mnóstwo osób… zwłaszcza tych wiecznie grających na smurfach. Smuci niestety fakt, że Riot nadal odkłada na bok ważniejszą sprawę, czyli tempo zdobywanego IP (co jest prawdziwą przeszkodą dla każdej nowej osoby, która nie inwestuje dziesiątek dolców w grę) lub dodatkowych rzeczy do kupienia za IP (dla ludzi zbierających dziesiątki tysięcy po zakupieniu wszystkiego, co się tylko da). A Wy co myślicie na ten temat? Podzielcie się tym w komentarzach!

 

 

Źródło: forum LoLa