Jak doskonale wiecie, gołębi król po serii osłabień, zaczął być rzadko pickowanym championem na rozgrywkach normalnych, jak i grach profesjonalnych. W podobnej sytuacji jest także Kalista, lecz dzisiaj zajmiemy się pierwszym przykładem.
Zniwelowanie porzucenia, po trafieniu z E, usunięcie możliwości używania W na wieżach, wydłużenie jego CD, zmniejszenie skalowania i obrażeń, skrócony czas trwania R- ki oraz usunięcie Movment speedu po przejściu przez nie, sprawiło, że Shurimianin jest w historii nerfów podobny do Lucjana czy Ekko. Oto, jak Meddler wypowiada się na ten temat:
“Azir i Kalista to na obecną chwilę dwaj bohaterowie, na których należy bardzo uważać pod względem zmian. Buffy, którym nie będą towarzyszyły negatywne zmiany w grze, będą małe (co najmniej w jednym patchu) i skierowane do części, które nie wpływały w przeszłości na zdrową rozgrywkę.
W przypadku Azira, patch 6.24 rozważamy:
- Zmniejszenie CD na W (co testujemy teraz)
- Zmniejszenie złota dla wrogów po zniszczeniu pasywnej wieży (100g-> 50g)
- Zwiększenie skalowania AD pasywnej wieży, aby dopasować ją do pozostałych (3ad/min-> 4ad/min)
- Zmniejszony czas budowy wieży pasywnej (5s-> 3,5s)
Uzasadnieniem dla tych zmian, jest zamiar dodania mocy, pomijając aspekty, które w przeszłości były dość problematyczne. Trwały dostęp do żołnierzy na W, jest zdecydowanie największym buffem, a dodając siły pasywce, otrzymujemy bezpieczne pole manewru.”
Można więc spodziewać się zmian na PBE już niedługo! Według większości, są one niezwykle potrzebne, aby “Feniks odrodził się z popiołów”.
Czy uważacie że te zmiany są słuszne i mają wystarczająca moc, do powrotu panowania tego mid lanera? A może się z nimi nie zgadzacie i uważacie że Azir nie potrzebuje zmian? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!