Dziś w nocy obędzie się przerwa techniczna, po której na serwery zawita uaktualnienie 4.20. O godzinie 01:30 zostaną wyłączone gry rankingowe, a o 3:00 serwery nie będą dostępne dla graczy. Całość prac ma się zakończyć około 9:00. Uaktualnienie gry przyniesie nam multum zmian związanych z nadchodzącym nowym sezonem. Poniżej znajdziecie pełen patchnote - dla przejrzystości okroiliśmy go do jak najmniejszej ilości grafik (które podane są w odnośnikach).
Kalista
Do gry zawita Kalista. Zostanie dodana ona w plikach gry, jednak prawdopodobnie zgodnie z tradycją będzie można nią grać dopiero w przyszłym tygodniu
- Opis umiejętności Kalisty
- Splash-art podstawowej skórki
- Splash-art skórki Blood Moon
- Wgląd skórki Blood Moon w grze
Nowe Skórki
- Battlecast Kog’Maw (1350 RP)
- Battlecast Alpha Skarner (1820 RP)
- Safecracker Evelynn (750 RP)
- Pickpocket Twitch (750 RP)
- Capitan Volibear (750 RP)
- Constable Trundle (750 RP)
Aktualizacja Splash-Artów
Nowa Skórka do Wardów – Battlecast
Aktualizacja wizualna Maokaia
- Nowy Splash-art
- Podstawowa skórka w grze
- Charred Maokai w grze
- Totemic Maokai w grze
- Tastive Maokai w grze
- Hunted Maokai w grze
Nowe ikony przywoływacza
Aktualizacja tekstur
- Amumu
- Caitlyn
- Ezreal
- Fizz
- Jax
- Gragas
- Kog’Maw
- Mordekaiser
- Riven
- Talon
- Udyr
- Urgot
- Vladimir
- Zilean
Nowe “Zwycięstwo” oraz “Porażka”
Zmiany u bohaterów
Amumu
- Depair [W] – zmieniono obrażenia na 1/1.5/2/2.5/3 % z 1.5/1.8/2.1/2.4/2.7 % maksymalnego HP przeciwnika
Azir
- Conquering Sands [Q] – zwiększono bazowe obrażenia do 75/105/135/165/195 z 60/90/120/150/180
- Arise [R] – AP Ratio obniżono do 0.6 z 0.7
- Shifting Sands [E] – wartość tarczy została zwiększona do 80/120/160/200/240 z 60/100/140/180/220
Fiora
- Blade Waltz [R] – bazowe obrażenia obniżone do 125/255/385 z 160/330/500
- Blade Waltz [R] – AD Ratio obniżone do 0.9 z 1.2
- Blade Waltz [R] – kolejne uderzenia w ten sam cel będą zadawały 40 % obrażeń zamiast 25 %
Gnar
- Bazowa regeneracja HP została minimalnie obniżona
- Rage Gene [Bierna] – minimalnie zmienione wszelkie statystyki
- Boomerang Throw [Q] – obniżono bazowe obrażenia do 5/35/65/95/125 z 10/45/80/115/150
- Boomerang Throw [Q] – zwiększono AD Ratio do 1.15 z 1.0
- Boomerang Throw [Q] – zwiększono szerokość skillshotu do 60 z 55
- Boulder Toss [Mega Q] – zmniejszono bazowe obrażenia do 5/45/85/125/165 z 10/50/90/130/170
- Boulder Toss [Mega Q] – zwiększono AD Ratio do 1.2 z 1.15
- Hyper [W] – bazowe obrażenia zostały obniżone do 10/20/30/40/50 z 25/30/35/40/45
- Wallop [Mega W] – zmieniono cooldown na 15/13/11/8/7 z 12/11/10/9/8
Heimerdinger
- Zwiększono bazową regenerację HP
- Techmaturgical Repair Bots [Bierna] – Regeneracja HP nie działa na Heimerdingera
Kha’zix
- Void Spike [W] – cooldown został zwiększony 10 z 8 sekund
Katarina
- Death Lotus [R] – cooldown zwiększony do 90/60/45 z 60/52.5/45 sekund
- Death Lotus [R] – obniżono obrażenia do 350/550/750 z 400/575/750
Rammus
- Powerball [Q] – cooldown zwiększony do 16/14.5/13/11.5/10 z 10 sekund
- Punturing Taunt [E] – redukcja pancerza zmniejszona do 5/10/15/20/25 z 10/15/20/25/30
Sona
- Hymn of Valor [Q] – przelicznik podczas aktywacji zmniejszony do 0.2 z 0.25
- Aria of Preseverance [W] – zwiększono leczenie o.5 % za każdy 1 % brakującego HP
- Aria of Preseverance [W] – bazowe leczenie zwiększono do 30/50/70/90/110 z 25/45/65/95/105
Soraka
- Astral Infusion [W] – zwiększono zasięg o 100 jednostek
- Equinox [E] – zwiekszono cooldown o 24/22/20/18/16 z 18/17/16/15/14 sekund
Warwick
- Infinite Duress [R] – zwiekszono cooldown do 110/90/70 z 90/80/70 sekund
Zmiany przedsezonowe
Uwaga! Niektóre z opisanych poniżej punktów dostały małe zmiany! Nie do końca wiadomo, która ich wersja zostanie wprowadzona w życie w patchnote lub czy twórcy grają pliki gry, jednak nie odpalą ich natychmiast!
Objectives
Fontanna
- Leczy tylko 25 % obecnej wartości jednak cztery razy szybciej status HP jest aktualizowany
Przyrost statysty co poziom
- Postacie będą startować z dodatkowymi statystykami wynoszącymi 68 % obecnej wartości
- Co poziom postacie będą zyskiwać od 72 do 128 % swoim statystyk na poziom w porównaniu do obecnych wartości
- Ma to na celu wyeliminować różnice w early game
Zmiana w złocie za zabójstwa
- Kasa za zabójstwo nie jest redukowana przed 4 minutą
- Kasa za asystę skaluje się od 25 do 50 % przez pierwsze 210 sekund gry
Czas śmierci
- Czas śmierci zwiększa się teraz o 2 % co 30 sekund startując od 35 sekundy. Wcześniej ten współczynnik wynosił 2 % i zwiększał się co 60 sekund startując od 25 minuty
Wieże
- Wieże nie będą zyskiwały pancerza i obrony magicznej z czasem gry. Zamiast tego będą zyskiwać siłę ataku
- Każda wieża od teraz będzie posiadała 100 pancerza i odporności na magię
- HP wież będzie wynosić:
- Pierwsza linia: 2000 HP
- Druga linia: 2000 HP
- Trzecia linia (przy Inhibitorach): 2500 HP
- Czwarta linia (przy Nexusie): 2000 HP
- Druga Linia wież zyska nową mechanikę – Shielding:
- Po 60 sekundach bez ataku otrzymają tarczę a ich HP zacznie się regenerować
- Bohaterowie znajdujący się w pobliżu również zostaną objęci tym efektem
- Trzecia Linia wież (przy Inhibitorach) zyska nową mechanikę – Beam:
- Będą one atakowały cel laserem do 4 sekund
- Ich obrażenia będą zwiększały, gdy rozpoczną atak z 100 do 260 % na odcinku 6.5 sekund
- Ich obrażenia będą ignorowały pancerz celu od 40 do 100 % na odcinku 6.5 sekund
- Laser się resetuje, gdy wieża zmieni cel
- Bazowa regeneracja wież zostanie zredukowana do 5 HP na 5 sekund z 15 HP na 5 sekund
Miniony
- Nie będą one zyskiwały pancerza i odporności na magię
- Ich maksymalne HP się zwiększy, jednakże obrażenia potrzebne na ich zniszczenie po uwzględnieniu obniżenia pancerza i odporności na magię będzie podobne do obecnego stanu
Blue Buff
- Czas trwania obniżono do 120 z 150 sekund
Red Buff
- Będzie regenerował 1 % maksymalnego HP co 5 sekund
- Czas trwania obniżono do 120 z 150 sekund
- Spowolnienie zostało obniżone do 5-10 % / 8-15 % (zasięgowe postacie / walczące w zwarciu) z 5-15 % / 8-24 %
- Zmieniono obrażenia do 5-56 z 10-44
- Dodatkowe obrażenia będą działały na wieże
Nowy Powerup: Still Water
- Przy górnej oraz dolnej alei w 20 minucie pojawi się powerup i będzie się on respił co 3 minuty. Zebranie go zapewni:
- 50 prędkości ruchu, gdy jesteśmy out of combat
- Gdy ustaniemy w miejscu na 0,5 sekundy wizja naszego bohatera zwiększy się 25 %, dodatkowo będzie ona obejmowała miejsca znajdujące się za ścianą
Elixiry
- Czerwony i niebieski eliksir został usunięty
- Będzie można korzystać tylko z jednego eliksiru jednocześnie
- Eliksir będzie można zakupić po zdobyciu 9 poziomu postaci
- Cena będzie wynosić 400 złota
- Do zakupu dostaniemy:
- Elixir of Ruin: Zapewnia HP, + % obrażeń w wieże. Pobliskie miniony zyskują również + % obrażeń w wieże oraz zyskają 90% prędkości ruchu bohatera (maksymalnie 500)
- Elixir of Iron: Zwiększa Rozmiar (?!), tenacity oraz odporność na spowolnienia. Zyskamy talent, który zwiększa prędkość ruchu współtowarzyszy o 10 %
- Elixir of Sorcery: Zapewnia AP, Regenerację many oraz dodatkowe nieuniknione obrażenia (true damage), gdy atakujemy wroga lub wieżę
- Elixir of Wrath: Zapewnia AD, 10 % fizycznego spellvampu. Zabójstwo lub asysta wydłuża czas trwania o 30 sekund
Baron Nashor Buff
- Nie zapewnia już regeneracji HP (Bonus do AP/AD bez zmian)
- Dostaniemy ulepszony recall, który sprawi, że będzie on wynosił 4 sekundy. Gdy zrecallujemy się otrzymamy natychmiastową regenerację HP oraz bonus do prędkości ruchu na 8 sekund
- Dostaniemy aurę, która będzie działała na miniony zwiększając ich prędkość ruchu o 90 % naszej własnej prędkości poruszania się. Dodatkowo konkretne miniony zyskają określone buffy
- Walcząc w zwarciu: otrzymają 80 % redukcji obrażeń
- Walczące na dystans: będą zadawały większe obrażenia, na większy dystans
- Oblężnicze: Zyskają zasięg (większy od wież). Ich atak będzie o 50 % wolniejszy, jednak będzie zadawał obrażenia obszarowe, a wieże oberwą 4 razy mocniej
- Super Miniony: Zyskają 75 % prędkości ruchu a najbliższe jednostki 25 % prędkości ataku
Smok
- Po każdym zabiciu smoka zespół zyska ładunek o nazwie „Dragonslayer”. Zapewnia on określone statystyki w zależności od liczby zabitych smoków
- 1 Ładunek: Zwiększone AD/AP
- 2 Ładunki: Zwiększone obrażenia w potwory i miniony
- 3 Ładunki: Zwiększona prędkość ruchu
- 4 Ładunki: Zwiększone obrażenia w budowle
- 5 Ładunków: Wszystkie powyższe bonusy zostają podwojone oraz gracze będą zadawać swoimi atakami 150 nieuniknionych obrażeń rozłożone na 3 sekundy (efekt trwa 180 sekund)
- Smok zapewnia 50 % mniej doświadczenia aniżeli obecnie
- Smok nie daje globalnego złota
- Smok zadaje 20 % więcej obrażeń za każde jego zabójstwo przez team
- Smok redukuje 7 % obrażeń za każde zabójstwo przez team
Zmiany w przedmiotach
- Ulepszenie butów: Kapitan – nie zapewnia dodatkowej prędkości ruchu mionom
- Każdy przedmiot zapewniający pancerz lub odporność na magię może być budowany z Cloth Armor/Null Magic Mentle. Wszelkie recepty i koszty zostaną dostosowane do tej zmiany
- Przedmioty regenerujące HP i Manę co 5 sekund będą teraz % regenerowały te statystyki. Będą one skalowały się wraz z poziomem postaci.
Nowe Przedmioty
- Crystalline Bracer
- Recepta: Rejuvenation Bead + Ruby Crystal
- Zapewnia HP i jego regenerację
- Righteus Glory
- Recepta: Catalyst + Crystalline Bracer
- Zapewnia HP/Manę oraz ich regenerację
- Aktywnie: Dodaje 60 % prędkości ruchu Tobie i najbliższym współtowarzyszom, gdy poruszają się w kierunku wroga na okres 2 sekund. Gdy buff skończy się emituje falę uderzeniową, która spowalnia wrogów o 80 % na okres 1 sekundy
- Warmog’s Armor
- Obniżono HP do 800 z 1000
- Regeneracja jest zwiększona trzykrotnie, gdy znajdujemy się z dala od walki
- Koszt został redukowany
- Raptor’s Cloak
- Recepta: Rejuvenation Bead + Cloth Armor + Rejuvenatin Bead
- Zapewnia dodatkową prędkość ruchu przy wieżach lub Zzrot Gates
- Zzorot’s Gate
- Recepta: Raptor Cloak + Negatron Cloak
- Aktywnie: Stawia w danym miejscu wrota, które przywołują potwory. Potwory podążają najbliższą linią atakując miniony oraz wieże
- Ohmwrecker
- Recepta: Raptor Cloak + Kindlegem
- Aktywnie: Zwiększa obrażenia najbliższych wież o 100 % oraz zapewnia im tarczę chroniącą przed atakami
Jungle
Smite
- Używanie Smite na dużym potworze z danego campu zapewni dodatkowy zastrzyk doświadczenia oraz specyficzny bonys w zależności od zabitego stwora
- Elder Lizard (Red Buff): odzyskanie dużej ilości HP
- Ancient Golem (Blue Buff): odzyskanie dużej ilości Many
- Krugs (te małe golemy): „execute damage”, które ułatwi dobijanie przeciwników
- Gromp (Duża wiedźma przy blue buffach): zapewni tarczę, która będzie zatruwać wrogów podczas ataku
- Raptors (Duża wiedźma przy red buffach): przez pewien okres czasu będziesz alarmowany o tym, że zostałeś wykryty przez przeciwny ward
- Murkywolf (Duży wilk): wilk stanie się duchem, który będzie patrolował junglę przez pewien okres czasu. Będzie on alarmował, jeśli znajdzie wroga w jungli
Przedmioty do junglowania
- Hunter’s Machete: będzie zapewnia 30 magicznych obrażeń co AA rozłożone na 2 sekundy. Dodatkowo będzie co sekundę przywracać 8 życia i 2 many podczas walki w jungli. Przedmiot będzie mógł być kupiony tylko jeśli gracz posiada Smite.
- Maczeta będzie mogła być ulepszona w 4 kolejne przedmioty:
- Stalker’s Blade: Po zabiciu trzech potworów można użyć Smite na wroga, zadając mu małą ilość nieuniknionych obrażeń (true damage) i spowalniając jego prędkość ruchu o 50 % na 2 sekundy
- Poacher’s Knife: Otrzymamy redukcję cooldownu na Smite, gdy zabijemy dużego potwora. Dodatkowo będziemy otrzymywać dodatkowe złoto jeśli będziemy używać go na potworach z przeciwnej jungli
- Skirmisher’s Saber: Smite można użyć na przeciwnika. Gdy tak się stanie będzie zapewniona na niego wizja na długi okres czas, a Twoje ataki będą zadawać bonusowe nieuniknione obrażenia (true damage)
- Ranger’s Traiblazer: Użycie Smite zada dodatkowe 50 % obrażeń obszarowych oraz zestunuje najbliższe potwory na 1.5 sekundy
- Każdy z powyższych przedmiotów może być ulepszony (podobnie jak obecnie buty)
- Warrior: AD + Lifestreal
- Magus: AP + CDR
- Juggernaut: HP + CDR + MS
- Slayer: AS + CDR i kumulujący się AS buff
Nowy Potwór
- Giant Enemy Crab – Zabicie go sprawi, że pojawi na rzece kapliczka zwiększająca prędkość ruchu oraz zwiększy wizję