r.

Patchnote 4.20 – Kalista, Nowe Skórki, Tekstury oraz Zmiany Przedsezonowe

Dziś w nocy obędzie się przerwa techniczna, po której na serwery zawita uaktualnienie 4.20. O godzinie 01:30 zostaną wyłączone gry rankingowe, a o 3:00 serwery nie będą dostępne dla graczy. Całość prac ma się zakończyć około 9:00. Uaktualnienie gry przyniesie nam multum zmian związanych z nadchodzącym nowym sezonem. Poniżej znajdziecie pełen patchnote - dla przejrzystości okroiliśmy go do jak najmniejszej ilości grafik (które podane są w odnośnikach).

Kalista

Kalista_Square_0_old

Do gry zawita Kalista. Zostanie dodana ona w plikach gry, jednak prawdopodobnie zgodnie z tradycją będzie można nią grać dopiero w przyszłym tygodniu

Nowe Skórki

Aktualizacja Splash-Artów

Nowa Skórka do Wardów – Battlecast

Aktualizacja wizualna Maokaia

Nowe ikony przywoływacza

Aktualizacja tekstur

Nowe “Zwycięstwo” oraz “Porażka”

Zmiany u bohaterów

Amumu

Amumu

  • Depair [W] – zmieniono obrażenia na 1/1.5/2/2.5/3 % z 1.5/1.8/2.1/2.4/2.7 % maksymalnego HP przeciwnika

AzirSquare

Azir

  • Conquering Sands [Q] – zwiększono bazowe obrażenia do 75/105/135/165/195 z 60/90/120/150/180
  • Arise [R] – AP Ratio obniżono do 0.6 z 0.7
  • Shifting Sands [E] – wartość tarczy została zwiększona do 80/120/160/200/240 z 60/100/140/180/220

FioraSquare

Fiora

  • Blade Waltz [R] – bazowe obrażenia obniżone do 125/255/385 z 160/330/500
  • Blade Waltz [R] – AD Ratio obniżone do 0.9 z 1.2
  • Blade Waltz [R] – kolejne uderzenia w ten sam cel będą zadawały 40 % obrażeń zamiast 25 %

gnar

Gnar

  • Bazowa regeneracja HP została minimalnie obniżona
  • Rage Gene [Bierna] – minimalnie zmienione wszelkie statystyki
  • Boomerang Throw [Q] – obniżono bazowe obrażenia do 5/35/65/95/125 z 10/45/80/115/150
  • Boomerang Throw [Q] – zwiększono AD Ratio do 1.15 z 1.0
  • Boomerang Throw [Q] – zwiększono szerokość skillshotu do 60 z 55
  • Boulder Toss [Mega Q] – zmniejszono bazowe obrażenia do 5/45/85/125/165 z 10/50/90/130/170
  • Boulder Toss [Mega Q] – zwiększono AD Ratio do 1.2 z 1.15
  • Hyper [W] – bazowe obrażenia zostały obniżone do 10/20/30/40/50 z 25/30/35/40/45
  • Wallop [Mega W] – zmieniono cooldown na 15/13/11/8/7 z 12/11/10/9/8

Heimerdinger

Heimerdinger

  • Zwiększono bazową regenerację HP
  • Techmaturgical Repair Bots [Bierna] – Regeneracja HP nie działa na Heimerdingera

Khazix

Kha’zix

  • Void Spike [W] – cooldown został zwiększony 10 z 8 sekund

Katarina

Katarina

  • Death Lotus [R] – cooldown zwiększony do 90/60/45 z 60/52.5/45 sekund
  • Death Lotus [R] – obniżono obrażenia do 350/550/750 z 400/575/750

Rammus

Rammus

  • Powerball [Q] – cooldown zwiększony do 16/14.5/13/11.5/10 z 10 sekund
  • Punturing Taunt [E] – redukcja pancerza zmniejszona do 5/10/15/20/25 z 10/15/20/25/30

Sona

Sona

  • Hymn of Valor [Q] – przelicznik podczas aktywacji zmniejszony do 0.2 z 0.25
  • Aria of Preseverance [W] – zwiększono leczenie o.5 % za każdy 1 % brakującego HP
  • Aria of Preseverance [W] – bazowe leczenie zwiększono do 30/50/70/90/110 z 25/45/65/95/105

Soraka

Soraka

  • Astral Infusion [W] – zwiększono zasięg o 100 jednostek
  • Equinox [E] – zwiekszono cooldown o 24/22/20/18/16 z 18/17/16/15/14 sekund

WarwickSquare

Warwick

  • Infinite Duress [R] – zwiekszono cooldown do 110/90/70 z 90/80/70 sekund

Zmiany przedsezonowe

Uwaga! Niektóre z opisanych poniżej punktów dostały małe zmiany! Nie do końca wiadomo, która ich wersja zostanie wprowadzona w życie w patchnote lub czy twórcy grają pliki gry, jednak nie odpalą ich natychmiast!

Objectives

Fontanna

  • Leczy tylko 25 % obecnej wartości jednak cztery razy szybciej status HP jest aktualizowany

Przyrost statysty co poziom

  • Postacie będą startować z dodatkowymi statystykami wynoszącymi 68 % obecnej wartości
  • Co poziom postacie będą zyskiwać od 72 do 128 % swoim statystyk na poziom w porównaniu do obecnych wartości
  • Ma to na celu wyeliminować różnice w early game

Zmiana w złocie za zabójstwa

  • Kasa za zabójstwo nie jest redukowana przed 4 minutą
  • Kasa za asystę skaluje się od 25 do 50 % przez pierwsze 210 sekund gry

Czas śmierci

  • Czas śmierci zwiększa się teraz o 2 % co 30 sekund startując od 35 sekundy. Wcześniej ten współczynnik wynosił 2 % i zwiększał się co 60 sekund startując od 25 minuty

Wieże

  • Wieże nie będą zyskiwały pancerza i obrony magicznej z czasem gry. Zamiast tego będą zyskiwać siłę ataku
  • Każda wieża od teraz będzie posiadała 100 pancerza i odporności na magię
  • HP wież będzie wynosić:
    • Pierwsza linia: 2000 HP
    • Druga linia: 2000 HP
    • Trzecia linia (przy Inhibitorach): 2500 HP
    • Czwarta linia (przy Nexusie): 2000 HP
  • Druga Linia wież zyska nową mechanikę – Shielding:
    • Po 60 sekundach bez ataku otrzymają tarczę a ich HP zacznie się regenerować
    • Bohaterowie znajdujący się w pobliżu również zostaną objęci tym efektem
  • Trzecia Linia wież (przy Inhibitorach) zyska nową mechanikę – Beam:
    • Będą one atakowały cel laserem do 4 sekund
    • Ich obrażenia będą zwiększały, gdy rozpoczną atak z 100 do 260 % na odcinku 6.5 sekund
    • Ich obrażenia będą ignorowały pancerz celu od 40 do 100 % na odcinku 6.5 sekund
    • Laser się resetuje, gdy wieża zmieni cel
  • Bazowa regeneracja wież zostanie zredukowana do 5 HP na 5 sekund z 15 HP na 5 sekund

Miniony

  • Nie będą one zyskiwały pancerza i odporności na magię
  • Ich maksymalne HP się zwiększy, jednakże obrażenia potrzebne na ich zniszczenie po uwzględnieniu obniżenia pancerza i odporności na magię będzie podobne do obecnego stanu

Blue Buff

  • Czas trwania obniżono do 120 z 150 sekund

Red Buff

  • Będzie regenerował 1 % maksymalnego HP co 5 sekund
  • Czas trwania obniżono do 120 z 150 sekund
  • Spowolnienie zostało obniżone do 5-10 % / 8-15 % (zasięgowe postacie / walczące w zwarciu) z 5-15 % / 8-24 %
  • Zmieniono obrażenia do 5-56 z 10-44
  • Dodatkowe obrażenia będą działały na wieże

Nowy Powerup: Still Water

  • Przy górnej oraz dolnej alei w 20 minucie pojawi się powerup i będzie się on respił co 3 minuty. Zebranie go zapewni:
    • 50 prędkości ruchu, gdy jesteśmy out of combat
    • Gdy ustaniemy w miejscu na 0,5 sekundy wizja naszego bohatera zwiększy się  25 %, dodatkowo będzie ona obejmowała miejsca znajdujące się za ścianą

Elixiry

  • Czerwony i niebieski eliksir został usunięty
  • Będzie można korzystać tylko z jednego eliksiru jednocześnie
  • Eliksir będzie można zakupić po zdobyciu 9 poziomu postaci
  • Cena będzie wynosić 400 złota
  • Do zakupu dostaniemy:
    • Elixir of Ruin: Zapewnia HP, + % obrażeń w wieże. Pobliskie miniony zyskują również + % obrażeń w wieże oraz zyskają 90% prędkości ruchu bohatera (maksymalnie 500)
    • Elixir of Iron: Zwiększa Rozmiar (?!), tenacity oraz odporność na spowolnienia. Zyskamy talent, który zwiększa prędkość ruchu współtowarzyszy o 10 %
    • Elixir of Sorcery: Zapewnia AP, Regenerację many oraz dodatkowe nieuniknione obrażenia (true damage), gdy atakujemy wroga lub wieżę
    • Elixir of Wrath: Zapewnia AD, 10 % fizycznego spellvampu. Zabójstwo lub asysta wydłuża czas trwania o 30 sekund

Baron Nashor Buff

  • Nie zapewnia już regeneracji HP (Bonus do AP/AD bez zmian)
  • Dostaniemy ulepszony recall, który sprawi, że będzie on wynosił 4 sekundy. Gdy zrecallujemy się otrzymamy natychmiastową regenerację HP oraz bonus do prędkości ruchu na 8 sekund
  • Dostaniemy aurę, która będzie działała na miniony zwiększając ich prędkość ruchu o 90 % naszej własnej prędkości poruszania się. Dodatkowo konkretne miniony zyskają określone buffy
    • Walcząc w zwarciu: otrzymają 80 % redukcji obrażeń
    • Walczące na dystans: będą zadawały większe obrażenia, na większy dystans
    • Oblężnicze: Zyskają zasięg (większy od wież). Ich atak będzie o 50 % wolniejszy, jednak będzie zadawał obrażenia obszarowe, a wieże oberwą 4  razy mocniej
    • Super Miniony: Zyskają 75 % prędkości ruchu a najbliższe jednostki 25 % prędkości ataku

Smok

  • Po każdym zabiciu smoka zespół zyska ładunek o nazwie „Dragonslayer”. Zapewnia on określone statystyki w zależności od liczby zabitych smoków
    • 1 Ładunek: Zwiększone AD/AP
    • 2 Ładunki: Zwiększone obrażenia w potwory i miniony
    • 3 Ładunki: Zwiększona prędkość ruchu
    • 4 Ładunki: Zwiększone obrażenia w budowle
    • 5 Ładunków: Wszystkie powyższe bonusy zostają podwojone oraz gracze będą zadawać swoimi atakami 150 nieuniknionych obrażeń rozłożone na 3 sekundy (efekt trwa 180 sekund)
  • Smok zapewnia 50 % mniej doświadczenia aniżeli obecnie
  • Smok nie daje globalnego złota
  • Smok zadaje 20 % więcej obrażeń za każde jego zabójstwo przez team
  • Smok redukuje 7 % obrażeń za każde zabójstwo przez team

Zmiany w przedmiotach

  • Ulepszenie butów: Kapitan – nie zapewnia dodatkowej prędkości ruchu mionom
  • Każdy przedmiot zapewniający pancerz lub odporność na magię może być budowany z Cloth Armor/Null Magic Mentle. Wszelkie recepty i koszty zostaną dostosowane do tej zmiany
  • Przedmioty regenerujące HP i Manę co 5 sekund będą teraz % regenerowały te statystyki. Będą one skalowały się wraz z poziomem postaci.

Nowe Przedmioty

  • Crystalline Bracer
    • Recepta: Rejuvenation Bead + Ruby Crystal
    • Zapewnia HP i jego regenerację
  • Righteus Glory
    • Recepta: Catalyst + Crystalline Bracer
    • Zapewnia HP/Manę oraz ich regenerację
    • Aktywnie: Dodaje 60 % prędkości ruchu Tobie i najbliższym współtowarzyszom, gdy poruszają się w kierunku wroga na okres 2 sekund. Gdy buff skończy się emituje falę uderzeniową, która spowalnia wrogów o 80 % na okres 1 sekundy
  • Warmog’s Armor
    • Obniżono HP do 800 z 1000
    • Regeneracja jest zwiększona trzykrotnie, gdy znajdujemy się z dala od walki
    • Koszt został redukowany
  • Raptor’s Cloak
    • Recepta: Rejuvenation Bead + Cloth Armor + Rejuvenatin Bead
    • Zapewnia dodatkową prędkość ruchu przy wieżach lub Zzrot Gates
  • Zzorot’s Gate
    • Recepta: Raptor Cloak + Negatron Cloak
    • Aktywnie: Stawia w danym miejscu wrota, które przywołują potwory. Potwory podążają najbliższą linią atakując miniony oraz wieże
  • Ohmwrecker
    • Recepta: Raptor Cloak + Kindlegem
    • Aktywnie: Zwiększa obrażenia najbliższych wież o 100 % oraz zapewnia im tarczę chroniącą przed atakami

Jungle

Smite

  • Używanie Smite na dużym potworze z danego campu zapewni dodatkowy zastrzyk doświadczenia oraz specyficzny bonys w zależności od zabitego stwora
    • Elder Lizard (Red Buff): odzyskanie dużej ilości HP
    • Ancient Golem (Blue Buff): odzyskanie dużej ilości Many
    • Krugs (te małe golemy): „execute damage”, które ułatwi dobijanie przeciwników
    • Gromp (Duża wiedźma przy blue buffach): zapewni tarczę, która będzie zatruwać wrogów podczas ataku
    • Raptors (Duża wiedźma przy red buffach): przez pewien okres czasu będziesz alarmowany o tym, że zostałeś wykryty przez przeciwny ward
    • Murkywolf (Duży wilk): wilk stanie się duchem, który będzie patrolował junglę przez pewien okres czasu. Będzie on alarmował, jeśli znajdzie wroga w jungli

Przedmioty do junglowania

  • Hunter’s Machete: będzie zapewnia 30 magicznych obrażeń co AA rozłożone na 2 sekundy. Dodatkowo będzie co sekundę przywracać 8 życia i 2 many podczas walki w jungli. Przedmiot będzie mógł być kupiony tylko jeśli gracz posiada Smite.
  • Maczeta będzie mogła być ulepszona w 4 kolejne przedmioty:
    • Stalker’s Blade: Po zabiciu trzech potworów można użyć Smite na wroga, zadając mu małą ilość nieuniknionych obrażeń (true damage) i spowalniając jego prędkość ruchu o 50 % na 2 sekundy
    • Poacher’s Knife: Otrzymamy redukcję cooldownu na Smite, gdy zabijemy dużego potwora. Dodatkowo będziemy otrzymywać dodatkowe złoto jeśli będziemy używać go na potworach z przeciwnej jungli
    • Skirmisher’s Saber: Smite można użyć na przeciwnika. Gdy tak się stanie będzie zapewniona na niego wizja na długi okres czas, a Twoje ataki będą zadawać bonusowe nieuniknione obrażenia (true damage)
    • Ranger’s Traiblazer: Użycie Smite zada dodatkowe 50 % obrażeń obszarowych oraz zestunuje najbliższe potwory na 1.5 sekundy
  • Każdy z powyższych przedmiotów może być ulepszony (podobnie jak obecnie buty)
    • Warrior:  AD + Lifestreal
    • Magus: AP + CDR
    • Juggernaut: HP + CDR + MS
    • Slayer: AS + CDR  i kumulujący się AS buff

Nowy Potwór

  • Giant Enemy Crab – Zabicie go sprawi, że pojawi na rzece kapliczka zwiększająca prędkość ruchu oraz zwiększy wizję