League of Legends r.

Patch 7.4 – zmiany masterii i ich wpływ na ADC

Patch 7.4 wprowadzi do Ligi nieco zmian, między innymi w masterkach. Przeczytajcie jakie będą miały one wpływ na gameplay oraz kto najbardziej z nich skorzysta wśród ADC.

O zmianach w patchu informowaliśmy Was tutaj. W aktualizacji 7.4 nieco bohaterów, itemów i masterek zostało zregulowane z zamiarem zrównoważenia rozgrywki i stworzenia dobrego środowiska dla graczy. Uwydatnię i zbadam kilku championów, którzy moim zdaniem zostaną najbardziej dotknięci przez zmiany dokonane w Fervorze  oraz Warlord’s Bloodlust .

Jak działają te kluczowe masterki?

Fervor of BattleZa każdy udany podstawowy atak gracz otrzymuje stack Fervoru. Fervor zapewnia dodatkowe obrażenia fizyczne. Otrzymana liczba dodatkowych obrażeń fizycznych jest zależna on poziomu bohatera. To właśnie sprawia, że Fervor of Battle jest doskonałym wyborem dla bohaterów skalujących się w późniejszym etapie gry. Służy zarówno do teamfightu jak i jako narzędzie do trade’u.

 Warlord’s Bloodlust – Aut ataki zwiększają lifesteal bohatera, opierając się na ilości brakującego zdrowia. Bohaterowie bijący z daleka (Range/Carry) otrzymują jedynie połowę tego, co melee (bijący z bliska). Warlord’s Bloodlust jest często wybierany przez bohaterów, których itemki zapewniają crita. Ma to na celu zrekompensowanie braku kradzież życia, które jest wykluczone z buildu.

Więc co się zmienia?

Okres, przez który gracze będą mogli korzystać z Fervoru został zwiększony z 6 do 8 sekund. Lifesteal z BloodLusta został zmniejszony z 20% do 15%.

Którzy ADC najbardziej skorzystają z tych zmian?

Sivir – Pani wojny

Sivir – Jej pick/ban rate spadł z 87% w 2015 roku NA LCS do bycia jednym z najmniej wybieranych bohaterów na Summoner’s Rift. Jej moc i grywalność została uhonorowana przez utworzenie skórki Zwycięska Sivir dla wszystkich graczy, którzy osiągnęli dywizję złoto lub wyżej. Podobnie jak Varus  i Jhin , którzy są pickowani, by zapewnić kontrolę tłumu, tak Sivir była wybierana przez jej silną inicjację dzięki On The Hunt  który zapewniał mobilność oraz dobrą ucieczkę. W mecie, gdzie utility ADC są wysoko cenione, mały buff dla jej ogólnego output damage’u może starczyć, aby przywrócić jej miejsce jako jednego z najsilniejszych picków na dolną alejkę. Jej doskonałe skalowanie w późniejszej fazie gry czyni ją dobrym championem do wzięcia przy użyciu Fervor of BattleDodatkowe obrażenia z jej autoataków i Ricochet  odbijający się od wrogów, pozwolą jej zostać maszyną do zabijania.

  Lucian – Kleryk broni

W 2016 Lucian zdominował zawodowe rozgrywki oraz solo Q, dzięki uciążliwej fazie laningowej, wszechstronności i doskonałej mobilności. Był w stanie wielokrotnie poke’ować swoich wrogów, używając Piercing Light  oraz mocy pasywnej. Mógł również uciekać z trudnych sytuacji, korzystając z Relentless Pursuit  po tym jak zdobył killa. Mały cooldown czynił go serio silnym. Po wielu nerfach na jego zasięg, damage i “Korean build”, Lucian zupełnie wypadł z mety. W sezonie 7. powoli wraca do siebie, po tym jak narodziło się Lethality. Koordynacja jego pasywki z Fervorem może znaczyć tylko jedno… Jest to kolejny krok do jego powrotu.

 Kalista – Włócznia zemsty

Ach, ten nagły upadek. W sezonie 5. Kalista była boginią dolnej alejki. Była wysoce spornym bohaterem, a jej siła i potencjał były wykorzystywane przez profesjonalnych gracze we wszystkich regionach. Pick/ban ratio Kalisty podczas NA LCS Summer Split wynosił 97%, w Europie w tym samym czasie 86% oraz 74% podczas World Championship 2015. Jej wpływ na grę został nagrodzony skórką Championship Kalista. Sukces Kalisty można przypisać do wysokiego pułapu mechanicznego, dobrego laningu i niezwykłych teamfightów. Martial Poise  zapewnia re-pozycjonowanie i kite’owanie. Sentinel Soul-Mark  w połączeniu ze zwrotem kosztów many i zrestartowaniu CD Rend’u  jest doskonałe do farmienia oraz wygrywania trade’ów w fazie laningowej. Kalista łatwo może nastackować Fervor, ponieważ jest ADC opierającym się na autoatakach. Dotatkowy damage również będzie zapewniony do strzał z Runnan’s Hurricane , co przyczyni się do jej mid game’u.

Którzy ADC najbardziej na tym ucierpią?

 Caitlyn – Szeryf Piltover

Caitlyn jest najbardziej znana z jej siły w early game i zone control. Ma ona tytuł posiadacza największego naturalnego range’a w grze. To daje jej niesamowitą przewagę nad innymi ADC, zwłaszcza w fazie laningowej. Jej gracze zazwyczaj starają się obijać przeciwnika za każdym razem, gdy ten spróbuje podejść bliżej, by zfarmić miniona. Laning Caitlyn jest również bezpieczny, ze względu na bonusowy lifesteal otrzymany z Warlord’s Bloodlusta. Pozwala on na pierwszym miejscu zbudować itemki pod crita. Ze zmniejszeniem maksymalnej premii kradzieży życia z Bloodlusta, ciągnie się osłabienie Caitlyn.

Ashe – Lodowa Łuczniczka

Podobnie do Caitlyn, Ashe to agresywny bohater, stworzony do poke’u. Jest pickowana ze względu na utility, jaki dostarcza dla drużyny. Pasyw Ashe – Frost Shot  spowalnia trafionego bohatera. Jeżeli Ashe trafi crita, to przekłada się na lepszy slow. Utrudnia to re-pozycjonowanie się przeciwnika i daje czas kolegom z drużyny na dogonienie przeciwnika. Z tego powodu itemki pod critical strike są priorytetem dla jej graczy, a żeby nadrobić lifesteal, wybierany jest Bloodlust. Ponadto Volley  zawsze zadanie obrażenia krytyczne. W wyniku redukcji kradzieży życia, jej laning phase będzie mniej bezpieczny, a udział we wczesnych teamfightach – bardziej ryzykowny.

A Wy co myślicie o zmianach w tych dwóch kluczowych masteriach? Czy będą miały one większy wpływ na grę i lekką zmianę mety na dolnej alejce? Dajcie znać!

Cześć. Jak zauważyliście na witrynę została dodana wyskakująca reklama. Pojawia się ona raz na 24 godziny (na telefonie nie wyskakują, tylko na komputerze). Przez kilka lat działalności chcieliśmy uniknąć tego rozwiązania – wiemy, że może być irytujące, jednak to tymczasowa konieczność z racji spadku stawek reklam z programu Google. Mamy nadzieję, że zrewanżujemy Wam się ciekawymi artykułami i konkursami w najbliższych tygodniach.