League of Legends r.

[Przeciek!] Par’Xzi, nowy jungler o 24 kitach i zdolności “wchłaniania” stworów w dżungli

Gotowi na więcej niestandardowych postaci? Ostatni przeciek na Reddicie sugeruje niezwykle niestandardowego junglera. Poznajcie Par'Xziego, junglera.

Par’Xzi, jungler z przecieku

Par’Xzi (wymowa: Parkzi) byłby słodkim i psotnym pasożytem z Pustki.

Wygląd

W swojej bazowej formie z wyglądu przypominałby połączenie Kog’Mawa z LoL-a i Incarnate (rodzaj demona) z Divinity: Original Sin. W trakcie gry ewoluowałby w stylu Kha’Zixa, wzmacniając swoje umiejętności oraz zmieniając swój wygląd. Posiadałby łącznie 7 różnych modeli [!].

Największy wpływ na wygląd Par’Xziego ma decyzja podjęta przez gracza na 1. levelu, kiedy to zdecyduje o tym, czy ma być postacią walczącą wręcz czy na dystans.

Mechanika gry

W kwestii mechaniki gry, Par’Xzi jest czymś w rodzaju chimery, którą można dostosować w trakcie gry. Może on “wchłaniać” stwory z dżungli, by wpływać na swój zestaw umiejętności czy statystyki.

Autor wycieku nie precyzuje, czy pochłanianie stworów zabijałoby je (bądź znikało, na wzór Iverna), czy jedynie umożliwiałoby pochłanianie bonusów z obozów. Pisze jednak, że Par’Xzi zyskiwałby złoto / expa za “wchłanianie” potworów z dżungli.

Umiejętności

Autor wycieku nie informuje publicznie o tym, jakie umiejętności znajdowałyby się w kicie Par’Xziego. Odbiera to trochę rzetelności leaku.

Bohater miałby coś na kształt dasha i tarczy na jednym ze swoich [E].

Wchłanianie stworów z dżungli

Bohater channelowałby się przez chwilę, co narażałoby go na ataki. Robiłby to w podobny sposób, co Ivern, z tą różnicą, że całość trwałaby około 10 sekund.

Wydanie bohatera

Bohater miałby zostać wydany po reworku Fiddlesticksa i Volibeara. Moglibyśmy spodziewać się go w pierwszej połowie 2020 roku.

Sonoran Kog'Maw - splash art (Chiny/Chinese)

Sonoran Kog’Maw – dawna chińska wersja splash arta.
Par’Xzi ma przypominać wyglądem Kog’Mawa.

Par’Xzi: “chimera”, czyli dobierz sobie staty

Level 1: dystansowy lub walczący wręcz

Par’Xzi może wchłonąć jednego z dwóch stworów, co przyznawałoby mu permanentny zestaw umiejętności i sposób ataku. Bohater ma dwa różne zestawy umiejętności, z których można wybrać tylko jeden. Jak? Wchłonąć adekwatny obóz.

  • W przypadku wilków: atak wręcz.
  • W przypadku brzytwodziobów (raptorów): atak dystansowy.

Level 2: AD, AP lub tank

Par’Xzi może wchłonąć jeden z obozów, co zmienia jego typ obrażeń na umiejętnościach. W ten sposób może dalej budować się pod kątem AD, AP lub pancerza.

  • W przypadku skalniaków (krugów): AD.
  • W przypadku grompa: AP.
  • W przypadku kraba (scuttlera): tank.

Level 11: obrażenia lub użyteczność

Par’Xzi może wchłonąć reda lub blue (bramblebacka lub sentinela), zapewniając swoim umiejętnościom dodatkowe efekty.

  • W przypadku reda (bramblebacka): dodatkowe obrażenia.
  • W przypadku blue (sentinela): dodatkowa użyteczność.

“Użyteczność na umiejętnościach” może oznaczać np. dodatkowe efekty spowolnienia.

Level 16: obrażenia obszarowe (AoE) lub skoncentrowane

Par’Xzi może wchłonąć smoka lub Barona Nashora [!] – działałoby to jednak jak Oko Heralda, tzn. drużyna musiałaby zabić Barona.

  • W przypadku smoka: dodatkowe obrażenia obszarowe na określonych umiejętnościach.
  • W przypadku Barona Nashora: zwiększona efektywność obrażeń wobec jednego celu.

Czy zmieniają mu się umiejętności w trakcie gry?

Nie do końca.

Na 1. poziomie może wybrać, z którego zestawu umiejętności będzie korzystać – przeznaczonego dla postaci walczących wręcz lub dystansowych. Potem jedynie rozwija te umiejętności. Zmiany są permanentne do końca danego meczu. Można wybrać tylko jeden obóz na dany poziom. Umożliwia to stworzenie przykładowo spowalniającego, dystansowego maga z AoE lub bestii z gigantyczną przeżywalnością za sprawą pancerza. Ciekawe, czy sprawdzałby się jako hybryda?

Kim jest autor przecieku?

Wyciekiem podzielił się redditor AzirathVsEvent. Konto założył 6 dni przed podzieleniem się wyciekiem, a 4 dni wcześniej zagłosował za prestiżową edycją skórki K/DA Akali jako najlepszej skórki dekady. W tym momencie kończy się aktywność profilu.

Wiek konta nie powinien dziwić: nikt nie chciałby ryzykować ujawnieniem swojego głównego konta, zwłaszcza osoba, która podpisała umowę o zachowaniu poufności z Riotem.

Może być to fake, ponieważ…

  • Wydany pod koniec 2019 roku Aphelios posiada 25 różnych kombinacji na swoim [Q] i [R]. Był planowany jako najtrudniejsza postać w grze. Trudno uwierzyć, by po około pół roku Riot planował wydać drugą postać z podobną liczbą kombinacji.
  • Bohater jest zbyt podobny do Iverna. Pamiętajmy jednak, że Jhin był nazywany “lepszą wersją Caitlyn”.
  • Riot nie do końca lubi wydawać postacie ze zmieniającymi się modelami w ciągu gry – jest to dość kosztowne. Zwłaszcza, jeśli mówimy o wydawaniu skórek do takiego bohatera i tego, że posiada siedem różnych modeli postaci. Podkreślam: SIEDEM.

Może być to prawda, ponieważ…

  • Bohater wpasowuje się w definicję niestandardowego junglera. Riot stara się przywrócić graczy do dżungli i sprawiać, by ta stawała się dla nich ciekawsza. Przyjęte (i nieprzyjęte, jak np. krzaki wyrastające po first bloodzie) pomysły na zmiany przedsezonowe koncentrowały się głównie wokół dżungli i mapy. Niestandardowy bohater pozwoliłby junglerom na większą dowolność w swojej grze i wywieranie wrażenia, że mają jeszcze większy wpływ na nią za sprawą swoich decyzji (a nie feedującego bota i babysittowanego topa).
  • Dawno nie było postaci z Pustki. Dodatkowo nieantropomorficznej. Ostatnimi “niewyglądającymi jak ludzie” bohaterami byli Yuumi z maja 2019 roku, potem – Tahm Kench z 2015 r. i Rek’Sai oraz Gnar z 2014 r.
  • Według roadmapy, Riot ma wydać junglera po Volibearze i Fiddlesticksie. Stworzenie konceptu postaci i dopasowanie jej do oficjalnych informacji nie jest jednak wielką filozofią. Może pamiętacie How2Baita z Vesperem? To były czasy…

Pamiętajcie, że to tylko przeciek!

To nie jest potwierdzona ani oficjalna informacja.

Nie wiemy, czy bohater będzie nazywał się Par’Xzi.

Zazwyczaj jeden na kilka przecieków się sprawdzał. Kto wie, może to będzie ten?


Zagłosuj w naszej ankiecie i wybierz najlepszą postać stworzoną w 2019 roku:

Wybierz najlepszą postać stworzoną w 2019 roku

O autorze: Marcin Miłosz

Marcin MiłoszNa H2P od grudnia 2015 r., obecnie one man army. W League of Legends gram aktywnie od sezonu 2 na różnych liniach - jak na razie najlepiej czuję się jako Sejuani na dżungli. Chcę promować wśród graczy istnienie czegoś takiego, jak lore bohaterów i całej Runeterry, by gra nabrała jeszcze więcej barw. Poza H2P wykonuję różne pomniejsze zlecenia, bawię się w Javie, gram w Crusader Kings 2, Factorio, Dwarf Fortress oraz RimWorld i... brakuje mi jeszcze paru godzin w dobie.