r.

Opis patcha 9.9

Zmiany Aatroxa, Blitzcranka i Rakana wreszcie trafiają na serwery live.

Zobacz też:

Patch w skrócie

Skórki

Przypominamy, że skórki nie muszą być dostępne od razu po wgraniu patcha na serwery live. Riot ma dwa tygodnie na ich odblokowanie.

Conqueror Alistar

Chromy

Zmiany balansu

Bohaterowie

Akali

  • W – Osłona Zmierzchu
    • Wydłużenie czasu trwania przy wyjściu z ukrycia: 3 sek. ⇒ 2 sek.
    • Czas odnowienia: 21/19/17/15/13 sek. ⇒ 25/22/19/16/13 sek.

Aatrox

  • Podstawowe statystyki
    • Regneracja zdrowia: 8 pkt. ⇒ 3 pkt.
  • Umiejętność bierna – Styl Siewcy Śmierci
    • [Usunięto] Aatrox nie zmniejsza już leczenia ani tarcz bohaterów.
    • [Nowość] Aatrox leczy się o wartość zadanych dodatkowych obrażeń fizycznych.
    • Dodatkowe obrażenia 8-16% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia celu ⇒ 5-10% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia celu.
    • Czas odnowienia 25 sek. ⇒ 15 sek.
    • Skracanie czasu odnowienia 2 sek. za każdą rzuconą umiejętność i za każdego bohatera trafionego krawędzią Ostrza Darkinów ⇒ 2 sek. za każde trafienie wrogiego bohatera i dużego potwora atakiem lub umiejętnością oraz za każdego bohatera trafionego krawędzią Ostrza Darkinów.
    • Maksymalne obrażenia zadawane potworom 400 pkt. ⇒ 100 pkt.
    • Ideolo: zmieniono animację ataku, żeby lepiej pasowała do podstawowych ataków Aatroxa.
  • Q – Ostrze Darkinów
    • Rozpoczęcie odliczania czasu odnowienia po pierwszym użyciu ⇒ po rzuceniu trzeciego Q albo po upłynięciu czasu na rzucenie Q.
    • Czas odnowienia 16/15/14/13/12 sek. ⇒ 14/12/10/8/6 sek.
    • Obrażenia 10/25/40/55/70 pkt. ⇒ 10/30/50/70/90 pkt.
  • W – Piekielne Łańcuchy
    • Spowolnienie 15/20/25/30/35% ⇒ 25% na wszystkich poziomach.
    • Czas odnowienia 18/17/16/15/14 sek. ⇒ 26/23/20/17/14 sek.
  • E – Doskok Umbry
    • [Usunięto] Nie daje już 15/25/35/45/55 pkt. obrażeń od ataku na 1,5 sek.
    • Aktywacja leczenia: leczenie aktywują obrażenia fizyczne zadawane bohaterom ⇒ leczenie aktywują dowolne, nierozłożone w czasie obrażenia zadawane bohaterom (procent leczenia bez zmian).
  • R – Zagłada Świata
    • [Usunięto] Gdy Aatrox otrzyma śmiertelne obrażenia podczas zagłady świata, nie będzie już wskrzeszał się przez 3,25 sek., chyba że…
    • [Nowość] …udziały w zabójstwach przedłużają zagładę świata o 5 sek., odświeżają premię do prędkości ruchu i pozwalają Aatroxowi wskrzesić się, jeśli otrzyma śmiertelne obrażenia podczas Zagłady Świata.
    • [Usunięto] Wskrzeszenie nie usuwa już tymczasowych wzmocnień Aatroxa (np. ładunków zdobywcy).
    • Prędkość ruchu: 120/180/240 jedn. prędkości ruchu na 1 sek. po rzuceniu Zagłady Świata i poza walką podczas Zagłady Świata ⇒ 60/80/100% prędkości ruchu zanikającej w czasie trwania Zagłady Świata.
    • [Nowość] Aatrox nie przestrasza już pobliskich sojusznicznych stworów po rzuceniu zagłady świata.
    • [Nowość] Leczenie Aatroxa zwiększa się o 40/55/70% podczas Zagłady Świata.
    • Rozpoczęcie odliczania czasu odnowienia po zakończeniu Zagłady Świata ⇒ po rzuceniu Zagłady Świata.
    • Czas odnowienia 160/140/120 sek. ⇒ 140/120/100 sek.
    • Czas rzucenia 0,5 sek. ⇒ 0,25 sek.
    • Spowolnienie podczas wskrzeszania 25% ⇒ 99%.
    • Uleczenie podczas wskrzeszania: 10-50% maksymalnego zdrowia Aatroxa (zależnie od Studni Krwi) ⇒ 30% maksymalnego zdrowia Aatroxa.

Blitzcrank

  • Aktualizacje efektów wizualnych
    • Atak podstawowy nowe efekty trafienia.
    • Zardzewiały Blitzcrank bardziej zardzewiały.
    • Blitzcrank z Piltover Customs: poprawiono efekty w i zmieniono ich kolor.
    • iBlitzcrank: poprawiono Q i dodano plecaki odrzutowe do biegu podczas używania W.
    • Bojowy Boss Blitzcrank: dodano nutę czerwieni do R.
    • Niegodziwy Lansjer Blitzcrank: zmniejszono szum wizualny R.
    • Szlachetny Lansjer Blitzcrank: zmniejszono szum wizualny Rr.
  • Umiejętność bierna – Bariera Many
    • Tarcza 50% aktualnej many Blitzcranka ⇒ 30% maksymalnej many Blitzcranka.
    • Efekty wizualne: poprawiono efekt tarczy.
  • Q – Rakietowy Chwyt
    • Efekty wizualne: zaktualizowano Q, żeby pokazać rzeczywistą szerokość i faktyczny zasięg haka, które będą teraz spójniejsze z obszarem trafienia, dodano też mały efekt rzucenia.
  • W – Zwiększone Obroty
    • Efekty wizualne: więcej wyładowań.
  • E – Pięść Mocy
    • Efekty wizualne: bardziej kopie prądem, dodano też efekt podbródkowego przy trafieniu.
  • R – Pole Statyczne
    • [Usunięto] Blitzcrank nie strzela już losowo błyskawicami za 100/200/300 (+0,2 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń.
    • [Nowość] Gdy superumiejętność Blitzcranka się odnawia, oznacza on cele trafione jego atakami podstawowymi. Oznaczeni wrogowie otrzymują 50/100/150 (+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń po 1 sek.
    • Efekty wizualne: zaktualizowano efekty wizualne, żeby pokazywały rzeczywisty zasięg R, i poprawiono prąd na ciele Blitzcranka.

Darius

  • Q – Zdziesiątkowanie
    • Leczenie: 12/24/36% brakującego zdrowia Dariusa przy trafieniu ostrzem 1/2/3+ wrogich bohaterów ⇒ 15/30/45% brakującego zdrowia Dariusa przy trafieniu ostrzem 1/2/3+ wrogich bohaterów.
    • Obrażenia: 40/70/100/130/160 pkt. (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 50/80/110/140/170 pkt. (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku).

Ekko

  • Podstawowe statystyki
    • Obrażenia od ataku: 55 pkt. ⇒ 58 pkt.
  • E – Skok fazowy
    • Koszt: 40/50/60/70/80 pkt. many ⇒ 40/45/50/55/60 pkt. many.

Hecarim

  • Q – Szał
    • Dodatkowe obrażenia: 10% za każdy ładunek ⇒ 5% za każdy ładunek.
  • E – Niszczycielska Szarża
    • Minimalne obrażenia: 45/80/115/150/185 pkt. ⇒ 45/75/105/135/165 pkt.
    • Maksymalne obrażenia: 90/160/230/300/370 pkt. ⇒ 90/150/210/270/330 pkt.

Jarvan IV

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 571,2 pkt. ⇒ 570 pkt.
    • Mana: 302,3 pkt. ⇒ 300 pkt.
    • Regeneracja many: 6,756 pkt. ⇒ 6,5 pkt.
  • W – Złota Egida
    • Dodatkowa wytrzymałość tarczy: 2,0/2,25/2,5/2,75/3,0% maksymalnego zdrowia Jarvana IV za każdego trafionego wrogiego bohatera ⇒ 1,5% maksymalnego zdrowia Jarvana IV za każdego trafionego wrogiego bohatera.
  • E – Demaciański sztandar
    • Czas odnowienia: 11 sek. ⇒ 12 sek.

Kennen

  • E – Prędkość Błyskawicy
    • [Usunięto] Nie daje już Kennenowi 10/20/30/40/50 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię na czas trwania umiejętności.
  • R – Tnąca Burza
    • [Nowość] 20/40/60 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię na czas trwania umiejętności.

Kindred

  • Umiejętność bierna – Znak Wiecznych Łowców
    • Pojawienie się pierwszego znaku: 2:05 ⇒ 3:15.

Lissandra

  • W – Pierścień Mrozu
    • Obrażenia: 70/100/130/160/190 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 70/105/140/175/210 pkt. (+0,5 pkt. mocy umiejętności).

Maokai

  • Q – Cierniowe Uderzenie
    • Obrażenia: 65/105/145/185/225 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 70/115/160/205/250 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności).

Morgana

  • E – Mroczna Tarcza
    • Czas odnowienia: 23/21/19/17/15 sek. ⇒ 26/24/22/20/18 sek.
    • Wytrzymałość tarczy: 70/140/210/280/350 pkt. ⇒ 60/120/180/240/300 pkt.

Rakan

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 480 pkt. ⇒ 540 pkt.
    • Pancerz: 29 pkt. ⇒ 32 pkt.
    • Obrażenia od ataku: 70 pkt. ⇒ 62 pkt.
    • Odporność na magię: 30 pkt. ⇒ 32,1 pkt.
    • Przyrost odporności na magię: 0,5 pkt. ⇒ 1,25 pkt.
  • W – Wielkie Wejście
    • Szybkość doskoku: 1500 jedn. ⇒ 1700 jedn.
  • R – Lotność
    • Najpierw muszę się rozciągnąć rakan nie może już użyć wielkiego wejścia ani błysku przez pierwsze 0,5 sek. Lotności.

Rek’Sai

  • Podstawowe statystyki
    • Obrażenia od ataku: 65,5 pkt. ⇒ 64 pkt.
    • Przyrost obrażeń od ataku: 3,35 pkt. ⇒ 3 pkt.
  • Zanurzone Q – Drapieżnica
    • Czas odnowienia: 11/10/9/8/7 sek. ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sek.
  • E – Ukąszenie Furii
    • Minimalne obrażenia: 55/65/75/85/95 pkt. ⇒ 50/60/70/80/90 pkt.
    • Wzmocnione nieuchronne obrażenia: 110/130/150/170/190 pkt. ⇒ 100/120/140/160/180 pkt.

Shaco

  • W – Zabawka Niespodzianka
    • Badawcza soczewka ujawnia i natychmiastowo aktywuje zabawki niespodzianki ⇒ tylko ujawnia zabawki niespodzianki.
    • [Nowość] Zabawki niespodzianki mają teraz mały wskaźnik zasięgu aktywacji.

Shen

  • Podstawowe statystyki
    • Skalowanie prędkości ataku 2% ⇒ 3%
  • E – Bieg Przez Cienie
    • Obrażenia 50/75/100/125/150 pkt. (+0,12 pkt. Dodatkowego zdrowia) ⇒ 50/75/100/125/150 pkt. (+0,15 pkt. Dodatkowego zdrowia)

Soraka

  • Q – Deszcz Gwiazd
    • Czas odnowienia: 5 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 8/7/6/5/4 sek.
    • Samoleczenie Odmłodzeniem: 56/64/72/80/88 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. przez 4 sek. ⇒ 60/80/100/120/140 (+0,5 pkt. mocy umiejętności) przez 5 sek.
    • Leczenie sojusznika Odmłodzeniem: 42/56/72/90/110 (+0,3/0,35/0,4/0,45/0,5 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 60/80/100/120/140 (+0,5 pkt. mocy umiejętności) przez 5 sek.
    • Leczenie w czasie: takie same wartości leczenia przez cały czas działania ⇒ wartości leczenia na początku są mniejsze od wartości leczenia pod koniec czasu działania.
    • Obrażenia: 70/110/150/190/230 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 60/95/130/165/200 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności).
    • Prędkość ruchu Odmłodzenia: 10% przy oddalaniu się od wrogich bohaterów ⇒ 14/18/22/26/30% zanikającej w czasie prędkości ruchu.
  • W – Astralne Natchnienie
    • Opis umiejętności teraz pokazuje faktyczny minimalny próg zdrowia potrzebnego do rzucenia tej umiejętności.
  • E – Równonoc
    • Czas odnowienia: 24/22/20/18/16 sek. ⇒ 20/19/18/17/16 sek.
    • Koszt: 70 pkt. many ⇒ 70/75/80/85/90 pkt. Many
    • Obrażenia: 70/110/150/190/230 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności).
  • R – Życzenie
    • Opis umiejętności teraz pokazuje wartość leczenia dla sojuszników o niskim poziomie zdrowia.

Sylas

  • W – Królobójca
    • Obrażenia podstawowe: 50/75/100/125/150 pkt. ⇒ 60/90/120/150/180 pkt.

Tahm Kench

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 540 pkt. ⇒ 600 pkt.
    • Przyrost zdrowia: 102 pkt. ⇒ 100 pkt.
    • Prędkość ruchu: 335 jedn. ⇒ 345 jedn.
  • Umiejętność bierna – Smakosz
    • Dodatkowe obrażenia: 1,25/1,5/1,75% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia Tahma Kencha ⇒ 1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha na wszystkich poziomach.
  • Q – Smagnięcie Językiem
    • Czas działania spowolnienia: 1,5 sek. ⇒ 2 sek.
    • Czas odnowienia: 5 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 8/7/6/5/4 sek.
    • Zasięg języka: 800 jedn. ⇒ 900 jedn.
    • Spowolnienie: 30/40/50/60/70% ⇒ 50/55/60/65/70%.
  • W – Pożarcie/Wyplucie
    • [Nowość] Pożarcie sojusznika teraz spowalnia Tahma o 95% (tyle samo, co w przypadku pożarcia wrogich bohaterów).
    • [Nowość] Zwrot many 50% kosztu, jeśli Tahm pożre wrogiego bohatera.
    • Koszt: 60 pkt. many ⇒ 100 pkt. many.
    • Czas odnowienia: 28/25/22/19/16 sek. ⇒ 20 sek. na wszystkich poziomach.
    • Podstawowe obrażenia Wyplucia zadawane stworom: 100/150/200/250/300 pkt. ⇒ 100/135/170/205/240 pkt.
    • Obrażenia zadawane wrogim bohaterom: 20/24/28/32/36% (+0,02% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu ⇒ 100/135/170/205/240 pkt. (5/7/9/11/13% maksymalnego zdrowia celu) (+0,02% za każde 100 pkt. mocy umiejętności).
  • E – Gruba Skóra
    • Leczenie: 15/20/25/30/35% szarego zdrowia ⇒ 20/25/30/35/40% szarego zdrowia.
    • Wytrzymałość tarczy: 70/75/80/85/90% szarego zdrowia ⇒ 80/85/90/95/100% szarego zdrowia.
    • [Usunięto] Nie kosztuje już 50 pkt. many. Jest darmowe.
  • R – Podmorska Podróż
    • Zasięg: 4500/5500/6500 jedn. ⇒ 2500/5500/8500 jedn.
    • Czas odnowienia: 120/110/100 sek. ⇒ 140/130/120 sek.

Volibear

  • W – Szał
    • Dodatkowa prędkość ataku: 4/8/12/16/20 jedn. za każdy ładunek, do maksymalnie 3 ładunków ⇒ 9/13/17/21/25 jedn. za każdy ładunek, do maksymalnie 3 ładunków.

Przedmioty

Mikstura Łowcy

  • Usunięta z gry.

Manamune

  • Podstawowe statystyki
    • Obrażenia: 25 pkt. ⇒ 35 pkt.
    • Dotyczy również Muramany.

Runy

Bezwzględny Łowca

  • Prędkość ruchu poza walką: 8 jedn. (+8 jedn. za każdy ładunek) ⇒ 10 jedn. (+9 jedn. za każdy ładunek).

Chyżość

  • Efekt bierny: Wszystkie premie do prędkości ruchu są skuteczniejsze o 10% ⇒ 1% prędkości ruchu + wszystkie premie do prędkości ruchu są skuteczniejsze o 7%.

Cios Poniżej Pasa

  • Obrażenia: 8-40 pkt., zależnie od poziomu ⇒ 10-45 pkt., zależnie od poziomu.

Demolka

  • Opis teraz pokazuje, ile obrażeń zada następny atak podstawowy wzmocniony przez Demolkę.

Duch Poro

  • [Nowość] Dodatkowo przyznaje 2 pkt. siły adaptacyjnej, gdy Duch Poro zauważy wroga (maksymalne statystyki bez zmian).

Kościana Zbroja

  • Blokowane obrażenia: 25-50 pkt., zależnie od poziomu ⇒ 30-60 pkt., zależnie od poziomu.

Magiczne obuwie

  • Pojawienie się: 10 minuta (-30 sek. za każdy udział w zabójstwie) ⇒ 12 minut (-45 sek. za każdy udział w zabójstwie).

Poparzenie

  • Obrażenia: 10-30 pkt., zależnie od poziomu ⇒ 15-35 pkt., zależnie od poziomu.

Reperkusje

  • Dodatkowy pancerz: 70-120 pkt., zależnie od poziomu, kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera ⇒ 70 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowego pancerza do maks. 80-150 pkt., zależnie od poziomu), kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera.
  • Dodatkowa odporność na magię: 70-120 pkt., zależnie od poziomu, kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera ⇒ 70 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowej odporności na magię do maks. 80-150 pkt., zależnie od poziomu), kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera.
  • Obrażenia: 10-120 pkt., zależnie od poziomu (+0,03 pkt. maksymalnego zdrowia) (+0,15 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (+0,1 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 10-120 pkt., zależnie od poziomu (+0,04 pkt. maksymalnego zdrowia).

Superłowca

  • Skrócenie czasu odnowienia superumiejętności: 5% (+3% za każdy ładunek), do 20% przy maksymalnej liczbie ładunków ⇒ 5% (+4% za każdy ładunek), do 25% przy maksymalnej liczbie ładunków.

Szkolenie sprawnościowe

  • Odporność w 10 minucie: 8 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię ⇒ 9 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię.

Ogólne

Wędrujący Krab

  • Pierwsze pojawienie się: 2:00 ⇒ 3:15.

Aktualizacje efektów wizualnych i dźwiękowych

Zobacz tutaj: klik!

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd sprawiający, że ruchome ostrza Irelii Mroźnego Ostrza ze Złotą Barwą nie wydawały dźwięków podczas animacji odrodzenia.
  • Naprawiono błąd powodujący, że mikrofony graczy, którzy pierwszy raz dołączali do czatu głosowego League z włączoną opcją „Naciśnij, aby mówić”, zbierały dźwięk, nawet jeżeli przypisany klawisz nie został wciśnięty.
  • LeBlanc z Prastarej Kniei i Krucza LeBlanc nie korzystają już z R – Naśladowcy podstawowej skórki LeBlanc.
  • Gdy LeBlanc rzuca Q – Znak Złośliwości lub R – Naśladowcę: Znak Złośliwości i W – Zniekształcenie szybko po sobie, jej znak już zawsze będzie się aktywował.
  • Animacja włączenia R – Ściany Tkaczki Taliyah nie zostaje już na stałe na ikonie umiejętności.
  • Model Kayna nie pojawia się już przed końcem R — Wtargnięcia Umbry, kiedy ta umiejętność zostanie szybko użyta ponownie.
  • Ikona Smoka nie pojawia się już na interfejsie podczas obserwowania gry, zanim Smok zostanie zabity.
  • Dodano funkcję, dzięki której gracze otrzymują wiadomość, jeśli uda im się z powodzeniem przejść przez ekran wyboru bohaterów. Jeśli jednak im się to nie uda, nie zobaczą żadnej wiadomości.
  • Ponownie włączono utratę PL w rankingu.
  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem profilu rankingowego w regionach, w których gra rankingowa na Twisted Treeline została wyłączona.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kayle czasami przestawała się ruszać podczas rzucania R — Boskiego Osądu, po czym teleportowała się w nowe miejsce.