r.

Opis patcha 10.5

Przedstawiamy ostateczne zmiany, które trafią na serwery live w patchu 10.5.

Zobacz też:

Patch w skrócie

Nowe skórki

Skórki Blackfrost będą dostępne 5 marca 2020 r.

Blackfrost Alistar – 1350 RP, Blackfrost Renekton – 1350 RP

Blackfrost Rek’Sai – 1350 RP

Hextech Sejuani – 10 gemstone’ów

Chromy

Blackfrost Alistar

Blackfrost Rek’Sai

Blackfrost Renekton

Eternals (Patronowie)

Zobacz:

Zmiany w używaniu umiejętności poza zasięgiem

Podczas próby użycia umiejętności poza zasięgiem maksymalnym mogą stać się dwie rzeczy: albo postać się przemieści, by cel umiejętności znalazł się w zasięgu, albo umiejętność zostanie użyta na granicy zasięgu w kierunku wskazanego miejsca. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki gracze, szczególnie mniej doświadczeni, próbują używać trzech poniższych umiejętności, zmieniamy ich działanie tak, aby były używane na granicy zasięgu. W przypadku Syndry ułatwi to wykonanie jej kombinacji Q->E.

Doświadczeni gracze będą się musieli na nowo przyzwyczaić do działania tych umiejętności na większym dystansie, ale naszym celem nie jest zmiana ich siły. W razie potrzeby dokonamy stosownych korekt.

Zmienione umiejętności

  • Miss Fortune – Make it Rain (E),
  • Syndra – Dark Sphere (Q),
  • Varus – Hail of Arrows (E).

Zmiany balansu

Postacie

Alistar

  • Bazowe zdrowie zwiększone z 575 do 600.
  • Triumphant Roar (pasyw)
    • Może zbierać ładunki, jeśli nie znajduje się na cooldownie ⇒ może zbierać ładunki w każdym momencie.

Amumu

  • Curse of the Sad Mummy  (R)
    • Cooldown zwiększony ze 130/115/100 sekund do 150/125/100 sekund.

Bard

  • Traveler’s Call  (pasyw)
    • Obrażenia za 5 Świętych Dzwonków zmniejszone z 15 do 12.

Blitzcrank

  • Bazowy pancerz zmniejszony z 40 do 37.

Darius

  • Hemorrhage (pasyw)
    • Obrażenia dla potworów zwiększone z 120% do 175%.

Graves

  • Odporność na magię zwiększona z 30 + 1 na poziom do 32 + 1,25 na poziom.
  • End of the Line (Q)
    • Koszt many zmniejszony z 60/65/70/75/80 do 60.
    • Cooldown zmniejszony z 13/12/11/10/9 sekund do 12/11/19/9/8 sekund.

Kai’Sa

  • Icathian Rain (Q)
    • Przelicznik AP zmniejszony z 0,4 do 0,25.
    • Liczba pocisków po ulepszeniu zwiększona z 10 do 12.
  • Void Seeker (W)
    • Obrażenia zwiększone z 20/45/70/95/120 (+0,6 AP) (+1,5 całkowitego AD) do 30/55/80/105/130 (+0,7 AP) (+1,3 całkowitego AD).
    • Zwrot cooldownu po ulepszeniu zwiększony z 50% do 70%.

Kayn

  • The Darkin Scythe (pasyw)
    • Częstotliwość wypadania orbów zwiększa się w minucie 0/8/12 ⇒ regularny przyrost (ogólnie gracz powinien otrzymywać ok. 3% więcej orbów).
  • Blade’s Reach (W)
    • Spowolnienie zwiększone z 60% do 70%.

Lissandra

  • Ice Shard (Q)
    • Przelicznik AP zwiększony z 0,7 do 0,8.

Mordekaiser

  • Darkness Rise (pasyw)
    • Maksymalne obrażenia dla potworów zwiększone z 25-120 do 28-164.

Neeko

  • Prędkość ataku na poziom zwiększona z 3 do 3,5%.
  • Przelicznik prędkości ataku zwiększony z 0,645 do 0,67.
  • Tangle-Barbs (E)
    • Przelicznik AP zwiększony z 0,4 do 0,6.
  • Pop Blossom (R)
    • Tarcza zwiększona z 50/80/110 (+0,5 AP) do 75/100/125 (+0,75 AP).

Ornn

  • Living Forge (pasyw)
    • Przedmioty z Masterwork
      • Przedmiot dla Ornna – poziom: 12 ⇒ 13.
      • Przedmiot dla sojusznika – poziom: 13, 14, 15, 16 ⇒ 14, 15, 16, 17.
  • Bellow’s Breath (W)
    • Obrażenia Brittle zmniejszone z 12-20,5% maksymalnego HP (skalowanie na poziomach 1-18) do 10-18% maksymalnego HP.

Poppy

  • Hammer Shock (Q)
    • Maksymalne obrażenia dla wrogów niebędących bohaterami zwiększone z 40/60/80/100/120 do 50/80/110/140/170.

Rammus

  • Przelicznik prędkości ataku zmniejszony z 0,656 do 0,625.

Sett

  • Bazowy pancerz zmniejszony z 37 do 33.
  • Bazowa regeneracja HP zmniejszona z 8 do 7.
  • Regeneracja HP na poziom zmniejszona z 0,75 do 0,5.
  • The Show Stopper (R)
    • Czas trwania spowolnienia zmniejszony z 1,5 sekundy do 1 sekundy.

Sivir

  • Boomerang Blade (Q)
    • Obrażenia przy przejściu przez wroga zmienione z 35/55/75/95/115 (+70/80/90/100/110% całkowitego AD) (+50% AP) na 35/50/65/80/95 (+70/85/100/115/130% całkowitego AD) (+50% AP).
  • On the Hunt (R)
    • Minimalna prędkość ruchu zwiększona z 20% do 20/25/30%.

Sona

  • Bazowe AD zwiększone z 45 do 49.
  • AD na poziom zwiększone z 2 do 3.
  • Song of Celerity (E)
    • Bonusowa prędkość ruchu zwiększona z 10/11/12/13/14% do 20% na wszystkich poziomach.

Przedmioty

Blade of the Ruined King

  • Unikalny pasyw – postacie typu melee zadają teraz także obrażenia w wysokości 12% obecnego zdrowia celu.
    • Dotyczy również Might of the Ruined King.

Boots of Swiftness

  • Bonus prędkości ruchu zwiększony z 55 do 60.

Boots of Mobility

  • Koszt zwiększony z 900 do 1000 szt. złota.

Harrowing Crescent

  • Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w zasięgu 2000 jedn. znajduje się sojuszniczy bohater (nawet martwy) (wpływa także na Półksiężycowe Ostrze Harrowing).

Ravenous Hydra

  • Kradzież życia zwiększona z 12% do 18%.
  • Zasięg aktywnego użycia zwiększony z 400 do 450.

Spectral Sickle

  • Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w zasięgu 2000 jedn. znajduje się sojuszniczy bohater (nawet martwy) (wpływa także na Półksiężycowe Ostrze Harrowing).

Spellthief’s Edge

  • Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w zasięgu 2000 jedn. znajduje się sojuszniczy bohater (nawet martwy) (wpływa także na Lodowy Kieł).

Titanic Hydra

  • Unikalny pasyw – Cleave
    • Obrażenia podstawowe zwiększone z [5 + 1% twojego maksymalnego zdrowia] do [5 + 1,5% twojego maksymalnego zdrowia].
    • Rozpryskujące się obrażenia zwiększone z [40 + 2,5% twojego maksymalnego zdrowia] do [40 + 3% twojego maksymalnego zdrowia].

Systemy

Opancerzenie wież

  • Złoto za opancerzenie zwiększone do 160 z 120.
  • Opancerzenie wieży przyjmuje -17% obrażeń od bohaterów walczących na dystans.
  • Odporności za stacki Bulwark za każdego okolicznego przeciwnego bohatera zwiększone do 45 z 35.
  • Opancerzenie i odporność na magię zewnętrznej wieży: 40/80/120/160/200 (przy braku 0-4 płyt) ⇒ 15/50/85/120/155 (przy braku 0-4 płyt).
  • Odporność pawęży: 35 za każdego pobliskiego wrogiego bohatera oprócz pierwszych dwóch ⇒ 45 za każdego pobliskiego wrogiego bohatera oprócz pierwszych dwóch.
  • Opancerzenie i odporność na magię zewnętrznej wieży pop opadnięciu pancerza: 40 (bez zmian).

ARAM

Buffy

  • Akali: +18% zadawanych obrażeń, -12% otrzymywanych obrażeń ⇒ +18% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń.

Nerfy

  • Alistar: brak zmian ⇒ +5% otrzymywanych obrażeń.
  • Yuumi: +5% zadawanych obrażeń ⇒ brak zmian.
  • Zac: +5% zadawanych obrażeń ⇒ brak zmian.

Naprawione błędy

  • E — Rąb i Siecz Renektona nie powoduje już odtworzenia dźwięku trafienia, jeśli umiejętność w nic nie trafiła.
  • Gdy Idealne Wyczucie Czasu zmienia Uruchamianie Stopera w Replikę Stopera, nie zamienia to już przedmiotów miejscami.
  • Czas odnowienia W — Pożarcia Tahm Kencha nie zostaje już skrócony o połowę, gdy sojuszniczy bohater pozostanie w jego paszczy przez cały czas trwania umiejętności, i nie zapewnia już dwukrotnych obrażeń z efektu Biernego — Smakosz.
  • Rakan nie może już gromadzić ładunków Zaklinacza Zaklęć, używając E2 — Tańca Bojowego na sojusznikach, którzy znajdują się poza zasięgiem umiejętności.
  • W Clash imiona Przywoływaczy nie pojawiają się już w złej kolejności podczas fazy sprawdzania.
  • Przytrzymanie kursora na Duszy Oceanicznego Smoka na tablicy wyników nie powoduje już krótkiego zacinania się gry.
  • Ostatnie draśnięcie zgromadzonych obrażeń Tańca Śmierci teraz poprawnie zabija cel, zamiast zostawiać mu 1 PZ.
  • Naprawiono błąd powodujący, że przycisku Usuń nie dało się przełączyć w zakładce Runy na ekranie Kolekcja, przez co gracze nie mogli usuwać większej liczby stron na runy naraz.
  • Podczas przechodzenia na ekran podsumowania rozgrywki imiona Przywoływaczy nie mają już szarego koloru, gdy gracz dalej znajduje się w poczekalni.
  • Przycisk Wskrzeszenia w Narzędziu treningowym działa teraz poprawnie i wskrzesza bohatera.
  • Bohaterowie z Zabójczym Tempem teraz poprawnie gromadzą dodatkową prędkość ataku po zaatakowaniu wrogich bohaterów, nawet jeśli cel chroni tarcza.
  • Użycie W — Czerpania Fiddlesticksa w momencie, gdy Fiora aktywuje W — Ripostę, teraz poprawnie zada obrażenia i uleczy go.
  • Bohaterowie, którzy przeprowadzają ataki podstawowe na wrogów, nie będą mogli już za nimi podążyć w Mgłę wojny.
  • DJ Sona po szybkiej transformacji nie utknie już z hełmem eterycznej postaci.
  • Jeśli Sion przygotuje R — Niepowstrzymaną Rzeź przez 3+ sek., a następnie wbiegnie w innego bohatera, to teraz poprawnie ogłuszy cel na 1,75 sek.