League of Legends r.

Nerfy Yasuo oraz BoTRK-a na PBE!

Kolejna aktualizacja na serwerze testowym PBE! Co tym razem zamierza wprowadzić Riot Games, czyżby dalej brali się za kolejne nerfy postaci? A może tym razem niektóre z nich otrzymają buffy?

PBE a serwer globalny

Na wstępie zaznaczę, że zmiany, o których tu przeczytacie, nie zawsze muszą przejść na serwer globalny (ten, na którym gra każdy z graczy) w tej właśnie formie. Oznacza to, że kilka rzeczy może ulec zmianie.

Bohaterowie

Dr. Mundo

  • Skalowanie AD z poziomem zwiększone z 3,0 na 3,5.

Agonia Ognia [W]

  • Podstawowe obrażenia zadawane co pół sekundy zwiększone z [17,5/25/32,5/40/47,5] na [20/27,5/ 35/42,5/50]

Malphite

Wstrząśnienie Ziemi [E]

  • Skalowanie obrażeń od pancerza zwiększono z 30% na 40%

Sion

Kuźnia dusz [W]

  • Podstawowe obrażenia zadawane przez wybuch tarczy zwiększono z [40/65/90/115/140] na [50/80/110/140/170]

Yasuo

Nawałnica stali [Q]

  • Czas, jaki Yasuo może odczekać przed kolejnym stackowaniem [Q] zmniejszony z 10 sekund na 6 (oznacza to, że musi w ciągu 6 kolejnych sekund po trafieniu [Q] użyć go ponownie, by zebrać kolejny stack lub podbić przeciwnika).

Przedmioty

Anioł Stróż

  • Otrzymuje nową ikonę pasującą do przedmiotów, z których się go składa.
  • Cooldown pasywki zwiększono z 300 sekund do 480.
  • Unikalny NOWY: Czas odnowienia pasywki jest skrócony o 120 sekund za każdym razem, gdy posiadacz zginie bez aktywnej pasywki (czyli np. padliście i włączył się GA, a jak padniecie znów, to wówczas czas odnowienia skróci się o 120 sekund).

Ostrze Zniszczonego Króla

  • Pasywnie: zadawane dodatkowe obrażenia przy trafieniu zmniejszono z 8% na 4%, z tym że postacie walczące wręcz nadal będą zadawać 8% (nerf dla postaci atakujących na zasięg).

Tryby gry

Doom Bots:

  • Od wejścia patcha ten tryb gry będzie pokazywał się w zakładce CO-OP VS AI.
  • Rzadko występuje problem z Wukongiem Botem. Cała gra potrafi się scrashować, więc jeśli zobaczysz napis “Próba ponownego połączenia”, Twoja gra może zostać przedwcześnie zakończona.
  • Póki co jest problem z wyborem postaci, otóż czasem nie można wybrać championów już zalockowanych przez Doom Boty.
  • Galio Bot został wycofany, a także naprawiono część błędów z poprzedniego wydania.

Podsumowanie

Cóż, według mnie Riot ewidentnie chce zwiększyć obrażenia zadawane przez tanków, co mogliśmy zauważyć także przy reworku Rammusa, o którym możecie przeczytać tu: klik!.

Zmiana jest całkiem ciekawa i być może zwiększy pick rate tych postaci. Nadal jednak obawiam się o postacie typu Malphite – są one zwyczajnie nudne. Problem niektórych postaci nie leży w tym, że są słabe, ale oferują po prostu mało. Pamiętacie Warwicka przed reworkiem? Nie miał on nic ciekawego, każda umiejętność była na tyle łatwa, że wymagała jedynie kliknięcia, by ją scastować (czasami na przeciwniku). Obniżając potencjał tzw. BotRK dla postaci zasięgowych, nieco dają odetchnąć postaciom, które dawały popalić tankom, dzięki tej pasywce (Vayne, szatan zwany Teemo). Osobiście uważam, że zmiany są całkiem okej i OTP Siona, Malphite’a, a także Mundo z pewnością się ucieszą, jeśli takowe przejdą.