League of Legends r.

Naprawiono bug związany z samodzielnym minimalizowaniem się gry. Nadal czekamy na naprawę błędu związanego ze spadkami FPS-ów i freezowaniem ekranu wczytywania

Na serwery live wszedł hotfix, który naprawił jeden z uciążliwych błędów. Na kolejne poprawki nadal czekamy...

Samodzielne minimalizowanie się gry

W niektórych przypadkach gra samodzielnie się minimalizowała, gdy używaliśmy niestandardowych przycisków myszy. Riot Scruffy poinformował, że błąd ten został naprawiony w hotfiksie, który trafił już na serwery live.

Spaki FPS-ów

Twórcy gry wiedzą o bugu związanym z nagłymi spadkami FPS-ów. Również jest to błąd (a nie wina własnego sprzętu). Niestety nie wiadomo, kiedy zostanie on naprawiono – wiemy jedynie, że Riot nad tym pracuje.

Freezowanie ekranu wczytywania

Błąd ten doskwiera graczom już od pewnego czasu. Polega na tym, że po etapie lobby gra normalnie przechodzi do ekranu wczytywania. Mecz się jednak nie rozpoczyna – ekran pozostaje czarny (jak na samym początku wczytywania) lub postęp wczytywania zatrzymuje się. Czasami też gracze otrzymują też informację o błędzie, że połączenie z serwerem jest niemożliwe.

W najlepszym wypadku można wyłączyć grę z poziomu menedżera zadań i włączyć ją ponownie, co czasami pozwala na poprawne załadowanie meczu (a czasami można to robić w nieskończoność). W najgorszym – konieczne jest ponowne uruchomienie komputera ze względu na brak możliwości przełączenia okna.

Riot_DarthBatman wyjaśnił, że powodem jest długotrwały błąd typu hazard (ang. race condition; hazard to zmiana sygnału wyjściowego wskutek różnych błędów, przyczynia się do kolejnych błędów), w wyniku czego klient blokował się, kiedy wczytywał się szybciej, niż oczekiwał tego serwer. Możliwe, że jest to konsekwencją pośrednich prac związanych z optymalizacją czasu ładowania z niefortunnym efektem ubocznym w postaci ujawnienia tego blokowania się. Przy takich objawach nigdy nie jest jasne to, czy występuje tylko jeden problem, dlatego Riot będzie kontynuować monitorowanie sytuacji po wdrożeniu poprawki.

W związku z globalnym występowaniem błędu ze strony Riotu Wsparcie gracza w wielu przypadkach ściąga LeaverBustera, jeżeli wynika on właśnie z tego buga.

7 listopada wgrano na serwery live mikropatch, który miał ten problem rozwiązać. Jak się jednak okazuje – nie udało się, gracze wciąż zgłaszają obecność błędu. Tydzień temu twórcy informowali, że wciąż badają i pracują nad poprawką.

Niestety i tym razem nie mamy dobrych wieści – Riot nadal pracuje nad poprawką. Nie znamy daty jej wprowadzenia do gry.