r.

Nerfy nadchodzą wielkimi krokami – czyli Riot o nowych Juggernautach

Krótko mówiąc - "spieprzyliśmy i trzeba szybko naprawiać Skarnera".

Jestem szczęśliwcem. W ciągu kilku ostatnich dni zwyczajnie nie mam czasu na grę w LoL-a i sprawdzenie, czy sytuacja faktycznie jest tak zła, jak słyszę. Niemniej, najwidoczniej sam Riot potwierdza to, że zrobili pewien błąd w przypadku zabaw z reworkami i trzeba to szybko naprawiać. Wszystko zaczęło się od stosunkowo świeżego postu Meddlera:

“Chciałem podzielić się naszymi wstępnymi reakcjami na to, jak radzą sobie reworkowani Juggernauci i dać Wam trochę wglądu w to, co planujemy:

  • Darius: wygląda na to, że jest po troszkę słabszej stronie. Sprawdzamy różne możliwe buffy (najprawdopodobniej skupione na laningu), które udowodniłyby, że mamy rację.
  • Garen: potencjalnie nieco zbyt mocny, ale może okazać się, że jest w dobrym miejscu, jeszcze to ustalamy.
  • Mordekaiser: jeszcze nie możemy go ocenić. Wygląda na to, że jest w całkiem dobrym miejscu, bo widzimy ogólnie równą mieszankę porażek i sukcesów. Sporo osób uczy się, jak grać nim oraz przeciwko niemu na nowo, więc nie można tego tak szybko osądzać.
  • Skarner: o wiele zbyt mocny. Prawdopodobnie otrzyma nerfa w hotfiksie (planujemy go na początek przyszłego tygodnia, bo będzie to najwcześniejsza możliwa okoliczność [pamiętajmy, że w weekend pracy nie ma – dop. n4z]).”

Po oskarżeniu ekipy o wybiórcze traktowanie postaci (brak natychmiastowych zmian Ryze’a, który niszczył każdego oraz Elise, która na poziomie 4 po zmianach zjadała każdego 100-0), Meddler wytłumaczył, skąd decyzja o hotfiksie:

“Biorąc pod uwagę rozmiar patcha 5.16 oraz ryzyko tego, że jeden lub więcej Juggernautów może być zdecydowanie w bardzo złym miejscu, jeśli chodzi o balans (niezależnie, czy chodzi o buff, czy o nerf) przygotowaliśmy zawczasu okienko na hotfix, żebyśmy mogli zareagować na to szybciej niż zazwyczaj.

Jeśli chodzi o Ryze’a, myślę, że mogliśmy zareagować szybciej, kiedy był w stanie rootować przeciwników na stałe. Przypadki takie jak Kass/Veigar, którzy stali się niesamowicie słabi po swoich zmianach, zmusiły nas do stworzenia balansujących hotfixów dla Fiory czy Skarnera w ostatnim czasie. Hotfixy nie są dobrym narzędziem do wprowadzania zwykłych zmian balansowych, ale sprawdzamy, czy są wystarczająco dobre, jeśli jakiś bohater bardzo mocno odstaje z szeregu (w dowolną stronę).”

Pewien użytkownik, zaniepokojony nerfem Skarnera do stopnia, w którym nie da się nim grać (jak już to miało miejsce dawniej), zapytał o to, co Riot zamierza osłabić w jego przypadku. Odpowiedzi po raz kolejny udzielił Meddler:

“To jeszcze nie jest pewne, ale prawdopodobnie rank 1 [W] % oraz obrażenia na [E] są najbardziej prawdopodobne.”

Przy okazji (niezwiązane z samym nerfem): pewien użytkownik podziękował za podzielenie się takimi przemyśleniami z ludźmi. Meddler odpowiedział:

“Zanotowałem to, postaramy się to robić częściej. W większości wypadków jednak przemyślenia »po pierwszym dniu« nie są zbyt wiele warte, więc raczej zrobimy z tego »przemyślenia po tygodniu«.”

A co Wy myślicie na temat balansu obecnego patcha oraz zbliżających się nerfów na Skarnera? Pamiętajcie, by podzielić się z nami Waszymi spostrzeżeniami!

Źródło: forum LoL-a