League of Legends r.

Misje w League nadchodzą! Oficjalne info!

Kolejny wpis z serii /od developera. Tym razem Evan “Revenancer” Humphreys, jeden z twórców gry wypowiada się na temat zamysłu wprowadzenia zadań/misji do LoL-a. Rioter opisuje na czym miałyby mniej-więcej polegać te misję oraz skąd w ogóle narodził się ten pomysł.

Baner misji

Skąd ten pomysł?

W artykule Revenancera czytamy:

Wielu z nas spędziło setki lub nawet tysiące godzin grając w Ligę. Aby po takim czasie gra nas dalej bawiła, nie może ona stanąć w miejscu, czy też stać się monotonna. Jeśli chodzi o rozgrywkę na Summoner’s Rift, wiele rzeczy, które wprowadzamy dodaje nam niezbędnej różnorodności: nowi bohaterowie, częste aktualizacje, itp. (…) Stary klient sprawiał, że wprowadzanie wszelkich eventów bezpośrednio do gry było niepraktyczne i gracze często musieli szukać na różnych stronach, co mogą zdobyć i jak to odblokować. (…) Nowy klient czyni dodawanie takich eventów znacznie łatwiejszym. Co dało nam możliwość dostarczania takich samych celów, jakie możemy spotkać podczas eventów, tylko szybciej, lepiej i częściej. I tak narodziły się misje.

Podstawowe założenia misji

Wiemy, że misje będą oferowały graczom zadania, do wykonania na Summoner’s Rift w zamian za nagrody takie jak unikatowe skiny, ikony przywoływacza oraz łupy. Jednak ponieważ jest to coś nowego w Lidze, nie wiadomo, jak to będzie dokładnie wyglądało w przyszłości. Dlatego też Riot wyznaczył sobie pewne zasady oddzielające dobre misje od tych złych.

Zasada nr. 1: Misje nie będą powodowały trollowania gier.

  • Misje nie mogą zachęcać graczy do celowego przegrywania gry lub grania niestandardowo (AD Anivia, Tank Miss Fortune, itp.). Jednak są przewidywane pewne wyjątki w przypadku, gdy cała drużyna będzie wykonywała to samo zadanie.
  • Przykład dobrej misji: Wygraj 3 gry z minimum 10 zabójstwami/asystami.
  • Przykład złej misji: Wygraj grę, grając Lux z minimum 300 AD.

Zasada nr. 2: Misje będą wymagały od Was pewnych zdolności, a nie waszej cierpliwości.

  • Nie każda misja będzie łatwa do wykonania w jeden dzień. Jednak żadna misja nie będzie wymuszała na Was farmienia gier jednym bohaterem bez końca.
  • Przykład dobrej misji: Wygraj 3 gry jako Leona uzyskując ocenę A lub wyższą.
  • Przykład złej misji: Zagraj 100 gier jako Leona.

 

W końcu głównym założeniem misji ma być dobra zabawa i satysfakcja z wykonanego zadania, a nie spędzanie całych dni/tygodni na graniu tym samym bohaterem, aby tylko zaliczyć misję.

misje w lolu

Czy LoL będzie w przyszłości polegał tylko na wykonywaniu misji? Raczej nie, to nie jest gra RPG, aby tylko odbierać kolejne zadania i je wykonywać. Należy pamiętać, że League of Legends z założenia jest dynamiczną grą typu MOBA bazującą na systemie PVP, więc misje będą raczej tylko swego rodzaju urozmaiceniem, aby gra nie stała się nudna, czy też monotonna. Powinniśmy mieć również na uwadze fakt, że system misji jest obecnie jedynie koncepcją, a Riot będzie go powoli tworzył od podstaw, więc pewnie trochę to potrwa i wiele się jeszcze zmieni. Jednak moim zdaniem będzie to bardzo ciekawa odskocznia od szarej codzienności gier rankingowych, czy też zwykłej gry. A co Wy o tym sądzicie?