r.

Kupione zwycięstwa #2

Tak jak poprzednio, przypomnę Wam, jakie przedmioty mogą pomóc wygrać na linii lub nawet całą grę. Pamiętajcie, że prawie wszystko może zostać skontrowane!

Zobacz też:

Hexdrinker

3155

Hexdrinker – zapomniany przedmiot, prawie nieużywany. Niektórzy uważają go za bezużyteczny, lecz tak naprawdę może uratować Wam życie i pozwolić na wygranie ważnej walki drużynowej, a co za tym idzie – gry. Co kontruje? Każdego bohatera z burstem magicznym.

  • [R] Karthusa – z tym itemem nie ma szans, byś umarł – no chyba że jest na cd;
  • [R] Rumble’a – ulti Rumble’a zadaje obrażenia w czasie, na dodatek często buduje on Liandry, przez co Twoje życie topi się szybciej niż stalowe belki – Hexdrinker pozwoli Ci przeżyć;
  • [R] Veigara – jego ult zadaje niesamowite obrażenia, prawie natychmiastowo umieracie – chyba że macie Hexdrinkera;
  • Combo Annie – Flash, Tibbers z dodatkiem [Q], [W] i stuna – brzmi jak przepis na śmierć – niestety dla tej Annie, kupiłeś HD;
  • [R] i [E] Teemo – jego ult i trucizna znane są z dobijania przeciwników, jeśli jednak posiadacie Hexdrinkera, nie umrzecie podczas walki z tym pomiotem Szatana;
  • Combo Fizz – samo [Q] zadaje 400 dmg podczas ulta – dzięki HD obrażenia z przynajmniej jednej umiejętności zostaną wchłonięte, a Wy przeżyjecie;
  • [Q], [W], [E] Cassiopeii;
  • [R] Mordekaisera – jego ult zadaje obrażenia magiczne – dzięki HD nie zginiecie i nie zaczniecie pomagać przeciwnej drużynie;
  • [Q], [E], [R] Viktora – każda z tych umiejętności powoduje strasznie duży burst – dzięki HD zmniejszycie go przynajmniej trochę;
  • [Pasywka] Branda – powolna śmierć w płomieniach – niezbyt miła dla osób, które nie kupiły Hexdrinkera;
  • [Q] Singeda – trucizna to jego główne źródło obrażeń – dzięki HD będziesz mógł albo przeżyć, albo go trochę dłużej gonić;
  • [R] Syndry – mało kto wie od razu, ile obrażeń zada ulti Syndry – przez to, a raczej dzięki temu, przeciwna Syndra uważa, że zada Wam wystarczająco dużo obrażeń, by Was zabić; na szczęście macie Hexdrinkera.

Tygiel Mikaela

images

Gorsza wersja QS, lecz dalej niezwykle potężna, bo możecie jej użyć na sojuszniku. Zwykle budowana na supporty, gdy przeciwnicy mają mocny potencjał engagu. Ten przedmiot pomoże Wam i Waszemu ADC przetrwać oraz uczyni część umiejętności przeciwników bezużytecznymi. W trakcie których z nich najlepiej go użyć?

  • [E] Shena – Shena uważa się za dobrze zbalansowaną postać, jego [E] jednak jest OP – gdy złapie wrogiego ADC, zwykle kończy się to śmiercią marksmana – wtedy przydaje się Mikael;
  • [E] Rammusa – taka sama sytuacja, jak z Shenem – czekajcie, gdy Rammus użyje taunta i wtedy pomóżcie sojusznikowi;
  • [W] Nasusa – nie ma nic gorszego od jego slowa, możecie przez niego przegrać TF – właśnie wtedy najlepiej użyć tego przedmiotu;
  • [Q] i [R] Leony – całe jej combo zadaje mnóstwo obrażeń i na dodatek ogłusza, a dzięki Mikaelowi trochę tych obrażeń wyleczysz i zdejmiesz ogłuszenie;
  • [R] Warwicka – nie dość że uwolnicie sojusznika, to jeszcze przywrócicie mu trochę HP;
  • [E] Talona – nie ma nic gorszego niż śmierć od asasyna, dobrze jednak, że posiadacie ten itemek; jeśli macie dobry refleks, to z pewnością uratujecie swojego sojusznika;
  • [Q] Morgany – w late game, jeżeli dostaniesz z tego [Q], to już nie żyjesz no… chyba że masz Tygiel;
  • [Q] Fiddlesticka – ile razy nie mogliście nawet podejść do tego stracha na wróble, bo cały czas Was straszył? Teraz już będziecie mogli mu przyłożyć, aż żywica popłynie;
  • [E] Veigara – tak samo, jak z [Q] Morgany – jeżeli Cię trafi, nie masz szans na przeżycie ale dzięki Tygielowi będziecie mogli uciec przed jego combosem;
  • [W] Twisted Fate’a – bardzo łatwe do rzucenia ogłuszenie sprawi, że HP Twojego sojusznika może spaść prawie od razu do zera, jeżeli mu nie pomożesz – nie możesz zablokować kart, lecz możesz go uratować, kupując Tygiel;
  • [W] Riven – no co? Wszystko, co sprawi, że Riven będzie chociaż trochę słabsza, to dobry zakup;
  • [E] Irelii – nieważne, czy macie więcej zdrowia, czy mniej – Tygiel uratuje wam tyłek;
  • Świetny jest na każdego innego bohatera z ogłuszeniami/unieruchomieniami/przestraszeniami/prowokacjami/uciszeniami/spowolnieniami. Jeżeli przeciwny zespół ma ciężkie CC, to Tygiel Mikaela może zapewnić Wam zwycięstwo.

 

Klepsydra Zhonyi

nm

Najlepszy item dla bohaterów AP. Nie dość, że daje dużą ilość AP, to jeszcze może Cię ochronić przed wszystkim. Dosłownie… wszystkim. Oto lista tylko superumiejętności, które po użyciu Zhonyi stają się nic niewarte:

  • [R] Zeda – musicie odczekać kilka sekund, nim włączycie Zhonyę – dzięki temu jego ult w ogóle nie zada Wam obrażeń;
  • [R] Vladimira – biedny wampirek – jego ult w tych czasach jest naprawdę łatwy do skontrowania – czekajcie, aż to krwiste kółko na Waszej postaci zacznie mrugać i wtedy użyjcie klepsydry;
  • [R] Fizza – jeśli macie dobry refleks, rekin Was nie trafi i po prostu przeleci dalej;
  • [R] Nautiliusa – przed tym, jak Was dosięgnie ta fala, możecie użyć Zhonyi i będziecie bezpieczni;
  • [R] Branda – gdy użyjecie klepsydry, jego ult nie bedzie miał się gdzie podziać i po prostu zatrzyma się w powietrzu przed Wami;
  • [R] Karthus – tak samo, jak z Zedem i Vladimirem – musicie odczekać trochę i wtedy użyjcie przedmiotu;
  • [R] Syndry – piłeczki będą się odbijać od złotego posągu. Super, co nie?
  • [R] Varusa – jego macka przeleci przez Was;
  • [R] Vi – nasza kochana pani aspirant zacznie lecieć do Was, ale nie zdążyWas podrzucić, jeżeli w trakcie jej lotu użyjecie klepsydry;
  • [R] Caitlyn – zaczekajcie, aż zobaczycie lecący pocisk – inaczej Cait będzie miała 5 sekundowy cd i znowu będzie mogła Was oznaczyć;
  • [R] Ziggsa – nie ma to jak przetrwać nuke’a w złotej lodówce. You mad, Indiana?

Chciałem dodać jeszcze GA, lecz jest on dobry tylko na asasynów i ciężko nazwać to kontrowaniem, bo po upływie tych paru sekund reszta przeciwnego zespołu do Was dobiegnie i wykończy. Dlatego skończę już ten artykuł. Co lubicie kupować, jeżeli przeciwny zespół daje Wam w kość? Jaki itemek uważacie za mocny i dający możliwość wygranej?