r.

Kupione zwycięstwa #1

Niedawno na Reddicie rozgorzała dyskusja o bezużyteczności jednej z umiejętności Akali po zakupie Pinka. No cóż... Istnieje wiele sposobów na kontrowanie, a najłatwiejszym z nich jest kupowanie przedmiotów. Oto kilka z nich, które pomogą Ci wygrać na linii/w grze!

Wielu graczy zapomina, bądź nie wie, że pewien przedmiot mógłby pomóc im z uciążliwymi umiejętnościami przeciwnika. Pozwólcie, że je Wam przypomnę.

Pink Ward

Vision_Ward_item

Mały, łatwy do zniszczenia, drogi na początku gry – jednak nasz najlepszy przyjaciel. Pamiętajcie, że możecie go zdobyć, ulepszając żółtego trinketa. Często jest to lepszy wybór od kupowania czerwonego sweepera. Oto lista tego, co potrafi skontrować:

  • [Q] Twitcha – szczurek jest widzialny;
  • [R] Rengara – kotek jest widzialny, lecz jeśli go zobaczysz, da Ci to tylko sekundę na reakcję, bo zasięg ulta Rengara jest tylko trochę mniejszy od zasięgu widzenia Pinka;
  • [Q] i [W] Shaco – Shaco się teleportuje, lecz dalej go widzimy; jego pułapki są widzialne, ale nadal można je uruchomić, podchodząc do nich;
  • [R] i [Pasywka] Teemo – grzyby są widzialne, diabeł również;
  • [R] Vayne – wiele razy widzieliśmy plejsy, gdy Vayne zdobywała pentakilla dzięki niewidzialności, bądź zdołała uciec; dzięki temu wardowi przynajmniej Was nie zaskoczy;
  • [W] Akali – Akali jest widoczna, lecz pamiętaj, że dalej dostaje buffa do szybkości, a Wy zostajecie spowolnieni;
  • Pasywka Evelynn – Evelynn wraz z Teemo mogą pozostać niewidzialni przez całą grę, no chyba że kupicie pinka – dzięki temu żaden gank Wam nie będzie straszny;
  • [R] Kha’Zix’a – robaczek może i na krótko staje się niewidzialny, ale te sekundy mogą zmienić przebieg walki;
  • Pasywka LeBlanc – tak, pasywka zapewnia jej niewidzialność na 1 sekundę – przez to wiele razy możecie się pomylić co do klona;
  • [R] Talona – tak samo jak z Rengarem – możecie go zobaczyć, lecz on dalej może skoczyć na Waszego ADC;
  • [W] Wukonga – robi Wam małpie sztuczki i podstawia Wam kukłę, w którą uderzacie wszystkim? Kupcie pinka i już po figlach;
  • Ujawnia wardy przeciwnika.

 

Oracle’s Lens

Oracle's_Lens_item

Nie dość, że daje nam Prawdziwe Widzenie, dzięki któremu możemy dostrzec niewidzialne przedmioty, jakbyśmy byli chodzącym pinkiem, ale również wyłącza pułapki. Pomimo tego, że widzicie jakąś pułapkę, nie oznacza od razu, że możecie ją zniszczyć, nie uaktywniając jej.  Zapewnia nam to dopiero Oracle’s Lens. Niestety, możemy go dostać dopiero od poziomu 9. Oto lista, co może skontrować:

  • Wszystkie niewidzialne umiejętności – jak z Pinkiem;
  • Wyłącza i ujawnia ukryte wardy – nie działa na pink; musisz wejść w krzaki, by zobaczyć, czy nie ma w nim Pinka – pozwala to na lepsze gankowanie, bo wardy, na których użyto wcześniej Oracle’s Lens, zapewniają “złą” wizję; dżungler może przejść koło takiego warda i przeciwnicy go nie zobaczą, chyba że zacznie go uderzać;
  • [R] Teemo – często, gdy chcemy zniszczyć grzyba Teemo, ten się uaktywnia – nie stałoby się to po użyciu Oracle’s Lens.

Quicksilver Sash

Quicksilver_Sash_item

Według mnie, jeden z najbardziej OP przedmiotów w grze. Jest bardzo tani w stosunku do jego przydatności. Użyty dobrze pozwala Wam usunąć ulty przeciwników na całą grę. Co takiego kontruje?

  • Każde spowolnienie (np. [W] Nasusa), uciszenie (np. [Q] Garena), podrzucenie (np. [R] Wukonga), ogłuszenie (np. [R] Leony), debuff (np. Red), czar Przywoływacza (np. Ignite), truciznę (np. [E] Teemo; pamiętajcie jednak, że nadal można Was otruć po użyciu QS), root (np. [W] Ryze’a), snear (np. [E] Zyry);
  • [R] Vladimira – QS kompletnie wyłącza jego ult z gry – nie może zadać Ci obrażeń w early/mid game, bo cd na QS jest krótszy od cd na jego ulcie; zawsze kupuję ten przedmiot, gdy gram przeciwko Vladimirowi;
  • [R] Zeda – pamiętajcie, że QS sprawi, że jego ult nie zada Wam podwójnych obrażeń – ale wcześniej i tak może Was zabić na combo;
  • [R] Fizza – pozbywacie się tylko pasywki, a rekin wyskakuje tam, gdzie użyliście QS;
  • [R] Twisted Fate’a – TF nie będzie mógł Was widzieć – tak jest z każdym objawieniem położonym na Was;
  • [R] i [W] Warwicka – WW przestaje ultować, ale i tak już do Was doskoczył; przestaje również węszyć za Wami, lecz do czasu, aż W się odnowi;
  • [R] Mordekaisera – nie staniecie się duchem! Yeeey!
  • [R] Malzahara – zatrzymuje od razu jego ulta;
  • [R] Nocturne’a – usuwa tylko ograniczenie widzenia – dalej może do Was doskoczyć;
  • [R] Poppy – już nie zadaje Ci dodatkowych obrażeń;
  • [R] Urgota – nie zamienicie się miejscami;
  • [Q] Zileana – usuwacie bombki;
  • [E] Kalisty – wszystkie włócznie znikają.

Jak na razie, to już wszystko. Jeśli popełniłem jakiś błąd, coś tak naprawdę nie kontruje jakiejś umiejętności lub po prostu chcecie coś dodać do wyżej wymienionych przedmiotów – piszcie w komentarzach!