r.

Krótka lista wszystkich 22 kombinacji umiejętności Apheliosa (17 Q i 5 R)

Calibrum, Severum, Gravitum, Infernum i Crescendum - każda z broni to inne interakcje.

Interfejs Apheliosa

HUD Apheliosa (i tylko jego!) będzie różnił się od innych postaci ze względu na złożoność bohatera. W końcu ma 22 różne kombinacje umiejętności!

Aphelios ma funkcjonalne umiejętności na Q, W i R. Bohater zwyczajnie nie posiada żadnej zdolności na [E] – mainujący go gracze mogą sobie zbindować przedmiot aktywowany z np. 1 slota, by zawsze mieć go pod ręką.

Bohater nie może wybierać sobie samemu następnej broni. W tym samym czasie może korzystać z dwóch – głównej i drugorzędnej. Zamienia się między nimi za pomocą [W]. Aby zyskać kolejną broń, musi wyczerpać amunicję jednej z nich. Zużyta broń wchodzi na sam koniec kolejki. X Y Z ⇒ Y Z X Z X Y X Y Z. Posiada 5 broni, choć jeden ze wczesnych konceptów jego projektanta zakładał 25 różnych broni, co przełożyłoby się na jakieś 600 Q. Ale spokojnie – ostateczna wersja zakłada tylko 5 broni.

Znaczenie numeracji na grafice poniżej:

  1.  Opisy umiejętności.
  2.  Ikonka głównej broni, ilość pozostałej amunicji (max 50).
  3.  Umiejętność Q.
  4.  Ikonka drugorzędnej broni. [W] służy do zamiany głównej broni z bronią drugorzędną.
  5.  Ikonka następnej broni.
  6.  Umiejętność R.

Wszystkie (kombinacje) umiejętności Apheliosa

[Q]

Przykład: [Q] [Broń główna]: [nazwa umiejętności]

  • [broń drugorzędna]: [efekt umiejętności]

Bronie główne wykorzystują bronie drugorzędne (chyba że napisano inaczej). Każde [Q] mają własny cooldown.

Nazwy broni i krótki opis

  • Calibrum, karabin – poke/harass, dodatkowy zasięg broni (służy do nękania przeciwników atakami podstawowymi),
  • Severum, pistolet – lifesteal,
  • Gravitum, armata – spowolnienie, unieruchomienie,
  • Infernum, miotacz płomieni – AoE (obrażenia obszarowe),
  • Crescendum, chakram (bumerang) – niski zasięg, duże obrażenia; działa podobnie jak [Q] Gnara.

[Q] Calibrum: Moonshot

  • Wystrzeliwuje i zadaje obrażenia oraz oznacza przeciwnika, następnie nakłada efekt z broni drugorzędnej.
    • z Severum: ulecza się (lifesteal).
    • z Gravitum: spowalnia przeciwnika.
    • z Infernum: po trafieniu tworzy za celem stożek zadający obrażenia obszarowe.
    • z Crescendum: wystrzeliwuje Crescendum (bumerang).

[Q] Severum: Onslaught

  • Gwałtownie strzela z głównej i drugiej broni. Zadaje mniej obrażeń niż standardowe AA.
    • z Calibrum: oznacza przeciwnika.
    • z Gravitum: spowalnia przeciwnika.
    • z Infernum: po trafieniu tworzy za celem stożek zadający obrażenia obszarowe.
    • z Crescendum: wystrzeliwuje Crescendum (bumerang).

​[Q] Gravitum: Eclipse

  • Rootuje (unieruchamia) wszystkich przeciwników objętych spowolnieniem z Gravitum. Nie może korzystać z drugiej broni.

[Q] Infernum: Duskwave

  • Wystrzeliwuje falę płomieni, następnie nakłada efekt z broni drugorzędnej.
    • z Calibrum: oznacza przeciwnika.
    • z Severum: uzdrawia się (lifesteal).
    • z Gravitum: spowalnia przeciwników.
    • z Crescendum: wystrzeliwuje Crescendum (bumerang).

​[Q] Crescendum: Sentry

  • Tworzy wieżyczkę, która…
    • z Calibrum: oznacza przeciwnika.
    • z Severum: uzdrawia Cię (lifesteal).
    • z Gravitum: spowalnia wrogów.
    • z Infernum: po trafieniu tworzy za celem stożek zadający obrażenia obszarowe.

[R]

[R] Moonlight Vigil

  • Rzuca bombę księżycową, która eksploduje po trafieniu pierwszego przeciwnika, zadając obrażenia obszarowe. Następnie…
    • z Calibrum: oznacza przeciwników.
    • z Severum: zapewnia stały poziom leczenia.
    • z Infernum: tworzy okręgi z AoE.
    • z Crescendum: jeżeli trafi mniej, niż trzech przeciwników, ciosy będą zwiększać podstawowe obrażenia Crescendum.