r.

Koreańska AMA z RiotSolcrushed

Pojawił się ciekawy wywiad z Solcrushed, który zajmuje się aktualizacjami do championów, a obecnie pracuje nad reworkiem poppy. Ma też wiele do powiedzenia w innych interesujących nas kwestiach takich jak jungla czy nowy bohater! Dostaniecie tez odpowiedź na odwieczne pytanie: Cycki czy Dupa.

Q: Powiedz mi coś na temat reworku Poppy

Solcrushed: Wolelibyśmy widzieć ją jako tanka niż assasyna którym jest teraz. Próbujemy przekształcić ją w zadziornego yordla który rozdaje ciosy młotem i tarczą.

Q: Kiedy możemy się spodziewać nowego championa?

Solcrushed: Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinniście go zobaczyć w najbliższej przyszłości. (O nowym championie pisaliśmy już TUTAJ i TU )

Q: Visual update Irelii?

Solcrushed: Myślę że będziecie musieli jeszcze na to chwilę poczekać.

Q: Agresywni junglerzy (leśne dziadki)  dominują w obecnej mecie, jakieś rozwiązanie tego problemu?

Solcrushed: Departament zajmujący się systemem gry właśnie się temu przygląda. Osobiście uważam że nawet gdyby przywrócić jungle do sezonu 2, nadal była by zdominowana przez agresywnych junglerów. Zostało to już wiele razy udowodnione przez najlepsze pro teamy, że wczesne akcje z udziałem leśnych dziadków mają kluczowe znaczenie dla wyniku gry. Dlatego myślę że potrzebna jest zmiana dla fundamentalnych podstaw jungli a nie jej poziomu trudności.

Q: Co myślisz o wzroście ceny za item dla lasu? Niektórzy junglerzy bez leczącego skilla są często zmuszeni często wracać do bazy lub umierają, zabici przez potwory.

Solcrushed: Obecnie jeden z naszych teamów przygląda się temu problemowi, możliwe że wprowadzą zmiany które pozwolą słabszym junglerom łatwiej czyścić campy w na początku gry.

Q: Co jest najważniejszym powodem do buffa/nerfa championa?

Solcrushed: Jest wiele składowych które prowadzą do nerfa/buffa, ale główne z nich to:

  • Champion ma dziwnie wysoki/niski poziom zwycięstw bez konkretnej przyczyny.
  • Kiedy zorientujemy się że projekt championa jest wadliwy.
  • Kiedy champion dominuje nadmiernie w profesjonalnych rozgrywkach.

Q: Quinn nie sprawdza się zbyt dobrze w roli strzelca, co sądzisz na ten temat? Tak samo mam nadzieję że nie przemienicie Tarica w trudnego championa jakim jest obecnie Soraka.

Solcrushed: Quinn została zaprojektowana żeby być postacią od “zadań specjalnych” a nie po prostu dobrym strzelcem, jednak uważamy że nie sprawdza się tak jak powinna w swojej roli i przydał by się jej buff. Kiedy robimy remake “łatwym” bohaterów, staramy się zachowywać ich trudność.

Q: Czy video o amumu ma jakiś sekretny przekaz?

Solcrushed: Jedną z fajnych rzeczy które wynikają z pracy w Riocie jest to, że mamy dużą wolność artystyczną i nie zawsze nasza praca musi mieć podwójne dno.

Q: Czy możecie przywrócić toplane do stanu w którym była strefą niekończącej się bijatyki?

Solcrushed: To jest sprawa co do której nie zgadzają się nawet developerzy. Osobiście uważam że efektywność teleportu powinna zostać znerfiona ale pewne fundamentalne problemy z topem zostały dzięki tej umiejętności rozwiązane. Myślę że przez to team od Systemu gry jest tak ostrożny.

Q; Poziom zwycięstw Tristany spadł dosyć znacząco po jej reworku, czy macie dla niej zaplanowane buffy? Również, co myślisz o Miss Fortune?

Solcrushed: Myślę że musimy trochę zaczekać zanim zrobimy jakiekolwiek zmiany dla Tristany. MF ma unikalny projekt a jej winrate nie jest zły, dlatego nie sądzę aby otrzymała jakiekolwiek zmiany w najbliższej przyszłości.

Q: Czy naprawdę sądzisz że Poppy potrzebuje zmiany całego zestawu umiejętności?

Solcrushed: Jej zestaw umiejętności sprawia że jest championem który NIGDY nie powinien się wyfarmić. Jeżeli stanie się popularna po VU, będziemy musieli zapewne ją nieco znefrić. Rework na poziomie tego który zaimplementowaliśmy Sionowi jest dla niej planowany.

Q: MORDE???

Solcrushed: Nasz kochany stalowy rycerz dostanie buffy, jednak na sam rework będziecie musieli trochę poczekać. Myślimy że Morde potrzebuje ogromnych zmian żeby rozwiązać jego problemy.

Q: Jak myślisz, który skill reprezentuje Poppy?

Solcrushed: Uważam że to E, malutki yordl który wbija ogromnych przeciwników w ścianę sprawia że jest atrakcyjna.

Q: Wygląda na to że Riot próbuje zmienić wszystkich championów tak aby wymagały wyższego poziomu umiejętności aby nimi grać (Zilean, Tristana)

Solcrushed: Myślę że te zmiany zostały wprowadzone ponieważ przez lata nasi graczy podnieśli znacząco swój poziom.

Q: Czy Gragas dostanie jeszcze buffa?

Solcrushed: Myślę że jeszcze parę dostanie.

Q: Czy jesteś zadowolony z remaku Viktora?

Solcrushed: Jestem rozczarowany że nie mieliśmy szansy zmienić jego ulta, gdybyśmy mieli nieco więcej czasu na pewno otrzymało by zmiany.

Q: Czy zamierzacie wprowadzić zmiany do przedmiotu “złodziej esencji” (essence reaver)? Wypuściliście go jako przedmiot dla ADC ale jest bezużyteczny.

Solcrushed: Złodziej esencji został zaprojektowany , do tworzenia szalonych zestawów przedmiotów, które wymykają się z mety, więc myślę że wszystko z nim jest okej.

Q: ALE CO Z SOTD? (sword of the divine)

Solcrushed: Stwierdziliśmy że ten przedmiot negatywnie wpływa na balans gry więc go usunęliśmy.

Q: Wygląda na to że powoli zamieniacie wszystkie skille które do tej pory były “wskaż i kliknij” na skillshoty, czy stanie się to ze wszystkimi umiejętnościami w grze?

Solcrushed: Są pewne sytuacje kiedy chcemy aby skille były łatwe i można było na nich polegać, więc nie.

Q: Jak wygląda w tym momencie remake Ryze?

Solcrushed: Staramy się zachować jego główny koncept (Tankowny, spammujący umiejętnościami, o średnim zasięgu)

Q: Cycki czy dupa?

Solcrushed: Cycki

Q: Co Riot myśli o Quinn?

Solcrushed: Została zaprojektowana jako typ partyzanta wojownika dalekiego zasięgu. Jako ADC ma możliwość zapewnienia sobie sama wszystkiego czego potrzebuje.

Q: Czy macie jakieś plany aby zmienić system przyzywania?

Solcrushed: Czujemy że nowy interfejs użytkownika jest potrzebny, jednak mamy zbyt wiele innych priorytetowych spraw, więc ciężko powiedzieć kiedy zostanie wprowadzony.

Q; Czy uważasz że Fiddle w roli supporta jest zbyt znerfiony? Czy to dlatego, że dobrze sobie radził na profesjonalnej scenie?

Solcrushed: Zmieniliśmy Q i E Fiddla ponieważ jego projekt był wadliwy, nie było dla niego żadnej realnej kontry.

Q; Jest wiele możliwości aby kontrować AD championów, jednak jest jest bardzo ograniczony wybór przeciwko AP, czy zostanie to zmienione w najbliższej przyszłości?

Solcrushed: Czujemy że musimy zrobić przedmiot który kontruje AP championów, zasugerowałem to do teamu zajmującego się systemem gry i byli nastawieni pozytywnie do tego pomysłu.

Q: Jakiekolwiek wiadomości na temat remaku Gangplanka?

Solcrushed: Jest na bardzo wczesnym poziomie więc nie mogę nic więcej na ten temat powiedzieć.

Q:  Nad iloma postaciami aktualnie pracujecie?

Solcrushed: 4

Q: E Garena ma krytyczną składową dodaną do niego, czy nie możecie tego usunąć i po prostu dodać mu więcej obrażeń?

Solcrusched: Obrażenia krytyczne są starą mechaniką, jeżeli Garen otrzyma zmiany, na pewno będzie to jedna z pierwszych. Skoro Garenowi ciężko jest uderzać przeciwników od tyłu, chcemy aby robił wystarczająco obrażeń championom stojącym w pierwszych szeregach.

Q: Powiedziałeś że jesteście w 90% gotowi z reworkiem Dariusa, ale nie widziałem żadnych zmian z tym związanych, co się z nim dzieje?

Solcrushed: Natrafiliśmy na poważny problem związany z tym remakiem dlatego zatrzymaliśmy na razie ten projekt.

Q: Czy Twisted Fate doczeka się remaku?

Solcruched: Nie sądzę aby TF potrzebował zmian. Jedyny skill jaki mógłby sie doczekac zmian to E.

Q: Czy mechanika ulta Poppy zostanie zmieniona?

Solcrushed: Nie

Q: Chciałbym wiedzieć dlaczego penetracja stała się bazowym statem a nie drugorzędnym.

Solcrushed: Penetracja odgrywa główną rolę w balansie gry więc ciężko wprowadzić do niej jakiekolwiek zmiany. Lecz jeżeli bym robił inną grę, zrobił bym z penetracji dodatkowy stat.

Q: Czy kiedy aplikujesz do Riotu twoja dywizja brana jest pod uwagę?

Solcrushed: Jeżeli pracujesz dla Testerów gry lub “live balance team” to tak.

Q: Jakiekoliwek reworki VU planowane dla Swaina?

Solcrushed: Żadne w tym momencie, ale chciałbym wprowadzić do niego pewne zmiany.

Q: Czy uważasz że tankowni bohaterowie są w dobrym stanie?

Solcrushed: Myślę że tanki nie sprawdzają się obecnie zbyt dobrze, ponieważ nie radzą sobie z zorientowanymi na dive inicjatorów, którzy łatwo mogą pokonać czystego tanka.

Q; Co sądzisz o Riven? Czy uważasz że jej “auto-cancel” musi zostać usunięty?

Solcrushed: Myślę że anulowanie animacji auto ataku Rivn sprawia że gracze odczuwają, że nadal wymaga ona umiejętności. Jest okej.

Q: Co sądzisz o Elixirach?

Solcrushed: Chcemy aby Elixiry były “decydującymi o grze” przedmiotami, ale nie są aż tak eksploatowane co nas nieco rozczarowało.