r.

Kompozycja z Aurelion Solem. Jaki skład wybrać?

Aurelion jaki jest, każdy widzi. Czy wiemy jednak jak budować swój skład, aby wykorzystać jego potencjał? Zbudujmy team composition, tak by wykorzystać zalety gwiezdnego smoka i jednocześnie zasłonić jego wady.

To już ostatni tekst z serii Aurelion Sol – poradnik

Jeżeli przeoczyłeś/-aś poprzednie artykuły a zaciekawi Cię ten to zachęcam do powrotu do nich.

Co oferuje Aurelion Sol i czego mu brakuje

Co zapewnia Aurelion Sol?

  • Ciągłe obrażenia z częstego [Q] oraz gwiazd z pasywu i [W]
  • Obszarowy stun (ogłuszenie) dzięki swojemu [Q][R]
  • Perma slow dzięki obowiązkowym Rylai’s Crystal Scepter (Kryształowym Kosturze Rylai) w buildzie i swoim trzem orbitującym gwiazdom
  • Względną wytrzymałość
  • Szybkie roamowanie i counter gankowanie dzięki swojemu [E]
  • Oferuje dobry siege
  • Wave clear (czyszczenie fali z minionów)

Jakie są wady Aurelion Sola?

  • Bardzo powolny jeśli nie ma zebranych ładunków na [E]
  • Bardzo słabo radzi sobie na asasynów i postacie z dashem 
  • Mimo specyficznego buildu nie jest w 100% tankiem
  • Brak twardej, pewnej inicjacji walk
  • Brak poke
  • Nie jest mocny na linii

Czego nam brakuje?

Jeśli popatrzymy na listę plusów Aureliona to można uznać, że posiada on wiele zalet. Jednakże, w żadnej z nich nie jest wyróżniającą się postacią na tle innych bohaterów z podobnymi umiejętnościami. Jego główne zadanie to tworzenie zamieszania w trakcie teamfightów, stanowienie przeszkody, którą trzeba się zająć. Ciągłe obrażenia z [W] oraz spowalnianie przeciwników powoduje, że Aurelion Sol staję się niczym ściana, którą.

Analizując to wszytko można stwierdzić niestety, że brakuje wszystkiego po trochu. Brakuje tanków, więcej crowd control (efekt kontroli tłumu) oraz obrażeń. Patrząc na mechanikę jaką posiada Aurelion, budujemy teamfight comp z mocnym engage. Nie chcemy poke’ować przeciwników ani starać się grać pod splitpush. Chcemy walczyć 5vs5.

Jak powinna wyglądać nasza kompozycja?

Zauważcie, że we wszystkich przypadkach wybrałem junglera, który dobrze gankuje już od początku gry. Dzięki temu możemy zabezpieczyć nasze linie, wywierać presję na przeciwnej drużynie, dbać o wizję dla swoich sojuszników. Zadaniem junglera w tych składach jest doprowadzić swój zespół do walk 5vs5 bezpiecznie, nie przegrać tej gry przed okresem grupowania się.

Natomiast jeśli grasz na linii to zidentyfikuj swój cel w tej grze. Twój zespół ma mocne teamfighty. Nie musisz wygrać linii, żeby być użytecznym. Jeśli uda Ci się uzyskać przewagę na linii to wspaniale, ale nie próbuj jej pozyskać grając zbyt agresywnie, bez wizji, bez zabezpieczenia ze strony junglera.

Dodatkowo warto wybrać dobry botlane, czyli dwie postacie które się wzajemnie uzupełniają i potrafią uwypuklić swoje dobre strony.

Układ postaci: top, jungle, mid, adc, support

Kompozycja nr 1

Malphite_OBElise_OBAurelionSol_OBMissFortune_OBAlistar_OB

Twarde CC na rozpoczęcie teamfightu. Zacząć może Alistar i Malphite. Ale jeśli Elise uda się trafić swoim kokonem, to te dwa tanki stanowią idealny follow. Slow Aureliona z Rylai idealnie nadaje się dla Miss Fortune i jej ulta. Kompozycja na AOE combo ale pozwalająca także na długie teamfighty, jeśli zawodnicy odpowiednio będą używać swojego CC po kolei a nie zużywając wszystko naraz. Jeśli chodzi o laning phase to Alistar świetnie sprawdza się na linii z MF, lecząc ją, blokując obrażenia oraz posiada dużo CC, co pomaga jej dobrze użyć swojego ulta.

Kompozycja nr 2

AurelionSol_OBJarvanIV_OBstreszczenie historii AzirLucian_OBBraum_OB

Ten skład przykłada uwagę do długich teamfightów, rozciągniętej walki na wielu płaszczyznach. Do inicjacji mamy Jarvana, za którym follow mogą robić Aurelion i Braum. Mobilny ADC w postaci Luciana dobrze poradzi sobie w długich walkach, gdzie stale trzeba zmieniać pozycję. Ponadto Braum + Lucian to bardzo mocny agresywny botlane, który Jarvan może spróbować snowballować. Całość wykańcza Azir, który za pomocą sowich żołnierzy zmienia pole bitwy w szachownicę przesuwając, mianupulując pozycją lub zmuszając przeciwników do wycofania się lub wpadnięcia w sidła pozostałej czwórki. Aurelion razem z Azirem potrafią zgnieść tutaj przeciwników z dwóch stron.

Kompozycja nr 3

Poppy_OBVi_OBAurelionSol_OBEzreal_OBBard_OB

Ten team comp posiada dużo stunów, slowów a jeśli zajdzie potrzeba to wbudowana w niego jest możliwość szybkiego dosiadu na jedną postać. Każda z postaci posiada CC na niskim cooldownie (oczywiście zakładamy blue build Ezreala). Vi świetnie współpracuje z Bardem i Poppy jeśli chodzi o zarzucenie efektami CC jednego przeciwnika. Jeżeli popatrzymy na teamfighty, to Bard i Poppy za pomocą swych ultów mogą łatwo rozdzielić przeciwną drużynę a częsty slow od Aureliona i Eza nie pozwoli reszcie uciec

Kompozycja nr 4

AurelionSol_OBGragas_OBOrianna_OBJhin_OBJanna_OB

Team comp, którego zadaniem jest wykładać przeciwników na talerz Oriannie lub Jhinowi, a w szczególności Jhinowi. Jako engage posłuży nam Gragas wraz ze swoim [E] oraz Flashem. Aurelion przestawia i przegania przeciwników tak by pomóc Oriannie przy kontrolowanu pola walki. Aurelion Sol może też razem z Janną służyć do ochrony Jhina, którego zadaniem jest zadawanie ciągłych obrażeń oraz przyjęcie dobrej pozycji do użycia ulta.

 

Oczywiscie jest wielu innych bohaterów, którzy dobrze sprawdzają się w walkach 5vs5. Można wspomnieć o wracającej ostatnio do mety Sivir, która dzięki swojemu ultowi potrafi przyspieszyć inicjatorów. Na supporcie świetnie sprawdzi się Morgana z jej bogatym ekwipunkiem CC oraz tarczą.

Jak spodobały się wam team compy i ich uzasadnienie? Macie pomysły na inne? Czy można Aureliona wykorzystać inaczej niż tylko jako bestię w środku teamfightów? Dajce znać w komentarzach.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]