League of Legends r.

Jak się ma przyspieszenie umiejętności (nowy parametr) do skrócenia czasu odnowienia?

W przedsezonie Riot zamierza przekształcić skrócenie czasu odnowienia w przyspieszenie umiejętności. Jak te dwa parametry będą się miały względem siebie?

Artykuł powiązany:

Czym jest przyspieszenie umiejętności?

Przyspieszenie umiejętności to nowy parametr, który pojawi się w przedsezonie 2021. Będzie to przekształcony skrócony czas odnowienia.

Przyspieszenie umiejętności ma umożliwiać częstsze rzucanie zaklęć. Kumuluje się w sposób linearny – w odróżnieniu od skrócenia czasu odnowienia, które kumuluje się wykładniczo: im więcej skrócenia czasu odnowienia zdobędziecie, tym bardziej rośnie jego wartość). Oznacza to, że przyspieszenie umiejętności operuje liniowym modelem skalowania (10 przyspieszenia umiejętności to 10% więcej rzuconych zaklęć, 20 – 20% więcej zaklęć itd.). Przyspieszenie umiejętności nie ma limitu.

Jak liczyć przyspieszenie umiejętności?

Oznaczenia:

  • CD – czas odnowienia (cooldown),
  • CDR – skrócenie czasu odnowienia (cooldown reduction),
  • AH – przyspieszenie umiejętności (ability haste).

Do tej pory liczyliśmy skrócenie czasu odnowienia w następujący sposób:

CD = (1 – CDR) * bazowy CD
po przekształceniu:
CDR = 1 – (CD / bazowy CD)

Riot Aether ujawnił, w jaki sposób będziemy liczyć przyspieszenie umiejętności:

CD = bazowy CD / [1 + (AH/100)]
po przekształceniu:
AH = 100 * [(bazowy CD / CD) – 1]

Rioter wyjaśnił też, że odpowiada temu inne równanie:

liczba castów umiejętności przy bazowym CD = 1 + (AH/100)
po przekształceniu:
AH = 100 * (liczba castów umiejętności przy bazowym CD – 1)

Oznacza to:

100 AH = 1 dodatkowy cast (lub 50% CDR)
200 AH = 2 dodatkowe casty (lub 66,67% CDR)

Przy 100 AH umiejętności możemy więc rzucić o 100% szybciej (tak jak w przypadku 50% CDR).

Jak się ma przyspieszenie umiejętności
do skrócenia czasu odnowienia?

u/sanketower przeliczył, jak będzie wyglądać relacja przyspieszenia umiejętności do skrócenia czasu odnowienia przy obecnie ujawnionej formule.

Zielona tabela przedstawia przekształcenie przyspieszenia umiejętności na skrócenie czasu odnowienia oraz przykładowe czasy dla umiejętności z 10-sekundowym cooldownem.

Niebieska tabela przedstawia przekształcenie skrócenia czasu odnowienia na przyspieszenie umiejętności.

Autor podkreślił kluczowe liczby. Przy 60 AH będziemy mieć prawie 40% CDR, a przy 80 AH – prawie 45% CDR.

Oto, jakie wnioski wysnuł redditor:

  • Niezależnie od tego, ile AH zdobędziecie, nigdy nie osiągniecie 100% CDR.
  • Żeby zdobyć wysokie CDR, potrzebujecie olbrzymich ilości AH.

Nie wiemy jeszcze, ile AH będą dawać przedmioty – autor analizy podejrzewa jednak, że w standardowym buildzie maksymalnie będzie można osiągnąć ok. 100-150 AH, co jednak wciąż będzie wymagało poświęcenia innych parametrów (np. obrażeń).