Zobacz też:
- Komiks z Lux: część I
- Jeśli zraziliście się komiksami o Ashe, spróbujcie tego o Lux – warto
- Komiks z Lux: zapowiedź!
Gdzie można kupić komiks?
- ComiXology (tylko wersja cyfrowa, pojedyncze tomy; 3,99 USD, czyli ok. 15 zł).
- Amazon (preorder wersji papierowej, cały komiks; 14,39 USD, czyli ok. 60 zł).
- Oficjalna premiera komiksu: 19 listopada 2019 r.
Czy Oświeceni i Iskrzący to ta sama organizacja?
Tak. Rioterka mówi, że Oświeceni (Lightbringers) i Iskrzący (Illuminators) są tą samą organizacją. Od pewnego czasu Riot stara się zastąpić nazwę Iskrzących Oświeconymi.
Jak wydarzenia z komiksu mają się
do innych wydarzeń w Lidze?
W świecie Runeterry miało miejsce kilka istotnych wydarzeń. Były to na przykład Wyniesienie Azira, Wielkie Stanowisko z Placidium czy to, kiedy Swain zaczął władać tak olbrzymią mocą.
Riot Mary mówi, że nie może w tym momencie udzielić takiej informacji publicznie. Jest to coś, nad czym Riot obecnie pracuje.
Ile lat mają Lux i Garen?
Między rodzeństwem jest 6 lat różnicy. W świecie komiksu Lux ma 19 lat, Garen – 25.
Co więcej, w biografii Sylasa dowiadujemy się, że został pojmany jako “młodzieniec”, a Lux zaczęła go odwiedzać po 15 latach więzienia. Oznaczałoby to, że został pojmany, gdy Lux miała około 4 lat. Możemy się domyślać, że Sylas jest w podobnym wieku, co Garen.
Choć był wciąż młodzieńcem, Sylas został skazany na dożywotnie więzienie.
[…] Po piętnastu nędznych latach młoda ochotniczka z Oświeconych o imieniu Luxanna zaczęła go odwiedzać.
Czy Garen wie o magicznych mocach Lux?
Wszystkiego dowiadujemy się w opowiadaniu Wiedźma i Żołnierz, w którym Garen spotkał Skalną Wiedźmę, “karmiącą się wspomnieniami zgubionych i porzuconych”. Aby uwolnić przetrzymywanego więźnia, Garen musiał ofiarować jedno ze swoich najcenniejszych wspomnień. Pełną historię możecie przeczytać pod tym linkiem.
[…] Starucha jednak nie przestawała dopóty, dopóki nie dotarła do…
Dzieciństwa. Brat i siostra bawią się figurkami. Jego wojownicy schwytali jej magów i są gotowi, by ich powyrzynać. Dziewczynka mówi, że to niesprawiedliwe, i aby walka była równa, magowie powinni móc użyć czarów. Chłopiec śmieje się z niej i rozbija glinianych magów za pomocą swych metalowych wojowników. Zdenerwowana dziewczyna krzyczy i nagle z koniuszków jej palców wystrzela smuga jasnego światła. Garen jest oślepiony, zdumiony i przestraszony. Matka zabiera dziewczynkę, lecz ta tuż przed odejściem przyklękuje i mówi bratu, że to co widział, wcale nie jest tym, czym myśli. To nie było naprawdę, to tylko taka gra. Chłopiec potakuje, z rozdziawionymi ze zdziwienia ustami. Taka gra. Jego siostra nie jest magiem. To niemożliwe… Garen zepchnął to wspomnienie najgłębiej, jak się dało.
Opowiadanie Wiedźma i Żołnierz
Ostatecznie Garenowi udało się odzyskać swoje wspomnienia.