r.

Nowy HUD gotowy na wprowadzenie w patchu 5.14

Po długim pobycie na PBE wprowadzamy aktualizację interfejsu na serwery razem z patchem 5.14. Sprawdźcie stronę aktualizacji interfejsu, aby uzyskać wszystkie informacje, ale jeżeli znacie już początkowe zmiany i chcecie wiedzieć co się zmieniło od czasu pojawienia się na PBE, czytajcie dalej!

Oto zmiany wprowadzone – głównie dzięki waszemu odzewowi – do aktualizacji interfejsu od czasu pojawienia się jej na PBE:

  • Czasy odnowienia superumiejętności sojuszników – dodaliśmy to, abyście wiedzieli, kiedy wasi sojusznicy mogą użyć swoich superumiejętności! Przed aktualizacją było to przedstawiane za pomocą zielonego światełka, ale teraz zobaczycie dokładne czasy odnowienia, abyście lepiej wiedzieli, kiedy można atakować.
  • Czasy odnowienia czarów przywoływacza sojuszników – wciśnijcie klawisz Tab w dowolnym momencie, a zobaczycie, czy Wasi sojusznicy mogą użyć czarów, a jeżeli nie, to za ile będą mogli.
  • Powróciły paski many sojuszników – usunęliśmy paski many przy aktualizacji, zakładając, że nie są zbyt ważne. To był błąd, wy daliście nam o tym znać i teraz powróciły.
  • Pozostawalność – jeżeli otworzycie ekran statystyk lub wyświetlicie opóźnienie podczas meczu, pozostaną one na ekranie pomiędzy meczami.
  • Ceremonia awansowa – dodaliśmy nowe animacje i dźwięki, abyście wiedzieli, kiedy awansujecie na wyższy poziom.
  • Przejrzystość paska zaklęć – wprowadziliśmy duże zmiany do kształtu, koloru i animacji czasu odnowienia, utraty kontroli oraz braku many, aby usprawnić czytelność.
  • Zmiany minimapy – uważamy, że czas trwania meczu powinien znajdować się koło minimapy, ponieważ cele są z nim związane, ale testy i Wasz odzew wykazały, że lepiej sprawdzi się w górnym rogu.
  • Styl graficzny – lubimy minimalizm, ale chyba trochę przesadziliśmy. Postanowiliśmy wprowadzić trochę usprawnień w jakości tekstur i animacjach.
  • Dostępność – przywróciliśmy przyciski blokady kamery i opcji.

Planujemy wprowadzić aktualizację interfejsu na serwery razem z patchem 5.14. Najpierw zajmiemy się nierankingowymi grami, aby upewnić się, że nic nie wybuchnie, a jeżeli wszystko będzie w porządku, kilka dni później dokonamy aktualizacji gier rankingowych.

Jesteśmy bardzo podekscytowani przekazaniem Wam nowego interfejsu! Piszcie w komentarzach swoje przemyślenia.

Jeżeli chcielibyście coś dodać, lub macie propozycję zmian, podzielcie się tym ze mną w komentarzu! Ja nie mogę się doczekać nowego wyglądu. Pamiętam jak Riot zmieniał sklep. Nie mogłem się w nim odnaleźć przez pewien czas, ale zmiana wyszła na lepsze. Nowy interfejs będzie odsłaniał dużo więcej ekranu, minimalistyczne ikonki szybko wpadną w pamięć i wszytko stanie się bardzo intuicyjne.

Artykuł jest również dostępny na głównej stronie League Of Legends pod tym linkiem: >>>KLIK<<<

Aktualizacja rozwija obecny interfejs i ma na celu dostarczenie Wam jak najlepszych wrażeń z grania w League, poprawiając przejrzystość rozgrywki poprzez lepszy układ, poprawioną czytelność i dodatkowe funkcje.

SKRÓCONA WERSJA:

Tworzymy bardziej zgrabny interfejs, który nie będzie przysłaniał wolnej przestrzeni i rozmieszczał informacje zależenie od tego, jak korzysta z nich gracz. Zmiany te są wynikiem obserwacji oraz licznych testów, ale podobnie jak w przypadku innych rzeczy, liczymy na Wasz odzew, aby ulepszyć je jeszcze bardziej.

BĘDZIE TAKTYCZNIE

image

Gdy mówimy „taktycznie”, chodzi nam o informacje, które wspierają podejmowanie decyzji pod wpływem chwili – głównie w czasie walki – takich jak użycie superumiejętności czy wypicie mikstury. Zajmuje się także rzeczami, które dotyczą Waszego bohatera, jak otrzymanie tarczy od Janny, czy zostanie Podpalonym przez wroga.

Pogrupowaliśmy te elementy i umieściliśmy je na środku, ponieważ tam głównie patrzy gracz. Poprawiliśmy także efekty graficzne zmian statusu, takie jak „koniec odnowienia” i „awans”, abyście mogli zobaczyć je, bez odrywania wzroku od akcji.

MYŚLENIE STRATEGICZNE

image (1)

 Strategiczne informacje umożliwiają graczom spojrzenie na całość rozgrywki. Pomagają zrozumieć ogólny stan meczu i to, co dzieje się na mapie, aby podejmować lepsze decyzje.

Przykładowo, macie dość złota na K.W. Miecz przy pierwszym powrocie. Zanim zaczniecie wracać, musicie odpowiedzieć na kilka pytań: jak wygląda natarcie w alejach? Gdzie jest wrogi dżungler? Czy Wasz wspierający właśnie zdobył 6. poziom? Jak Wam idzie w porównaniu z przeciwnikiem z alei? Czy smok żyje? Czy sojusznicy za chwilę będą mogli użyć swoich superumiejętności? W późniejszym momencie meczu, może dojść do zakończenia walki drużynowej i pojawiają się kolejne pytania, które wymagają szybkiej odpowiedzi: kto z Waszej drużyny żyje? Ilu przeciwników zabiliśmy? Ile czasu do odrodzenia przeciwników? Co możemy zrobić, zanim do tego dojdzie?

W aktualnym interfejsie niezbędne informacje rozrzucone są po całym ekranie, zaczynając od minimapy, przez prawy górny róg, lewą stronę ekranu, aż do menu po wciśnięciu TAB. Po aktualizacji interfejsu wszystkie odpowiedzi na te pytania znajdą się przy minimapie, ponieważ tam gracze zerkają najpierw. Uważamy, że ta zmiana stworzy strategiczne centrum dowodzenia i doprowadzi do lepszego rozeznania.

WIĘKSZA UŻYTECZNOŚĆ I PRZEJRZYSTOŚĆ

image (2)

Na zakończenie, aktualizacja zajmuje się funkcjami dotyczącymi ogólnej przydatności. Zmieniliśmy trochę tablicę wyników, aby obie drużyny znajdowały się obok siebie i dodaliśmy możliwość przeciągania graczy, aby można było zrównać ze sobą środkowych lub przemieścić graczy w dowolny sposób. Nowa tablica wyników także przedstawia przedmioty graczy pod względem kosztów, co oznacza, że łatwiej można zorientować się, kto jest silniejszy, lub który z obrońców może wytrzymać największy łomot, a także czasy odnowienia czarów przywoływacza sojuszników, abyście wiedzieli, kiedy Annie może Błysnąć i przywołać Tibbersa. Na koniec dodaliśmy informacje o wieżach, dzięki czemu macie dostęp do wielu ważnych informacji po wciśnięciu TAB.

PODSUMOWANIE

Najpierw zajmiemy się nierankingowymi grami, a wkrótce potem rankingowymi.