r.

Dynamiczna Kolejka wyłączona? Sprawdź dlaczego!

Z powodu problemów technicznych, dynamiczne kolejki zostały tymczasowo zastąpione systemem Solo/Duo. Wszystkie rozegrane mecze mają jednak wpływ na przyszły ranking w systemie dynamicznym.

Niedawno pojawił się błąd na serwerze EUW i mniejszy, podobny na KR, który zmusił Riot do wyłączenia tego trybu gry we wszystkich regionach. Powodował on, że gracze mieli problemy z ładowaniem się do gry. W związku z tym wszystkie tryby rankingowe, które bazowały na nowym systemie, zostały wyłączone do czasu naprawy. Twórcy gry mieli do wyboru dwie możliwości:

  • Pozostawić tryby rankingowe wyłączone do momentu pozbycia się błędu
  • Uruchomić tymczasowo poprzedni system – Solo/Duo

Wybrano drugą opcję ze względu na graczy, którzy chcieliby rozegrać swoje pierwsze gry jak najszybciej. Przewidywany czas potrzebny na wprowadzenie poprawek nie jest znany, więc do chwili rozwiązania problemu przywrócono dotychczasowy tryb Solo/Duo.

Jaki będzie to miało wpływ na Twój ranking?

Każda gra rozegrana w tym czasie będzie wliczana do gier rozmieszczających i ogólnego rankingu po powrocie nowego systemu. Na przykład, dwie gry zagrane przed wyłączeniem trybu dynamicznego i późniejsze sześć w trybie Solo daje razem osiem i każda z nich będzie się liczyła w przydziale do dywizji.

Jak sprawa wygląda w innych regionach?

Przed wprowadzeniem zostały przeprowadzone testy całego systemu w przygotowanym środowisku. Jako pierwsze nowy tryb dostały serwery TR oraz NA, gdzie błędów nie zauważono. Jednakże pewne podsystemy dynamicznych kolejek źle się dostosowały do większych serwerów live.

Co będzie dalej? Czy dynamiczna kolejka wróci?

Inżynierowie pracują obecnie nad naprawą i przywróceniem dynamicznych kolejek na serwerach EUW. Nie wiadomo obecnie kiedy można się spodziewać ukończenia prac. Technicy Riotu przekażą nam więcej informacji, gdy będzie wiadomo więcej. Wiemy również, że event związany z grą drużynową na EUW został wstrzymany i po przywróceniu dynamicznych kolejek gracze będą mieli tyle samo czasu na zdobycie bonusowych PZ za gry z przyjaciółmi.

6-ChibiHeimerdinger

W odpowiedzi na pytanie, dlaczego takie rzeczy nie są testowane na serwerze EUW, który posiada więcej graczy, niż NA czy TR, pracownik Riotu odpowiedział:

Nie traktujemy serwerów live jako środowiska do testów, byłoby to niebezpieczne i niesprawiedliwe dla graczy. Większość rzeczy przechodzi przez podobne procesy po wstępnym przygotowaniu: testy funkcjonalności > testy z ładowaniem >  wstępne wstawienie do wybranego środowiska > kilka dni testów (głównie w celu zebrania informacji) > wstawienie do pozostałych serwerów. Zwykle osiągane skutki są zadowalające i nie wykazują większych błędów. Serwery live są jednak w pewnym stopniu nieprzewidywalne i mogą dodać nam niespodziewane czynniki, których wcześniej nie braliśmy pod uwagę.

Pracownicy Riotu zapewniają, że pracują nieustannie i dokładają wszelkich starań, by gracze mogli cieszyć się nową dynamiczną kolejką. Zamiast gdybać i rozważać popełnione pomyłki, skupiają się na jak najszybszym rozwiązaniu problemu.

Naprawa kolejki

Technicy Riotu nadal pracują nad naprawą. Nie mają jeszcze rozwiązania, jednak znaleźli kilka wewnętrznych systemów, które wymagają poprawek. Kiedy upewnią się, że osiągną taki stan kolejki, którego są pewni, system zostanie włączony w jednym regionie, a jeśli nic się nie będzie działo – pojawi się w kolejnych.

Jakie Wy macie zdanie o nowym systemie gier? Jak go oceniacie w stosunku do poprzedniego trybu Solo/Duo? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]