r.

A jeśli dynamiczna kolejka będzie niewypałem?

Sezon 6 to wiele zmian - nie tylko bohaterów i mechaniki, ale ogólnie całego systemu: nowy system zgłaszania graczy, nowy wybór bohatera, nowa dynamiczna kolejka... No właśnie - ta ostatnia kwestia wzbudza wiele wątpliwości. Kilka z nich rozwiał jednak jeden z Rioterów. Zobacz!

Jeden z użytkowników zapytał RiotLyte’a, czy nadal pamięta o graczach, którzy lubią grać solo – biorąc pod uwagę to, że Riot uważa grę z przyjaciółmi za właściwy aspekt LoL-a. Mowa tu o nowym systemie dobierania przeciwników, który ma być wprowadzony w sezonie szóstym. Lyte odpowiedział:

“Wiedzieliśmy, że dynamiczna kolejka będzie kontrowersyjnym tematem. Jeśli sprawdzisz moje konta we wszystkich sezonach, rozegrałem ponad 5 000 gier w kolejce solo/duo, a około 4 800 z nich czysto solo. Inni członkowie zespołu – jak RiotSocrates, RiotChomey, ryedan,  RiotTantram… – wszyscy jesteśmy w Platynie, Diamencie lub wyżej i wszyscy gramy samodzielnie. Ponieważ jesteśmy adwokatami graczy solo, zadbaliśmy o najlepszy sposób na stworzenie odpowiedniej drużyny, właśnie w nowym systemie wyboru bohatera i dynamicznej kolejki.

Kiedy zaczynaliśmy budować nowy system wyboru bohatera, wiedzieliśmy, że pojawi się na ten temat ogromna dyskusja. W każdym badaniu wychodziło, że większość graczy chce spróbować rankedów, ale chce także grać z przyjaciółmi – jednak nie ma ich zawsze tyle online, żeby grać w drużynie rankingowej. Z kolei w każdym raporcie okazywało się, że z im większą ilością znajomych grasz, tym lepiej się bawisz i tym mniej toksyczności się pojawia. Sprawdzaliśmy też, jak to się ma w innych popularnych grach i okazało się to raczej przypadkowe. Gry inne niż MOBA wiele razy wynagradzały grę grupową większymi możliwościami i lepszymi rzeczami (np. WoW, w którym końcówka jest skupiona wokół gry drużynowej, a takowa jest konieczna do lepszego łupu). W przypadku gier PvP bywało różnie. HotS i LoL są raczej skupione na solo/duo queue, ale CS:GO ma dynamiczną kolejkę, a DotA2 – hybrydę dynamicznej kolejki. […] Dla Riotu LoL to sport drużynowy oparty na konkurencji. Granie z przyjaciółmi pozwala na wypróbowanie wielu strategii, a im bardziej zorganizowana drużyna, tym ambitniejszy staje się cały ekosystem. Z przyjaciółmi łatwiej opracować taktykę czy wybrać odpowiednią kompozycję.

Musieliśmy więc dokonać bardzo ryzykownego i bardzo trudnego wyboru. My – zespół składający się w większości z graczy solo – musieliśmy spróbować sprawić, aby dynamiczna kolejka okazała się dobrym doświadczeniem. Zaczęliśmy od pewnych dodatków:

1) Poprawiliśmy system matchmakingu tak, aby dobierał podobne kompozycje razem. Możliwe, że będzie trudniej wspinać się w premade’owanej grupie niż solo, ponieważ będziesz wystawiony na bardziej szalone, ale i bardziej przemyślane strategie.

2) Zmieniliśmy system banowania na coś, co nazywamy “Rozproszonymi Banami”. Dając graczowi 3, 4 i 5 po jednym banie, a graczowi 1 i 2 – początkowy wybór bohatera, sprawiliśmy, że każdy ma wpływ już podczas wyboru bohatera, co może zredukować toksyczność – przynajmniej tak wykazały nasze badania. Przecież premade’owana czwórka nie chce tracić LP, ale przypadkowy gracz solo też ma coś do powiedzenia w ekranie wyboru.

3) Ulepszyliśmy system reportowania na kompletnie niezależny od reportów premade’owanej czwórki skierowanych przeciwko jednemu, solo graczowi, a także odwrotnie – reporty tego gracza zyskały pewną moc.

Będziemy próbować wszystkiego, co tylko możemy, aby sprawić, by dynamiczna kolejka okazała się dobrym doświadczeniem. Proszę, dajcie jej szansę.”

Inny gracz poruszył kwestię, która pojawiła się w punkcie 3 wypowiedzi Lyte’a – czyli co się stanie, jeśli zostaniemy zreportowani przez czwórkę premade’owanych graczy. Rioter wyjaśnił:

“W zasadzie, to raczej niemożliwe, aby zostać ukaranym przez czwórkę premade’ów tylko dlatego, że się zmówili i wszyscy Cię zgłosili. Nie ma znaczenia, czy ich “skontrreportujesz”, czy nie.

Wszystkie systemy będą mierzyły każdy report i porównywały go z elementami gry, aby sprawdzić, czy jest on odpowiedni, więc jeśli nie zrobiłeś nic negatywnego – nie masz się czym martwić.”

Zapytano też, jak Riot zareaguje, jeśli dynamiczna kolejka zostanie źle odebrana przez graczy i nie będzie się sprawdzać – np. 5 miesięcy po jej implementacji. Lyte zapewnił, że firma nie ma planów, aby wciskać ją na siłę:

Jeśli wielu graczy zupełnie zaprzestanie gry w dynamicznej kolejce lub nasze dane zasugerują, że nie jest ona pozytywnie postrzegana, odpuścimy i zmienimy nasze zamiary.

To ryzykowna zmiana – wiemy o tym. Jednakże, mamy wiele “planów B”, jeśli okaże się, że system jest złym doświadczeniem. Tak samo z nowym wyborem bohatera – mamy plany B, C, nawet D, jeśli nasze mechaniki zawiodą. Chcemy jednak, aby gracze mogli spróbować dynamicznej kolejki – wtedy zbierzemy odpowiednią ilość danych i jeśli będzie to konieczne, wycofamy ją.”

A co Wy sądzicie o dynamicznej kolejce? Sprawdzi się, czy jesteście do niej raczej negatywnie nastawieni?

 

Źródło: ask.fm