r.

Draftowy Kreator Drużyn – co i jak?

Jak wiadomo, wraz z sezonem 6 zostanie wprowadzony draftowy Kreator Drużyn. Dużo ostatnio o nim się mówi, ale jak tak naprawdę będzie wyglądał? Sprawdź, jaką formę przybierze nowy tryb!

Ogólne zasady draftowego Kreatora Drużyn

1. Gracze mogą zapraszać przyjaciół do lobby.

2. Każdy gracz musi wybrać 2 pozycje (np. top/mid lub mid/jungle).
Każda pozycja ma jednak określoną wagę. Pierwsza wybrana pozycja stanowi priorytet, jeśli jednak w danym momencie system nie będzie mógł dopasować Cię do drużyny tak, byś mógł na niej grać, poszuka takiego zespołu, do którego potrzebna jest Twoja pozycja wybrana jako druga.

3. Pojawiła się nowa pozycja zwana “fill” (“dopasuj się”).

4. Gracze duo muszą wybrać co najmniej trzy unikalne pozycje, żeby poprawić czas oczekiwania w kolejce. Będą oni nadal mieli większą szansę na otrzymanie tych pozycji, które chcą, jednak nie jest to w 100% zagwarantowane.
Wybór ADC/support i support/jungle jest w porządku, ponieważ – jako grupa – gracze zajmują 3 pozycje między sobą. “Fill” liczy się jako unikalna pozycja, więc można też zrobić zarówno połączenie ADC/fill + support/jungle, jak i ADC/fill + ADC/fill, ponieważ każde “fill” liczy się jako unikalna pozycja.

5. Po wyborze pozycji zostajesz dopasowany do drużyny i trafiasz do ekranu wyboru bohatera.

6. Dokonano kilku zmian zasad działania draftu, jednak na ten temat jeszcze nie ma żadnych szczegółów.

7. Podczas wybierania  postaci, nadal możesz negocjować ze swoimi sojusznikami nt. zmiany linii lub wymiany bohaterów – dokładnie tak, jak to działa obecnie.
Jak stwierdził riotBoourns, jeśli zobaczysz Fakera w swojej grze, któremu przypadła rola ADC, to się z nim zamienisz i oddasz mu mida, bo chcesz wygrać.

8. Kiedy draft jest gotowy, Twoja drużyna dołącza do gry.

 

dadsa

 

Czego NIE będzie w draftowym Kreatorze Drużyn?

  • Wyboru roli

Niestety, w nowym Kreatorze Drużyn nie ma możliwości wyboru roli, czyli jeśli np. chcesz zagrać Mordekaiserem na bocie, po prostu wybierasz linię, ale nie określasz, czy będzie on ADC, czy fighterem.

  • Trybu kapitana

Zrezygnowano z “trybu kapitana”, w którym akceptowano lub odrzucano potencjalnych sojuszników.

  • Możliwości wyboru opcji “wszystko poza jedną pozycją”

Obecnie trzeba wybierać różne kombinacje pozycji w grach. Np. top/mid w jednej grze, top/ADC w innej i mieszać to w zależności od Twoich preferencji. Niestety, obecnie nie da się zaznaczyć opcji np. “wszystko poza midem”.

 

773bf8639d0c155742d25d703f706c9e

 

Kilka wyjaśnień

  • Dlaczego akurat 2 pozycje?

Jak stwierdził RiotLyte, w większości ludzie grają na średnio 2.2 pozycjach, więc zdecydowano się na prosty wybór 2 ról, ale zapewniono wsparcie w postaci sortowania wszystkich 5 pozycji, gdyby pojawiły się problemy z czasem oczekiwania w kolejce. Dokładniej wyjaśnił to w tych słowach:

“Wybraliśmy liczbę 2 z kilku powodów:

  1. Gracze rankedów przeważnie grają na dwóch pozycjach, więc 2 to wygodny start.
  2. Chcieliśmy możliwie najbardziej zredukować czas oczekiwania w kolejce.
  3. Chcieliśmy uniknąć tego, aby gracze byli zmuszeni do grania na pozycji, której chcą uniknąć.
  4. Większość użytkowników nie wybrałaby 3+ pozycji, wybór 2 jest jaśniejszy.
  5. Gracze, którzy chcą grać na 3+ pozycjach, mogą mieszać swoje wybory lub użyć opcji “fill”.

Jeśli czas oczekiwania będzie problemem lub będzie popyt na niektóre wybory, zawsze możemy to zmienić po wydaniu.”

RiotChomey dodał również:

“Problemem, który staramy się na razie rozwiązać, jest to, że ogromna ilość graczy preferuje tylko jedną pozycję. To nawet nie jest kwestia dłuższego czekania, główny kłopot stanowi to, że nie ma możliwej kombinacji matchmakingu, kiedy potrzebujesz idealnego podziału 20/20/20/20/20 (nie biorąc pod uwagę opcji “fill”), dlatego zmuszenie ludzi do wybrania choć jednej pozycji więcej nieco zmniejszy wymagania systemu. W przeciwnym wypadku oznaczałoby to, że wiele gier w ogóle nie mogłoby się zacząć.

Nie jesteśmy po prostu w stanie dobrać odpowiedniej ilości osób na choćby zbliżonym poziomie.”

 

  • Czy istnieje możliwość, żeby kolejność wyboru była taka, jak na LCS-ach? Czyli osoba przypisana do topa to Przywoływacz 1, jungle to Przywoływacz 2 etc.?

Na to pytanie odpowiedział RiotChomey:

“Nie, zdecydowanie nie.

Nie ma potrzeby, by eksponować te informacje.

Jeśli ktoś wybiera Jarvana, może iść nim na topa, na mida lub do jungli. Jeśli zobaczysz go jako trzeciego, od razu będziesz wiedział, gdzie pójdzie.”

 

  • Czy w draftowym kreatorze będzie inne MMR/ranking do każdej roli?

Wróćmy tutaj do RiotLyte’a, gdyż to on zdecydował się udzielić odpowiedzi na to pytanie:

“Na pewno nie w początkowym wydaniu. Będziemy nad tym później pracować i zbierzemy dane, np. jak gracze sprawdzają się na midzie po byciu doświadczonym top lanerem i inne kombinacje tego rodzaju. Jeśli ktoś gra na topie przez 500 gier, a potem przerzuca się na mida za pierwszym razem, możemy oszacować, jakie powinno być jego początkowe MMR dla mida.”

 

  • Czy czas oczekiwania w kolejce w Challengerze nie będzie zbyt długi w nowym kreatorze?

Stworzono nowy dodatek do matchmakingu, który pomoże zredukować czas kolejki dla tych najbardziej (lub najmniej) uzdolnionych graczy. Ogólnie, system będzie szukał obecnie najbardziej uzdolnionych graczy w kolejce, by ich połączyć z Challengerami, zamiast czekać, aż pojawi się ktoś z wystarczającym MMR, żeby mogli zgrać. Oznacza to, że nie będziesz musiał tak długo czekać, jednak to trochę niesprawiedliwe mecze, ponieważ czasami nie ma wystarczającej liczby Challengerów online, by stworzyć grę.

 

Źródła: