r.

Dlaczego umiejętności targetowane są ważne?

Kamień, papier, nożyce - czyli dlaczego jedno nie może istnieć bez drugiego. To będzie motywem przewodnim tego artykułu. Chcesz dowiedzieć się, jak bardzo różnią się umiejętności mierzone od umiejętności "on click" i kiedy powinniśmy wybrać takie, a nie inne? Zapraszam do lektury.

Miło jest widzieć, że Gangplank zachował swoje targetowane [Q]. Takie umiejętności są bardzo ważne w League of Legends. Drastycznie wzrasta mobility postaci – Kalista posiada dash przy każdym auto-ataku, Yasuo może doskoczyć do każdego nowego celu, Ekko ma aż 3 dashe. To bardzo utrudnia trafianie skillshotami w postacie, które mają więcej odskoków niż Ty umiejętności mierzonych.

  • Łatwiej jest uniknąć umiejętności, niż nią trafić (z paroma wyjątkami). W wielu przypadkach użycie Flasha lub unik w innym kierunku niż lecąca umiejętność pozwala całkowicie ją ominąć. Tak więc unikający ma przewagę nad atakującym.
  • Umiejętności targetowane pokazują swoją przewagę. Są trochę archaiczną metodą, za to skillshoty – szybką i ekscytującą. Umiejętności targetowane są naturalną kontrą na postacie z dużą ilością uników, ponieważ nie możesz uniknąć czegoś, co już zostało w Ciebie wymierzone.
  • Jaka jest słabość tych umiejętności? Prawie zawsze są single target i mają bardzo krótki range. Skillshoty mogą być używane na zbliżających się przeciwników z bezpiecznej odległości dzięki znacznie większemu zasięgowi; umiejętności targetowane nie mogą. W rezultacie skillshoty przeważnie pokonują targetowane strzały na linii.

Niby jestem za tym, żeby usuwać umiejętności targetowane z zestawów, które już takie posiadają (Swain [E] – Udręka, Fiddlestick [E] – Mroczny Wicher). Jednak wierzę, że powinniśmy zachować istniejące, które są w zestawach z jakąś formą uniku.

Np.: Dash Shena jest wąski i krótki, bardzo podatny na unik. Ten skillshot równoważy się z jego [Q], które zawsze trafia. A jak wiemy, Shen jest bardzo dobrze zbalansowaną postacią.

TL:DR

Targetowane umiejętności to kamień, skillshoty to papier, a dashe to nożyczki. Usunięcie kamienia z gry spowoduje, że nożyczki staną się zbyt silne.

A Twoim zdaniem – co jest silniejsze? Skillshoty czy umiejętności targetowane? Podziel się z nami swoją opinią!