League of Legends r.

Dlaczego trudniej wbić wyższą dywizję w Dynamic Queue?

Z początku wydawałoby się, że jeśli częściej będziemy dostawać nasze wymarzone pozycje, to będzie nam łatwiej opuścić elo hell. Niestety - nic bardziej mylnego.

Dlaczego tak się dzieje?

Jeśli nie udało Ci się w ostatnim czasie znacząco poprawić swoich umiejętności na konkretnej pozycji, prawdopodobnie będziesz miał problem z awansem do upragnionej dywizji. Dodatkowo z początkiem sezonu wiele osób pospadało z platyny i diamentu do srebra, czy nawet brązu. Jednak dlaczego jest nam trudniej niż w SoloQ?

1. Dłuższy czas czekania na grę.

Jeżeli dłużej czekasz na grę, to zmiany Twoich LP też są mniejsze. Dodatkowo ze względu na dłuższy czas oczekiwania gracze przenoszą się na inne tryby, jak ARAM, czy blind pick. W konsekwencji zmniejsza się liczba osób, do których może Cię dopasować i oczekiwanie na grę dodatkowo się wydłuża.

2. Bardziej wyspecjalizowane role

W starym systemie wybór ról działał na zasadzie: jesteś first pickiem – grasz, czym chcesz. Wybierasz ostatni – musisz wybrać to, co zostanie. W takich warunkach osoba mainująca supporty zwykle wygrywała przeciwko drużynie, której z przymusu supportował last pick. W Dynamic Queue większość osób ma możliwość gry swoją ulubioną postacią na pozycji, na której czuje się najlepiej. Jeśli nie grasz tylko jednej pozycji oznacza to dla Ciebie trudniejszych przeciwników.

3. Mniej AFK-ów

Podczas wybierania postaci w Dynamic Queue jesteś zmuszony zatwierdzić swój wybór, co skutkuje zmniejszeniem ilości graczy wychodzących z gry przed jej rozpoczęciem. Zakładając, że Ty nie wyjdziesz z gry w Twojej drużynie znajdują się 4 potencjalne osoby, które mogą wyjść, a w przeciwnym teamie 5. W efekcie zmniejszenie ilości AFK-ów powoduje zmniejszenie się szansy na szybkie zwycięstwo 5v4.

4. Więcej osób grających swoimi mainami

Poprzez wybór preferowanych ról Riot promuje mainowanie jednej, konkretnej roli lub postaci. Dobry gracz, który radzi sobie na każdej pozycji ma mniejsze szanse na wygraną, niż trochę mniej utalentowany grający zawsze tym samym i według identycznej strategii. Z tego powodu w złocie znajdują się gracze, którzy przegrywają z przeciętnymi srebrami pod warunkiem, że odbierze im się ulubioną pozycję, czy zbanuje ulubioną postać.

5. Więcej smurfów

Problem pojawiał się głównie na początku sezonu, kiedy po wygraniu połowy placementów gracze spadali nawet o kilkanaście dywizji. Mimo, że w większości przypadków już się to wyrównało, czasem widzę podczas ładowania gry w srebrze graczy z platynowymi, czy nawet diamentowymi ramkami. Gramy też przeciwko trudniejszym przeciwnikom, którym pomimo wysokich umiejętności i wszechstronnym umiejętnościom nie udaje się awansować ze względu na charakterystyczną strukturę Dynamic Queue. Niestety, tym razem fakt, że mamy 4 sojuszników i 5 przeciwników tym razem nie działa na naszą korzyść.

Źródło

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]