League of Legends r.

Dlaczego Riot nie ujawnia naszego MMR?

RiotIAmWalrus wyjaśnił, dlaczego gracze nie znają swojego MMR.

MMR ma mierzyć postęp, nie prezentować go

MMR stanowi sposób pomiaru postępu gracza. Stale się też ono zmienia w trakcie sezonu – nie zawsze pozytywnie. Śledzenie swojego MMR mogłoby negatywnie wpływać na graczy, zwłaszcza nowych – których początkowe MMR zazwyczaj jest wyższe niż to w kolejnych grach rankingowych (ponieważ gra posiada o tej osobie zbyt mało informacji, by ustalić odpowiednie MMR). Dopiero z czasem gracze zaczynają poprawiać swoje MMR.

MMR musi zmieniać się dynamicznie, ranga – nie

MMR musi działać bardzo płynnie i szybko odpowiadać na nasze zwycięstwa i przegrane. Oznacza to, że jeśli przegrywasz cztery gry z rzędu, Twoje MMR spada. Oczywiście wzrośnie ono ponownie po wygraniu kilku gier. Analogicznie wygrana kilku gier z rzędu sprawia, że MMR rośnie – by potem spaść do naszego przeciętnego poziomu. Trudno w ten sposób podać stały poziom naszego MMR – stabilizuje się on w czasie, ale nadal musi być responsywny. Nie jest więc stałą reprezentacją – jak rangi.

Pokazywanie MMR nie wpłynie na wątpliwości związane z matchmakingiem

MMR to tylko jeden z czynników rozważanych w kontekście matchmakingu. Wpływ na matchmaking mają też takie kwestie, jak to, kto szuka gry, jak długo czekają gracze na mecz, kto gra z kimś innym etc. Wyświetlanie MMR dałoby pewien obraz matchmakingu, jednak nie uwzględniałoby innych czynników – przez co nadal matchmaking wydawałby się niesprawiedliwy.