League of Legends r.

Dlaczego Riot nerfi gold funneling?

Czas na ważne odpowiedzi: dlaczego Riot nerfi alternatywą taktykę zwaną gold funnelingiem? Dlaczego coś takiego jest dobre na bocie, ale nie na midzie-dżungli? Oj, to będzie ciekawe!

Trochę więcej o tym, co Riot zamierza zrobić z tą taktyką:

Dalsze kroki w związku z taktyką gold funneling

Trochę osób bało się tej dość kontrowersyjnej taktyki – szczególnie bolała ona, kiedy dżunlger grał z głową i nikt z przeciwnej drużyny nie próbował go kontrować. Czas na kilka ważnych informacji od Riotu:

  • Dlaczego nerfy tej taktyki? Przecież to alternatywny sposób grania – i nic złego!

Riot nerfi tę taktykę przez to, jak zmienia (i burzy) to interakcje w early i etapy gwałtownego zyskiwania siły. Jest to ciekawa taktyka, aczkolwiek zmienia ona mida w dość nieciekawą linię, która kompletnie zatraca wcześniejszy pomysł Riotu na tę linię.

  • Dlaczego przekazywanie złota jest okej na bocie, a już nie jest takie dobre, kiedy łączymy mida i dżunglę?

Jeśli w obu przypadkach są dwie postacie, z jedną z nich, która zabiera całą farmę, kiedy bliżej się temu przyjrzymy – wszystko wydaje się zgoła inne. Na bocie to jedna postać zabiera całe złoto z jednej linii (i tylko jednej), a nie zbiera złota z dwóch różnych źródeł. Dodatkowo na bocie cały czas mamy naprawdę dużo interakcji, z obiema stronami wymieniającymi się atakami. Rozumiecie?

  • Co z Twisted Treeline?

W tym momencie Riot zatrzyma nadchodzące zmiany tylko i wyłącznie na SR – na TT ta taktyka istniała od dłuższego czasu, więc tam jeszcze ona pozostanie. Na razie.

  • Dlaczego by nie znerfić po prostu złota supportów?

Problemem tutaj nie są postacie wspierające. Jeżeli Riot zmniejszyłby ilość złota, którą otrzymują postacie supportujące – to coś takiego nie trafiłoby w sedno problemu.