League of Legends r.

Czy Yasuo to ten sam Yasuo podczas ulta? “Test Cube Yasuo”

Po użyciu ulta Yasuo tworzy swojego klona. Podczas gdy bohater wyprowadza atak, Test Cube szybkim krokiem podąża w miejsce, gdzie znajduje się jego właściciel. Poznajcie małą ciekawostkę z działania kodu League of Legends.

“Test Cube Yasuo”

“Test Cube Yasuo” to widoczny w trybie obserwatora ragdoll w trakcie używania ulta. Zazwyczaj jest widoczny przez 3-5 klatek filmu, czyli mniej niż sekundę. Co jakiś czas wzbudza zdziwienie wśród osób o wprawniejszym oku.

Do czego służy Test Cube Yasuo? Zaraz się przekonacie. Najpierw dokładnie przyjrzyjcie się poniższej grafice. Możecie też zaryzykować i dopatrzeć się go na klipie od Broeki1 lub poprzeglądać różne montaże z zagraniami Yasuo.

Kilka kadrów z Test Cube Yasuo

Kliknij, aby powiększyć.

Yasuo Test Cube

  • Widoczny jest tylko w trybie obserwatora [?].
  • Pojawia się TYLKO po użyciu [R].
  • Nie da się zadać mu obrażeń.
  • Wygląda jak cień Yasuo.

Sprawdźmy więc opis [R] Yasuo.

R – Ostatnie Tchnienie

Yasuo teleportuje się do widocznego, będącego najbliżej kursora wrogiego bohatera wyrzuconego w powietrze […].

Słowo-klucz to: teleport. Użycie [R] sprawia, że bohater natychmiastowo zmienia swoją lokalizację – dokładnie tak, jakby użył flasha czy teleportu. Przy okazji, pamiętacie, jak Yasuo mógł za sprawą błędu używać swojego ulta globalnie?

… a teraz o Test Cube

W miejscu, gdzie przed użyciem ulta znajdował się Yasuo, pojawia się Test Cube. Jednostka ma pełny pasek HP i many, czasem jednak pojawia się z paskiem zdrowia w stylu tych, które mają miniony czy inne stwory. Nie da się go zranić.

Życie Test Cube polega wyłącznie na tym, by przenieść się z miejsca, w którym był Yasuo, do miejsca, w którym będzie. Ma zapewnić dodatkowy efekt wizualny – sprawić, by animacja ulta wyglądała płynniej. Test Cube dashuje w kierunku Yasuo z pewnym opóźnieniem: bohater zadaje pierwsze ciosy swoim ostrzem, a klon frunie zwrócony do swojego pierwowzoru.

Jednak czy powinno to tak wyglądać? Po co nad jego głową znajduje się napis “Test Cube”? Cóż, dałoby się to zrozumieć, gdyby problem dotyczył tylko trybu obserwatora. Ma to jednak miejsce również w normalnych rozgrywkach i czasem z rytmu gry potrafi wybić takie małe “hej, widziałem drugiego Yasuo!”.

Jednostka służy wyłącznie upłynnieniu animacji – wygląda na to, że podczas castowania [R], Yasuo tworzy swojego klona. Ten dziedziczy kod stworów czy bohaterów i przez to wyświetla się w taki sam sposób, jak one. Z paskiem zdrowia, many… i imieniem. Dlaczego to nie może być ukryte? Zwykłe przeoczenie programistów? Nie wydaje się, by były to istotne informacje. Z drugiej strony nie jest to błąd rangi globalnego ulta czy braku listy znajomych

Tl;dr

  • Podczas ulta Yasuo tworzy swoją kopię.
  • Kopia ma na celu upłynnić animację. Nie zmienia niczego w grze. Nie ma na nią żadnego wpływu.
  • Kopia ma własne imię, pasek HP i many. Nie powinno się to jednak wyświetlać w grze.