Na samym wstępie warto zaznaczyć, że kompozycja ta nie jest prosta w opanowaniu. Kiedy jednak już to nastąpi, z pewnością możecie zacząć dominować Rift. Świetne każde stadium gry, ciągłe przyspieszenia i tarcze – to wszystko doprowadzi Was do wygranej. Zerknijcie, co będzie najlepszym wyborem do takiej kompozycji oraz kogo unikać.
Bohaterowie
Top: Kled– Zwariowany Yordl jest jedną z najbardziej niedocenianych postaci w grze. W tej kompozycji jest w stanie zrobić naprawdę bardzo dużo. Posiada CC, duże obrażenia i zapewnioną mobilność dla całego zespołu, dzięki superumiejętności. W tym wypadku warto iść nim pod Fervora. Wraz z tradycyjnym buildem staje się maszynką do zabijania. Dlaczego więc nie widujemy go częściej?
Jungle: Warwick/Hecarim – Wraz ze swoją mobilnością są w stanie dopaść każdego. Ich ganki są bardzo skuteczne oraz posiadają łatwy clear w lesie. Im dłużej trwa gra – tym lepiej się skalują.
Mid: Karma – Tego championa Wam chyba nie trzeba przedstawiać. Pamiętacie Karmę, która jeszcze do niedawna królowała na środkowej alei? Budowana pod AP, wzmocnienie swojej tarczy jest w stanie udźwignąć cały zespół. Mantra + E zarówno świetnie ochroni team, jak i go przyspieszy.
ADC: Sivir – Chyba nikogo nie zdziwiła jej obecność w tym zestawieniu. Pani Wojny jest potworem z ostatnim stadium gry. Swoją tarczą jest w stanie zablokować większość kluczowych umiejętności przeciwników, jak i zwrócić sobie nieco many. Nie o to tutaj jednak chodzi. Bonus do prędkości poruszania się sprawia, że będzie idealnym wyborem jako strzelec w tej kompozycji. Dodatkowo polecamy, aby budować ją pod Essence Reavera, czyli Złodzieja Esencji. Nie zapomnijcie również o pasywie, który dodatkowo przyspiesza nas po każdym trafieniu wroga swoją umiejętnością.
Support: Blitzcrank – Nie przyspiesza, dlaczego więc tu jest? Swoim Q szybko przyciąga do siebie wybranego wroga, a jest to w tym zestawieniu kluczowa umiejętność. Nikt z zespołu nie posiada dużego zasięgu, żeby kogoś wyłapać bez użycia ulta. Wywołuje presję na linii oraz tworzy zone control.
Klucze
Na co warto zwrócić uwagę?
- Warto używać wszystkich superumiejętności przyspieszających zespół w jednym momencie. Dlaczego? Niski czas odnowienia E Karmy jest w stanie zapewnić komuś ucieczkę, więc nie ma o co się martwić. Skupcie się na dogonieniu i zaskoczeniu wrogów.
- Zespół ten nie ma zbyt wielu obrażeń, zanim nie zaczną toczyć gry na ich korzyść, tzw. Snowball.
- Próbujcie często wyłapywać pojedyncze cele, a następnie brnąć w resztę.
Kontry
Każda kompozycja ma jakieś wady. W tym wypadku potrzeba kogoś, kto łatwo będzie w stanie ich zastopować.
Top: Quinn – Świetnie radzi sobie na Kleda oraz posiada mechanizmy, dzięki którym szybko w razie potrzeby może znaleźć się na innej linii.
Jungle: Jarvan IV – Zatrzymanie przeciwników w miejscu. Tyle wystarczy, żeby ich pokonać.
Mid: Anivia – Zablokuje brnących po Was przeciwników jedną ścianą. Gdy już są przy niej, zada im nieco obrażeń.
ADC: Miss Fortune – Zone control oraz ogromne obrażenia. Jeżeli jednak zostanie wyłapana przez Kleda, Warwicka bądź Hecarima – jej śmierć jest tylko formalnością.
Support: Nami – Fala, bańka, szybkość poruszania się – wszystko, czego nie chce otrzymać na klatę ww. zespół.
Kompozycja ta jest dla mnie czymś kompletnie nowym, jednak uważam, że opanowanie jej jest w stanie wykazać naprawdę świetne rezultaty. A Wy? Co o tym sądzicie? Koniecznie napiszcie w komentarzach!